سوئیس هم اخراج پناهجویان به افغانستان را متوقف کرد

خبر تاریخ به روزرسانی: 1401/12/21 1316
سوئیس هم اخراج پناهجویان به افغانستان را متوقف کرد

بعد از آلمان و هلند، سوئیس هم اعلام کرد که به دلیل تشدید ناامنی‌ها در افغانستان اخراج پناهجویان افغان به این کشور را متوقف کرده است. پیشتر، سویدن، ناروی و فنلند هم اخراج افغان ها را متوقف کرده بودند. اداره امور مهاجرت سوئیس روز چهارشنبه ۱۱ اگست اعلام کرد که به دلیل تشدید جنگ‌ها در افغانستان اخراج پناهجویان رد شده افغان به این کشور را متوقف کرده است.

این اداره در پیامی در صفحه تویترش نوشت: «اداره امور مهاجرت سوئیس به دلیل تحول وضعیت در افغانستان تا دستور جدید اخراج‌ها به این کشور را متوقف می کند.» در ادامه این پیام گفته شده که تنها روند اخراج افراد مجرم ادامه خواهد یافت.

آموزش زبان سوئیسی

Le SEM suspend jusqu’à nouvel ordre les renvois vers l'Afghanistan, en raison de l'évolution de la situation dans le pays. De plus, aucune nouvelle exécution de renvoi ne sera prononcée. Seuls les préparatifs de renvoi de personnes criminelles se poursuivent.

دولت افغانستان در ماه جولای از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کرده بود اخراج پناهجویان افغان را برای مدت سه ماه متوقف کنند. در آن زمان تنها سویدن و فنلند به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

در روزهای اخیر حملات گروه طالبان در سرتاسر افغانستان به گونه بی سابقه تشدید شده بود. روز پنجشنبه جنگجویان این گروه شهر غزنی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب کابل را تصرف کردند و به این ترتیب مرکز ۱۰ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان تحت کنترول این گروه درآمد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران