راهنمای ثبت نام در لاتاری

لاتاری چیست؟| لاتاری گرین کارت آمریکا (ثبت نام+هزینه 2023)

اطلاعیه تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 2529
لاتاری چیست

با سخت تر شدن شرایط زندگی در ایران بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به سایر کشورهای دنیا هستند. اما امکان گرفتن بورسیه برای همه افراد وجود ندارد. یکی دیگر از راه های مهاجرت برای ایرانیان ثبت نام در لاتاری است. اگر شما نیز قصد ثبت نام در لاتاری را دارید، این مطلب آموزشگاه زبان ملل را تا انتها مطالعه کنید.

برنامه ویزای لاتاری به حداکثر 55000 نفر از کشورهایی که از لحاظ تاریخی از نظر مهاجرت به ایالات متحده آمریکا کمتر نمایندگی دارند، اجازه می دهد هر ساله واجد شرایط دریافت ویزای مهاجرت باشند که به عنوان گرین کارت نیز شناخته می شود. این برنامه "قرعه کشی کارت سبز" یا "dvlottery" نامیده می شود زیرا برندگان از طریق قرعه کشی تصادفی از بین 10 تا 12 میلیون نفری که هر سال در سراسر جهان وارد این برنامه می گردند مشخص می شوند.

کسانی که از مکزیک، چین و فیلیپین مهاجرت می کنند بسیار بیشتر از کشورهای دیگر هستند. به منظور حفظ تنوع در جمعیت، قوانین ایالات متحده مهاجرت از مناطق خاصی از جهان را تنظیم می کند. به همین دلیل، ایالات متحده آمریکا از سال 1994 هر سال 55000 به اصطلاح گرین کارت در قرعه کشی DV به طور تصادفی توزیع می کند.

 گرین کارت آمریکا

لاتاری چیست و چه مزایایی دارد؟

می توان گفت لاتاری نوعی قرعه کشی یا امتحان شانس است. بدین صورت که در آمریکا برنامه ‌ای برگزار می‌ شود که در این برنامه بین افراد متقاضی برای زندگی در این کشور قرعه کشی انجام می شود. افرادی که شانس برنده شدن در این قرعه کشی را به دست می آورند امکان زندگی در ایالات متحده آمریکا به همراه خانواده را کسب خواهند کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از مزایای دریافت لاتاری اشاره می کنیم.

کوتاه مدت بودن آن

این روش مهاجرت برخلاف سایر روش‌ های رایج مانند دریافت بورسیه تحصیلی یا ویزای قانونی زمان کمتری را از متقاضیان می گیرد. به طوری که یک دانشجو ممکن است به مدت ۳ الی ۴ سال وقت خود را صرف انجام پژوهش هایی کند تا بتواند رزومه قوی برای دریافت بورسیه را فراهم آورد. اما لاتاری نهایتا دو سال طول خواهد کشید.

وجود شانس برابر برای همه افراد

ثبت نام در قرعه کشی لاتاری برای همه افرادی که به سن قانونی رسیده اند امکان پذیر است. همچنین احتمال انجام تقلب در این قرعه کشی وجود ندارد. به همین علت می توان گفت همه افراد از شانس برابر برای برنده شدن برخوردار هستند. حال آن که فردی که راه دیگری را برای زندگی در ایالات متحده انتخاب می کند ممکن است به علت رزومه ضعیف تر یا شرایط مالی پایین ‌تر این موقعیت را از دست بدهد.

زندگی به عنوان یک شهروند آمریکایی

شما بلافاصله پس از برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت به عنوان یک شهروند آمریکایی شناخته خواهید شد. این بدین معناست که اقامت شما در این کشور دائمی است و از حقوق برابری با افرادی که در این کشور متولد شده اند برخوردار هستید. شاید بتوان گفت این مهم ترین و جذاب ترین مزیت شرکت در لاتاری به شمار می رود.

مقاله پیشنهادی: آزمون تافل

تاریخچه لاتاری

ویزای مهاجرتی معروف برای اولین بار در دهه 1940 به عنوان "کارت رسید ثبت نام بیگانگان- Alien Registration Receipt Card" معرفی شد. اولین شناسه به اندازه کارت اعتباری دارای نوشته سبز و یک عکس سبز رنگ بود. بنابراین، عبارت "گرین کارت" ابداع و به سرعت رایج شد. این در حالی است که گرین کارت چندین بار تغییر رنگ داده است. برای مدتی، حتی صورتی بود، از سال 1999 دوباره سایه سبز روشن استفاده می شود. در حال حاضر بیش از 10 میلیون خارجی با گرین کارت در ایالات متحده زندگی می کنند.

از سال 1994 برنامه DV قبلاً سه بار در فوریه، یک بار در نوامبر و چندین بار در اکتبر اجرا شده است. مؤسسه مسئول در سال 2000 تغییر کرد. مرکز ملی ویزای سابق در پورتسموث باید پردازش را به مرکز کنسولی کنتاکی واگذار می کرد که از آن زمان مسئولیت دریافت و ارزیابی درخواست ها را بر عهده داشت.

در سال اول، هنوز امکان وارد کردن چندین درخواست برای هر نفر در قرعه کشی DV وجود داشت. این منجر به این شد که چند نفر صدها بار درخواست دهند و در نتیجه به احتمال زیاد گرین کارت دریافت کنند. این مسئله بی‌عدالتی در توزیع بود، زیرا افراد بهتر می‌توانستند درخواست‌های بیشتری را ثبت کنند. از آن زمان به بعد، هر فرد تنها حق ارسال یک درخواست در سال را دارد.

ویزای تنوع (DV) یا برنامه قرعه کشی DV بر اساس §201 تا 204 قانون مهاجرت و ملیت 1990 است. خدمات مهاجرت و تابعیت (INS) کشورهای واجد شرایط و قوانین درخواست را بر اساس محاسبات تعیین شده در قانون تعیین می کند. این قوانین می تواند سال به سال تغییر کند.

تاریخچه لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت یا کارت سبز به یک کارت هویتی گفته می شود که بلافاصله پس از برنده شدن در این مسابقه به شما اهدا خواهد شد. گفته می شود که با توجه به وقایع اخیر منطقه ای امکان دریافت این کارت از ایران سلب شده است. اما این امکان هنوز در سایر کشورهای خاورمیانه وجود دارد.

تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشورها

گفته می شود که هر ساله چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار ویزا برای افراد شرکت کننده در لاتاری در نظر گرفته می شود. از آنجایی که تعداد کشورهای موجود در جهان بسیار زیاد است، سهم افراد هر کشور برای زندگی در آمریکا حدود ۷ درصد است. ایرانیان تقریباً از تمام سهمیه کشور خود برای زندگی در ایالات متحده استفاده می کنند. هرچند که سیاست های اخیر جهانی با به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید باعث کاهش این سهم برای ایران شده است.

شرایط لاتاری

مهمترین شرایط ثبت نام در لاتاری مربوط به عکس می شود. در واقع عکسی که شما در وب سایت بارگذاری می کنید، باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. معمولاً هنگام ثبت نام در وب سایت های دیگر اگر عکسی که شما بارگذاری می کنید از نظر قانونی، کیفی یا اندازهای مشکل داشته باشد برای شما یک پیام خطا ارسال می شود. اما این امکانات برای وب سایت لاتاری وجود ندارد. در واقع برای شما هیچ گونه پیام خطای ارسال نشده و بدون آگاهی از این مسابقه کنار گذاشته خواهید شد.
عکس مناسب برای لاتاری یک عکس رنگی با طول و عرض برابر است. گفته می شود که بهترین اندازه برای تصاویر درج شده ۶۰۰ در ۶۰۰  پیکسل است. حداکثر حجم قابل قبول برای تصاویر درج شده ۲۴۰ مگابایت در نظر گرفته می شود‌.
 به هیچ عنوان از عکس های موجود بر روی کارت ملی، گواهینامه و موارد مشابه استفاده نکنید. شما در این عکس باید کاملاً به دوربین نگاه کرده باشید و اثری از خنده یا اخلاق بر روی صورت شما نمایان نباشد. داشتن یا نداشتن حجاب برای ثبت نام در لاتاری ملاک نیست. فقط لازم است تا تمام گردی صورت شما در عکس مشخص باشد و با قسمتی از روسری کلاه یا موی سر پوشانده نشود.

شرایط عکس لاتاری

حداقل سن برای ثبت نام لاتاری

شرایط ثبت نام در لاتاری را از نظر بازه سنی می توان به سه دسته تقسیم کرد این سه دسته عبارت اند از:
زیر ۱۸ سال: افراد زیر ۱۸ سال چون به سن قانونی نرسیده اند فقط به عنوان عضو یک خانواده شانس زندگی در آمریکا را دارند. در واقع باید افراد دیگری از خانواده این فرد در لاتاری ثبت نام کنند.
۱۸ تا ۲۱ سال: شما در این سن می توانید به صورت کاملا قانونی در این مسابقه شرکت کنید. در صورت برنده شدن شما می توانید به همراه خانواده خود به ایالات متحده مهاجرت کنید.
بالای ۲۱ سال: افراد بیشتر از ۲۱ سال نیز حق شرکت در این مسابقه را دارند. تفاوت این دوره با دوره های قبلی در عدم حق مهاجرت خانواده به عنوان همراهان فرد برنده به این کشور است.

نحوه ثبت نام لاتاری

شاید برایتان جالب باشد اما برای ثبت نام در لاتاری شما به هیچ مدرک تحصیلی یا شغلی خاصی نیازمند نیستید. برای تکمیل فرایند ثبت نام فقط کافیست فرم درج شده در وب سایت را پر کرده و یک عکس از خود بارگذاری کنید.

مدارک ثبت نام در لاتاری

در صورت داشتن شرایط زیر می تواند در قرعه کشی گرین کارت شرکت کند:

  1. حداقل 12 سال تحصیلات در ابتدایی و متوسطه
  2. حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای (در پنج سال گذشته) که حداقل به دو سال آموزش نیاز دارد. این تجربه باید در 5 سال گذشته به دست آمده باشد.
  • اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری
  • عنوان
  • نام
  • نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • پست الکترونیک
  • تاهل و جنسیت
  • نشانی
  • شهر و کشور محل تولد
  • بالاترین سطح تحصیلات
  • اطلاعات شخصی همسرتان (در صورت وجود)
  • اطلاعات شخصی فرزندان شما (در صورت وجود)
  • مراحل ثبت نام لاتاری

با این حال، استثناهایی وجود دارد. اگر در یکی از کشورهای مستثنی به دنیا آمده اید، اما همسرتان در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده است، همچنان می توانید در قرعه کشی DV شرکت کنید. 

همین امر در مورد افرادی که والدینشان فقط به کشور محل تولد شما سفر کرده اند نیز صدق می کند. اگر در یک سفر کوتاه متولد شده اید و هر دو والدین شما در کشورهای واجد شرایط به دنیا آمده اند، همچنان می توانید در لاتاری شرکت کنید.

نحوه ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری

برنامه لاتاری هر سال در کشور آمریکا برگزار می شود. بنابراین اگر امسال توانستید در این قرعه کشی شرکت کنید، نگران نباشید. هر چند این تاریخ می تواند متغیر باشد اما یک بازه زمانی حدودی را می توان برای آن ذکر کرد. در سال جاری مسابقه لاتاری از تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ شروع شد و تا تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ادامه داشت.
طبق گفته برندگان سال های گذشته زندگی در این کشور به دلیل داشتن گرین کارت چندان هم سخت نخواهد بود. در واقع گرین کارت به منزله کارت ملی ایرانیان است. شما با در دست داشتن آن می توانید به زندگی فعالیت های شغلی و درسی خود در آن سرزمین به راحتی ادامه دهید. البته این را نیز در نظر داشته باشید که صرفاً داشتن یک کارت هویتی نمی تواند برای شما یک زندگی ایده آل را به وجود بیاورد. در واقع برای آن که زندگی خود را در آن کشور ارتقا دهید لازم است تا در وهله اول نحوه ارتباط گیری صحیح با مردم این سرزمین را بیاموزید.

برای یادگیری یک ارتباط اجتماعی موثر در محیط کار، درس و زندگی لازم است تا با زبان انگلیسی به خوبی آشنایی داشته باشید. بنابراین ما به شما موسسه زبان ملل را پیشنهاد می کنیم. تفاوت ملل با سایر آموزشگاه ها در تدریس صحیح، تلفظ کلمات گفتار عامیانه و کاربردی ترین اصطلاحات انگلیسی است. همچنین لازم است تا با تفاوت های فرهنگی که طبیعتاً بین مردم ایران و آمریکا وجود دارد به خوبی آشنایی داشته باشید و هنگام معاشرت با این افراد این تفاوت ها را در نظر بگیرید.

هزینه لاتاری

هزینه لاتاری برای ایرانیان یکی از مهم‌ترین مسائل است؛ زیرا این هزینه به دلار حساب می شود که با توجه به ارزش پایین پول ایران، این مبلغ برای ما بسیار گزاف خواهد شد. البته اگر فردی شرایط قانونی شرکت در این مسابقه را دارد، می تواند به صورت کاملاً رایگان از طریق وبسایت dvprogram.state.gov ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کند.
اما اگر برای این کار مراجعه به دفاتر مهاجرتی را ترجیح می دهید بایستی مبلغی را به عنوان حق خدمات به این شرکت پرداخت کنید. البته این را نیز در نظر داشته باشید که هزینه لاتاری فقط مربوط به ثبت نام نمی شود. در واقع در صورت برنده شدن در این قرعه کشی شما باید برای موارد متعددی هزینه هایی را در نظر گرفته باشید.
 از جمله این هزینه ها می توان به خرید بلیط هواپیما و حتی دریافت گرین کارت اشاره کرد؛ زیرا امکان دریافت این کارت هویتی در ایران وجود ندارد. بنابراین شما بایستی برای دسترسی به کارت خود به کشورهای همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان سفر کنید.

مقاله پیشنهادی: آزمون آیلتس

نحوه قرعه کشی لاتاری

احتمالاً تاکنون شنیده باشید که برخی از افراد از تکنیک هایی برای افزایش شانس خود در لاتاری استفاده می کنند. ما در این قسمت به نمونه هایی از این تکنیک ها اشاره خواهیم کرد.

اینگونه به نظر می رسد که مطمئن ترین روش برای افزایش این شانس ازدواج کردن است. در واقع گفته می شود که افراد متاهل از شانس دو برابری برای برنده شدن در مسابقه برخوردار هستند. البته ذکر این نکته نیز مهم است که در صورتی که دولت آمریکا متوجه تقلبی بودن ازدواج شما شود به عنوان یک فرد مرتکب جرم شناخته خواهید شد و در نهایت پلیس ایالات متحده شما را دستگیر خواهد کرد.

در هر قرعه کشی تا 40٪ از همه شرکت کنندگان به دلیل اشتباهات رسمی یا ضرب الاجل در درخواست خود رد صلاحیت می شوند! هر درخواست به طور جداگانه توسط مشاوران مهاجرت تایید شده توسط ایالت بررسی می شود و در فرم و زمان مناسب به مقامات ایالات متحده ارائه می شود.

زمان قرعه کشی لاتاری

پس از ثبت نام در لاتاری باید مدت زمانی را برای آمدن نتایج قرعه کشی صبر کنید معمولاً زمان قرعه کشی لاتاری در ماه می اردیبهشت انجام می شود این زمان معمولاً در دهه اول ماه می قرار دارد. از آنجایی که در چند سال اخیر تعداد برندگان ایرانی و افغانستانی در این مسابقه بیشتر شده است، بهتر است از این فاصله بین ثبت نام تا قرعه کشی نهایت استفاده را ببرید. ما به شما یادگیری زبان انگلیسی را به صورت حرفه ای و پیشرفته پیشنهاد می کنیم. با تهیه یک پکیج آموزشی از موسسه ملل می توانید از این بازه زمانی بهترین استفاده ممکن را ببرید.

شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا

یکی از دغدغه های ذهنی افرادی که قصد ثبت نام در لاتاری را دارند، شرایط زندگی آن ها در آمریکا است. بنابراین ما در این بخش در مورد این شرایط بیشتر توضیح خواهیم داد:

آیا ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت امکان پذیر است؟

وجود پاسپورت برای ثبت نام در لاتاری یک شرط لازم است. به هیچ عنوان امکان برنده شدن در این مسابقات بدون داشتن پاسپورت وجود ندارد. در واقع در محل ثبت نام فرم این مسابقه یک مکان برای بارگذاری پاسپورت است. همچنین گفته شده که به برندگان در این مسابقه جایزه هابی مانند کارت ماشین یا کارت خانه داده می شود. اما این موضوع اصلا واقعیت ندارد.

سخن پایانی
می توانیم لاتاری را شانسی برای کسب گرین کارت آمریکا بیان کنیم. بسیاری از جوانان و افراد هستند که رویای داشتن گرین کارت و تجربه یک زندگی رویایی در آمریکا را در سر می پرورانند. شاید با برنده شدن در لاتاری به این رویا دست یابید.
 

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران