آیا یادگیری زبان هندی سخت است

آیا یادگیری زبان هندی دشوار است؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/26 2017
یادگیری زبان هندی دشوار است

جهانی شدن بیش از هر زمان دیگری دلایلی برای عبور از موانع زبانی «غیرقابل نفوذ» و یادگیری زبان‌های جدید فراهم می‌کند. اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید، هندی یک زبان فوق‌العاده، زیبا و پرکاربرد است که یادگیری آن برای شما مفید خواهد بود. اما اگر آماده نباشید، یادگیری هندی می‌تواند دلهره آور باشد. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که هندی را به یک زبان ایده آل برای یادگیری تبدیل می‌کند. بنابراین باید پرسید، یادگیری زبان هندی چقدر سخت است؟ به نظر می‌رسد که پاسخ به این سوال بسیار پیچیده است.

مطالعه بیشتر: الفبای هندی


چالش دوزبانه شدن
یادگیری زبان دوم بدون توجه به زبانی که انتخاب می‌کنید، موانع و مسائل رایج بسیاری را به همراه دارد.

  • یادگیری گوش دادن و درک صحیح زبان
  • یادگیری تلفظ صداها و کلمات جدید
  • تسلط بر گرامر و واژگان
  • یادگیری خواندن و نوشتن
  • آشنایی با فرهنگ و زبان عامیانه
  • توجه به لحن و آهنگ گفتار جدید

اما همه اینها اجزای مهم یادگیری یک زبان جدید هستند. برای رسیدن به تسلط، باید به هر بخش در طول تحصیل زبان خود توجه کنید. برخی از زبان‌ها شباهت‌هایی با زبان‌‌های دیگر دارند و ممکن است هنگام تلاش برای یادگیری آن‌قدر سخت نباشند. به عنوان مثال، اگر یک ایتالیایی زبان بومی می‌خواهد یاد بگیرد که چگونه اسپانیایی صحبت کند، یا اگر یک فرد چینی بخواهد زبان کانتونی یاد بگیرد و زبان مادری او ماندارین باشد کار نسبتا راحت است. مجلات یادگیری زبان آنها دارای ریشه، واژه‌ها، فرهنگ و دستور زبان‌های نوشتاری مشابه است. بنابراین، مسیر آنها بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و با شوک فرهنگی کمتری است. رفتن از یک زبان اروپایی مانند انگلیسی به هندی، ژاپنی، عربی یا سایر زبان‌‌های دور دشواری‌‌های زیادی را به همراه دارد که ما به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اما پاداش و مزایای یادگیری هندی ارزش این چالش را دارد. به علاوه، به اکثریت رو به رشد زبان آموزان چند زبانه در سراسر جهان خواهید پیوست.

یادگیری زبان هندی چقدر سخت است؟

یادگیری زبان هندی برای یک انگلیسی زبان مادری دشوارتر از بسیاری از زبان‌های دیگر است. تلفظ با کلمات مشابه و تفاوت‌های ظریف بسیار متفاوت است. آهنگ گفتار نیاز به توجه بیشتری دارد. نحوه قرارگیری گرامر موضوعات، گزاره‌ها، افعال و اسم‌ها تفاوت قابل توجهی با انگلیسی دارد.

چرا یادگیری هندی چالش برانگیز است؟

وقتی نوبت به خواندن و نوشتن می‌رسد، شخصیت‌ها ظاهری عجیب و غریب دارند. با این حال، این مورد برای یک اسپانیایی زبان مادری که انگلیسی را یاد می‌گیرد صدق نمی‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان زبان‌شناس هندی را یکی از دشوارترین زبان‌‌های دنیا برای یادگیری می‌دانند.

بهترین دلایل برای یادگیری زبان هندی

همانطور که هنگام یادگیری زبان هندی مشکلاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، در صورت نیاز به انگیزه برای یادگیری زبان جدید، پاداش‌های چشمگیری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این مسئله شامل این واقعیت است که هند یکی از بزرگترین کشور‌های جهان با بیش از نیم میلیارد نفر است. این مورد باعث می‌شود که این زبان به یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در جهان و زبان یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان تبدیل شود.

بسیاری از مردم با میراث هندی که در ریشه‌های غربی و بدون ارتباط با زبان هندی بزرگ شده اند، مایلند هندی را یاد بگیرند تا با ریشه‌های خود بیشتر ارتباط برقرار کنند. وقتی صحبت از فیلم و موسیقی می‌شود؛ صنعت سینمای بالیوود پس از هالیوود در ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و همین رسانه به تنهایی برای ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان کافی است. درک یک فیلم خارجی به زبان اصلی آن بدون زیرنویس یا دوبله صدا، احساس شگفت انگیزی است. موسیقی هندی نیز زبانی عاشقانه و ظریف است.

نه تنها تعداد زیادی هندی زبان وجود دارد، بلکه جهانی شدن آنها را در سراسر جهان گسترش داده است. استعمار بریتانیا در هند در گذشته به اتصال غرب به شرق کمک کرد و الهام بخش تعالی فرهنگی بود. این امر سازگاری غربی‌ها با فرهنگ هند و آمیختن فرهنگ غربی با فرهنگ هند را آسان‌تر کرده است. در نتیجه، بسیاری از هندی‌ها در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و جا‌های دیگر در سراسر جهان زندگی می‌کنند. این امر تعامل و تمرین یادگیری زبان هندی با افراد بومی را آسان می‌کند.

رستوران‌‌های هندی، هتل‌ها، رانندگان تاکسی، معابد هندوئیسم و ​​محافل اجتماعی در سرتاسر آمریکا و اروپا وجود دارد و به انگلیسی زبانان انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان هندی می‌دهد. درهند، بسیاری از لغات انگلیسی رایج هستند و توسط شهروندان متوسط ​​طبقه متوسط ​​که انگلیسی هم صحبت می‌کنند، به این زبان وارد می‌شوند.

ابزارهایی برای کمک به یادگیری زبان هندی

ابزار‌های زیادی وجود دارد که به شما در یادگیری زبان هندی کمک می‌کند تا کار را نسبت به گذشته آسان‌تر کنید. اگرچه شرح هندی دشوار توصیف شده است، اما امکان پذیر است و ابزار مناسب می‌تواند با فداکاری آن را برای شما محتمل کند. روزهایی که برای یادگیری زبان هندی به یک معلم خصوصی یا یک محیط کلاسی رسمی نیاز دارید، گذشته است. شما می‌توانید به تنهایی با ابزار‌های موجود در این عصر تکنولوژی هندی یاد بگیرید.

می‌توانید برنامه‌های رایگان آموزش زبان را در گوشی خود دانلود کنید. بسته به برنامه‌های که انتخاب می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها پیشرفت زیادی در جهت تسلط خود داشته باشید. سیستم‌‌های صوتی وجود دارند که بر صحبت کردن و درک زبان هندی و نرم‌افزار‌های رایان‌های با پلتفرم‌‌های یادگیری متنوع تمرکز دارند. وقتی صحبت از غوطه وری به میان می‌آید، سفر ارزان‌تر و راحت‌تر از همیشه است. محاصره شدن توسط افراد بومی راه بسیار خوبی برای یادگیری زبان آن‌ها است. تبادل زبان نیز به صورت آنلاین با زبان مادری و سایر دانش آموزان ابزاری گرانبها با تقویت و تنظیم دقیق مهارت‌هایی است که قبلاً آموخته اند. یک سایت عالی تبادل زبان و برنامه برای دانلود در دستگاه ‌های شما Italki است.

بر چالش یادگیری زبان هندی غلبه کنید.
یادگیری زبان هندی مزایای زیادی دارد. توانایی مکالمه با کسانی که آن را به عنوان زبان اول و دوم صحبت می‌کنند، راه‌های بسیاری از فرصت ‌های شخصی و حرفه‌ای را باز می‌کند. هند یک کشور زیبا و بزرگ است. سفر به آنجا می‌تواند یک ماجراجویی فوق العاده باشد. همچنین منابع زیادی برای یادگیری، مطالعه و تمرین وجود دارد که یادگیری یک زبان خارجی را آسان‌تر از همیشه می‌کند. کتاب آموزش زبان هندی بخرید، چند برنامه دانلود کنید، با دوستان هندی زبان خود صحبت کنید. با کار سخت، صبر، ثبات، و منابع مناسب، می‌توانید به زبان هندی تسلط داشته باشید.

در ادامه باید گفت...
یادگیری هر زبانی به نوبه خود امری چالش برانگیز و دشوار است. به همین جهت بهتر است قبل از شروع انگیزه کافی برای ادامه این مسیر را داشته باشید. استفاده از کلاس‌های زبان هندی در یک آموزشگاه زبان می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.

آموزشگاه زبان‌ ملل ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان هندی از ابتدا تا انتهای مسیر را در کنار شما خواهد بود. همچنین از این طریق می‌توانید اعتماد به نفس خود را جهت صحبت کردن با یک فرد هندوستانی تا حد خوبی بالا ببرید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظرات
الهه (شنبه 16 بهمن 1400 18:13:42)

سلام دوره زبان هندی هم برگزار می کنید؟


melalinstitute (یکشنبه 17 بهمن 1400 13:12:51)

سلام وقت بخیر، بله برگزار می کنیم.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران