آموزش زبان انگلیسی (شکلهای مختلف)

آموزش اشکال هندسی و شکل ها به زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/26 1936
شکل ها به زبان انگلیسی

بخش مهمی از آموزش زبان، یادگیری لغاتی است که احتمالا در طول روز قرار است مدام با آن ها دست و پنجه نرم کنید، در آموزشگاه زبان ملل در جدول می توانید اشکال هندسی همراه با معانی آن ها را بررسی فرمایید که به شرح زیر است.

آموزش انگلیسی شکل ها

شکل ترجمه فارسی
Circle دایره
Square مربع
Triangle مثلث
Rectangle مستعطیل
Oval بیضی
Pentagon پنج ضلعی
Hexagon شش ضلعی
Octagon هشت ضلعی
Star ستاره
Heart قلب
Diamond مربع الماسی
Crescent هلال
Cross صلیب
Arrow پیکان


 به کار بردن اشکال در انگلیسی + جملات

اشکال هندسی یکی از مفاهیم اساسی در آموزش زبان انگلیسی است که به وسیله آن می توانید مکالماتی مرتبط با اشکال هندسی، توصیف شکل ها، و بیان موارد مختلفی که به اشکال هندسی مرتبط است، انجام دهید.

آموزش اشکال هندسی در انگلیسی

در زیر چند نمونه جمله آورده شده است که نحوه به کار بردن اشکال هندسی در انگلیسی را نشان می دهد:

 

1. Describing Shapes:

  • The building has a tall rectangular tower.
    (این ساختمان یک برج مستطیلی بلند دارد.)
  • The logo consists of a red triangle and a blue circle.
    (لوگو از یک مثلث قرمز و یک دایره آبی تشکیل شده است.)

 

2. Comparing Shapes:

  • The small box is a perfect square, while the larger one is a rectangle.
    (جعبه کوچک یک مربع کامل است، در حالی که جعبه بزرگتر یک مستطیل است.)
  • The star on top of the Christmas tree is much brighter than the moon in the sky.
    (ستاره ای که روی درخت کریسمس قرار دارد، به مراتب روشن تر از ماه در آسمان است.)

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

3. Giving Directions Using Shapes:

  • Turn left at the intersection with the big roundabout.
    (در تقاطع با میدان چرخ دار بزرگ به سمت چپ بپیچید.)
  • Go straight until you reach the end of the rectangular hallway.
    (مستقیم بروید تا به انتهای پیاده روی مستطیلی برسید.)

 

4. Discussing Geometric Patterns:

  • The wallpaper in the living room has a repeating pattern of hexagons.
    (کاغذ دیواری در اتاق نشیمن الگوی تکراری شش ضلعی ها دارد.)
  • The floor tiles are arranged in a checkerboard pattern of squares.
    (کاشی های کف به صورت الگوی شطرنجی از مربع ها قرار داده شده اند.)

 

5. Describing Locations Using Shapes:

  • The playground is located just behind the circular fountain.
    (زمین بازی دقیقاً پشت چشمه دایره ای قرار دارد.)
  • Our house is at the corner of the street, next to the triangular park.
    (خانه ی ما در گوشه خیابان قرار دارد، کنار پارک مثلثی.)

 

با استفاده از این نمونه های جملات، شما می توانید نحوه به کار بردن اشکال هندسی در مکالمات انگلیسی را به خوبی فرا بگیرید. همچنین، با تمرین و توسعه دایره واژگانی خود، می توانید توصیفات دقیق تر و کامل تری از اشکال هندسی ارائه دهید.

کارتون آموزش اشکال انگلیسی

در صورتی که قصد یاد دادن اشکال به کودکان و نونهالان را دارید، می توانید به سراغ کارتون های آموزش زبان بروید، این کارتون ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و حتی می توان آن ها را بر اساس رنج سنی انتخاب کرد.

آموزش اشکال هندسی

کارتون Martha Speaks مارتا صحبت می کند.

کارتون "Martha Speaks" یک انیمیشن آموزشی برای کودکان است که به آنها کمک می کند تا اشکال و کلمات انگلیسی را با سرگرمی و تفریح آموخته و تقویت کنند. این کارتون بر اساس داستان های کتاب های کودکانه با همین نام ایجاد شده و به صورت تخیلی در مورد یک سگ به نام "مارتا" است که به طور جادویی توانایی صحبت کردن پیدا می کند.

این توانایی ناگهان به او داده می شود پس از اینکه او به طور تصادفی کلماتی را می خورد که یک شرکت تحقیقاتی غیرمعمول ایجاد کرده است.

در هر قسمت از این کارتون، مارتا کلمات جدید را یاد می گیرد و تلاش می کند از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کند. این کارتون به کودکان کمک می کند تا بهبود مهارت های زبانی خود را با خنده و سرگرمی تجربه کنند. همچنین، "Martha Speaks" به شیوه ای تعاملی و جذاب، تاکید بر تفاوت های اشکال و معانی کلمات انگلیسی می کند.

اگر قصد دارید کودکان خود را با اشکال و کلمات انگلیسی آشنا کنید، کارتون "Martha Speaks" می تواند یک گزینه خوبی باشد. این کارتون معمولاً به صورت آنلاین در وبسایت ها و پلتفرم های آموزشی مختلف قابل دسترسی است.

Cartoon Clips on FluentU

"Cartoon Clips on FluentU" یکی از ابزارهای آموزش زبان انگلیسی است که از طریق انیمیشن ها و کارتون ها به آموزش زبان به کودکان و افراد مبتدی کمک می کند. FluentU یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که از منابع متنوعی برای بهبود مهارت های زبانی استفاده می کند، از جمله ویدیوهای آموزشی و کارتون ها.

شکل ها به زبان انگلیسی

"Cartoon Clips on FluentU" به طور ویژه به ویدیوهای کوتاه از کارتون ها و انیمیشن های معروف مانند Disney، Pixar وغیره متمرکز می شود. این ویدیوها از زبان واقعی و بیانیه های طبیعی کارتون ها استفاده می کنند تا کودکان و افراد مبتدی را به یادگیری زبان انگلیسی واقعی نزدیک تر بکشانند.

با استفاده از FluentU، شما می توانید ویدیوهای آموزشی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید، معانی و تلفظ کلمات جدید را متوجه شوید و تمرین های تعاملی برای تقویت مهارت های گوش دادن و گفتاری خود انجام دهید.

پس از تماشای این کارتون های آموزشی، شما می توانید تلفظ، واژگان، و نحوه استفاده از کلمات و اصطلاحات را در موقعیت های واقعی بهبود ببخشید. این روش باعث می شود که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و افراد مبتدی جذاب و مؤثر تر شود.

انیمیشن محبوب Postcards From Buster باستر

"Postcards from Buster" یک سری تلویزیونی کودکانه آمریکایی است که به طور مختصر در آن تحت عنوان "Buster's Backpack" نیز شناخته می شود. این سریال به صورت انیمیشن واقعیت ترکیبی ساخته شده است و به کودکان کمک می کند تا با مکان ها، فرهنگ ها و زندگی روزمره مردم در سراسر دنیا آشنا شوند. این برنامه برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت های شنیداری و دیداری بسیار مؤثر است.

در هر قسمت از این سریال، شخصیت اصلی به نام "باستر" (Buster) به همراه دیگر کودکان و دوستانش به مکان های مختلف می رود و با فرهنگ ها، زبان ها و زندگی روزمره مردم آشنا می شود. او با مردم محلی تعامل دارد، مکالمات و گفتگوها را ضبط می کند و مشاهدات خود را با دیگران به اشتراک می گذارد. این کارتون محتوای غنی از زبان و فرهنگ های مختلف دارد و به کمک داستان ها و ماجراهای مختلف، یادگیری اشکال و توسعه تفهم فرهنگی را ترویج می دهد.

به عنوان یک ابزار آموزشی، "Postcards from Buster" می تواند به کودکان و نوجوانان کمک کند تا علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، دنیای اطراف خود را بازترکیب کرده و بهتر درک کنند.

انیمیشن محبوب آموزشی Regular Show یا نمایش عادی

"Regular Show" یک مجموعه انیمیشن تلویزیونی آمریکایی است که از سال 2009 تا 2017 پخش شد. این انیمیشن توسط J.G. Quintel خلق شده است و به طور عمده برای مخاطبان نوجوان و بزرگ تر ساخته شده است. "Regular Show" با شخصیت های فانتزی، تخیلی و ماجراجویانه خود معروف است.

داستان این انیمیشن در مورد دو دوست به نام های مرداکای (Mordecai) کفکش و ریگ بی (Rigby) گرگ مو است که در یک پارک عمومی کار می کنند. آن ها با وقت خود به بازی های مختلف و ماجراجویی های غیرمنتظره پر می پردازند. از جمله وقتی که به دنبال تصاحب تیکه های پازلی که ترتیب وجود جهان را تغییر می دهد، می گردند.

از سوی دیگر انیمیشن جذاب "Regular Show" به سبک کمدی و ماجراجویی بوده و با داستان های عجیب و غریب، شخصیت های جذاب و مواقع خنده دار، توانسته به مخاطبان خود سرگرمی و لذت فراوانی ارائه دهد. این انیمیشن در طول سال های پخش خود موفقیت زیادی به دست آورده و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به آموزش اشکال هندسی در زبان انگلیسی پرداختیم. امیدواریم این مقاله لبرای شما کاربردی برده بوده باشد. در صورت داشتن سوال یا نکته میتوانید آن را با ما در قسمت کامنت ها درمیان بگذارید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران