آب و هوا به انگلیسی

آب و هوا به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 1053
آب و هوا به انگلیسی

در هر فرهنگ و کشوری که باشید می توانید با صحبت کردن درباره آب و هوا سر صحبت را باز کرده و گفتگوی خوبی را رقم بزنید. نا گفته نماند که در خیلی از مواقع بحث در مورد آب و هوا باعث می شود تا صحبت ادامه پیدا کند و موجب آشنایی و دوستی بین دو شخص شود. ما در ادامه این مقاله از آموزشگاه زبان ملل می خواهیم شما را با لغات مرتبط با آب و هوا به انگلیسی بیشتر آشنا کنیم.

آموزش آب و هوا به انگلیسی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مردم چقدر به صحبت درباره آب و هوا علاقه دارند؟ مردم حتی در صف نانوانی نیز برای صحبت آب و هوا را اولین بحث انتخاب می کنند. در اغلب میهمانی ها نیز اگر افراد جدیدی ببینید برای شروع آشنایی ترجیح داده می شود تا راجب آب و هوا کمی تبادل نظر کنند. علت این مکالمه می تواند به دلیل این باشد که آب و هوا مدام در حال تغییر بوده و این موضوع در هر مکان نیز با مکان دیگر کاملا متفاوت است. از این رو موضوع آب و هوا و مکالمه در این باره هیچ وقت تکراری نخواهد شد. 

برای این که بتوانید این مکالمه را به انگلیسی انجام دهید باید دایره لغاتتان بسیار گسترده باشد. معمولا در کلاس های زبان که می خواهند آموزش را شروع کنند در مرحله اول به آموزش آب و هوا می پردازند. واژه های به کار برده شده در مورد آموزش آب و هوا بسیار آسان هستند. اگر با شخصی به تازگی آشنا شده اید می توانید با صحبت درباره آب و هوا سر صحبت را با آن شخص باز کرده و آشنا شوید. یاد گرفتن واژه ها و عبارت ها در مورد آب و هوا برای شما بسیار مهم است؛ چرا که اگر در یک رستوران محلی باشید و گارسون آن رستوران به شما بگوید:
          Be careful of that fog when you go over the bridge  
اگر شما واژه های لازم در مورد آب و هوا را بلد باشید با شنیدن کلمه ( fog ) متوجه می شوید که گارسون در مورد ( مه ) به شما هشدار داده است. لازم است بدانید که کلمه (آب و هوا) یا weather یک کلمه کاملا رایج در جمله هایی است که امکان دارد زمانی که در بیرون از خانه هستید مدام به گوشتان بخورد. نا گفته نماند که این کلمه همیشه در جملات و عبارات به صورت منفرد به کار برده می شود. 

انواع آب و هوا به انگلیسی

صبحت در مورد آب و هوا همیشه جالب بوده و مورد استقبال همه قرار می گیرد. ما در این بخش از مقاله می خواهیم انواع آب و هوا را به انگلیسی همراه با ترجمه به شما دوست داران این زبان که تازه آموزش را شروع کرده اید آموزش دهیم:

نوع آب وهوا معادل انگلیسی نوع آب وهوا معادل انگلیسی
حاره ای Tropical استوایی  Equatorial
نیمه استوایی Sub equatorial خیلی سرد ( گرم ) Extreme ( hot / cold )
ملایم _ معتدل Moderate خنک Cool
سرد Cold خیلی سرد و یخبندان Freezing
ملایم Mild  آفتابی Sunny
مرطوب Humid/damp/moist خشک Dry
گرم Warm داغ Hot 
خیلی گرم و سوزان Scorcher غبار آلود Mist
صاف Clear طوفانی Stormy
متغیر  Changeable شرجی Muggy
هوای خفقان آور Stifling کسل کننده Dull
پاییز Autumn – fall زمستان Winter
بهار Spring تابستان Summer
رگبار Hailstorm برف Snow
مه آلود Foggy تگرگ Hailstone
بارانی   Rainy بادی Windy
ابری   Cloudy  

این کلمات بخشی از کلماتی است که شما باید در مرحله آموزش زبان انگلیسی یاد بگیرید؛ چرا که در شروع مکالمه به زبان انگلیسی برای این که بتوانید سر صحبت را با شخص مورد نظر باز کنید (چه از نظر رسمی و چه از نظر آشنایی) باید به این کلمات تسلط کامل داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

هوا ابری است به انگلیسی

معمولا برای صحبت درباره آب و هوا جمله را با عباراتی چون ( It is ) شروع می کنند. به طور مثال می توانیم در این بخش به جمله هوا ابری است بپردازیم:
It is cloudy
اگر به این جمله دقت کنید ما در بخش بالا در بین کلمات به شما کلمه cloudy را آموزش داده ایم و شما با گذاشتن این عبارت در کنار آن کلمه می توانید منظور خود را از آب و هوا به شخص مقابل برسانید. 

آموزش آب و هوا به زبان انگلیسی

امروز هوا برفی است به انگلیسی

همان گونه که در قسمت بالا نحوه ساخت این جمله ها که مربوط به آب و هوا هستند را به شما گفتیم، شما می توانید با رجوع به کلمات اصلی درباره آب و هوا این جمله را به راحتی بیان کنید. اگر بخواهیم این جمله را بیان کنیم باید در ابتدای این جمله از عبارت ( the  is) استفاده کنید و بعد واژه های دیگر را به انگلیسی در کنار هم قرار دهید. به طور مثال در این بخش می خواهیم امروز هوا برفی است را به انگلیسی بنویسیم این جمله به شرح زیر است:
Today the weather is snowy

لغات مربوط به آب و هوا به انگلیسی

ما در این بخش از مقاله نیز مابقی لغات که مرتبط با آب و هوا هستند را به شما همراهان عزیز آموزش می دهیم تا بتوانید با تمرین و تکرار تسلط کامل بر روی لغات  آب و هوا داشته باشید. 

کلمه معادل انگلیسی کلمه معادل انگلیسی
drizzle نم نم باران sleet برف شل
shower باران شدید mist غبار محلی
fog مه cloud ابر
rainbow رنگین کمان breeze نسیم
strong winds بادهای شدید thunder تندر
thunderstorm رعد و برق gale باد شدید
tornado  گرد باد hurricane طوفان دریایی
flood سیل frost هوای زیر صفر
ice  یخ Drought خشکسالی
heat wave موج گرما chilly خنک
lightning آذرخش storm طوفان
sunny آفتابی rainy بارانی
fine خوب dull گرفته
overcast  با ابر تیره humid مرطوب

سخن پایانی
همان گونه که گفته شد معمولا در مرحله اول آموزش زبان انگلیسی به دانشجوها از آب و هوا شروع می کنند؛ چرا که شروع صحبت با آب و هوا رایج ترین اتفاق در این زبان است. شما می توانید با تبادل نظر در مورد آب و هوا با اشخاص ارتباط برقرار کنید و شروع به صحبت با آن ها کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کلمات رایج آب و هوا آشنا کرده و عبارت های مرتبط با این کلمات را در اختیار شما قرار دهیم. از شما همراهان عزیز سپاس گزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

مقاله پیشنهادی: آموزش ماه های سال به انگلیسی

مقاله پیشنهادی: حروف الفبای انگلیسی

 

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران