سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های دنیا | لیست 10 زبان سخت دنیا

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/04 2154
سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های دنیا کدامند؟ افرادی که در هر سرزمینی زندگی می کنند، دارای فرهنگ و آداب و رسوم های مخصوص به خود هستند. زبان و گویش اصلی ترین مشخصه هر ملتی است. امروزه افراد بسیار زیادی هستند که می خواهند زبان های متعددی را یاد بگیرند. برای یادگیری هر زبانی که به آن علاقه دارید، باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید؛ چرا که یادگیری هر زبانی به غیر از زبان مادری دشواری های زیادی دارد. ما در این مقاله می خواهیم شما را با سخت ترین زبان های دنیا بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با آموزشگاه زبان ملل همراه باشید.

سخت ترین زبان های دنیا به ترتیب

آیا تا به حال به این فکر کردید که زبان های سخت دنیا با چه معیار هایی رتبه بندی شده اند؟ ما در این بخش از مقاله می خواهیم سخت ترین زبان های دنیا و اولویت رتبه بندی آن ها را به طور اختصاصی بررسی نماییم:

1- زبان ژاپنی

بنابر تحقیقاتی که صورت گرفته زبان ژاپنی یکی از سخت ترین زبان ها برای انگلیسی زبانان است. برای رتبه بندی زبان های سخت در دنیا به جنبه های فرهنگی و یادگیری آن ها هم توجه می کنند که اگر دشواری آن مشهود بود، آن زبان ها را به ترتیب شماره گذاری نمایند. زبان ژاپنی رتبه اول را در این باره به خود اختصاص داده است. چرا که دستور زبان و لغات ژاپنی کاملا با انگلیسی متفاوت بوده و به همین دلیل لغات ژاپنی هیچ گونه شباهتی به لغات انگلیسی ندارند. جالب است بدانید که زبان ژاپنی حروف الفبا ندارد و به جای آن از کاراکتر استفاده می کنند. اگر یک شخص را دیدید که توانسته است زبان ژاپنی را یاد بگیرد، باید آن شخص را مورد تشویق قرار دهید.

2- زبان کره ای

جالب است بدانید که زبان شناسان نتوانستند زبان کره ای را در هیچ کدام از خانواده های زبانی جای دهند و آن را یک قرنطینه زبانی نامیده اند. لغات در زبان کره ای کاملا ناآشنا هستند و همچنین سیستم نگارشی این زبان نیز کاملا متفاوت بوده و فقط مختص این زبان به وجود آمده است. در زبان کره ای سطح احترام را 7 بخش تقسیم کرده اند که معمولا در آخر مکالمه ها در فعل ها مشخص می شوند. استفاده از این سطح ها بستگی به نوع مکالمه و یا موقعیت  شما با اشخاص دارد.

3- زبان لهستانی

معمولا افراد بسیار کمی هستند که زبان لهستانی را به عنوان زبان دوم خود یاد می گیرند. سختی زبان لهستانی به چند نکته مهم بستگی دارد که این نکات عبارتند از:
1. نکته اول در این زبان به تلفظ سخت آن بر می گردد که هر کدام از حروف های یک صدا در این زبان با تلفظ های متفاوت بیان می شوند. 
2. نکته دوم در این زبان به گرامر آن بر می گردد که لایه های بسیار متعددی دارد. لازم است بدانید که شما در زبان لهستانی با 7 جنسیت گرامری برخورد می کنید که این امر بسیار شکنجه آور است. حتی شما برای این که بتوانید یک عدد را بیان کنید باید 17 حالت بیان آن عدد را یاد بگیرید.

4- زبان گرجی

در زبان گرجی حروف الفبای بسیار عجیبی وجود دارد که یادگیری آن ها دشوار است. لازمه یادگیری این زبان نیز فقط حروف الفبای آن است. در این زبان ساختار زبانی به طور غریبی ناآشنا و گیج کننده است علاوه بر این عوامل اصوات نیز در این زبان بسیار سخت هستند. 

سخت ترین زبان دنیا

5- زبان چینی

زبان چینی، یک زبان رسمی برای پرجمعیت ترین کشور دنیا است. یادگیری این زبان برای فارسی زبانان بسیار سخت بوده و مدت زمان بسیار طولانی را در بر می گیرد. لازم است بدانید که در سیستم نوشتاری چینی سختی های بسیار زیادی وجود دارد. در این زبان حروف الفبا وجود ندارد و به جای آن از تعداد مشخصی نماد و کاراکتر به عنوان نماینده های صدا استفاده می کنند. همین دلایل باعث شده است که شما مدت زمان بسیار زیادی را باید برای یادگیری این زبان صرف نمایید.

آموزش زبان چینی

6- زبان فنلاندی

زبان فنلاندی یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا محسوب می شود. این زبان، زبان رسمی کشورهایی چون فنلاند، برخی از مناطق سوئد و نروژ است. حروف تکی و دوتایی در زبان فنلاندی صداهای کاملاً متفاوتی تولید می کنند. لازم است بدانید که زبان فنلاندی مرکب بوده و کلمات در این زبان به شکل کاملاً عجیب و طولانی هستند و معنای آن ها نیز بسیار زیاد است. ناگفته نماند که زبان فنلاندی اصیل و کهن است.

 

سخت ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

زبان فارسی را در چندین کشور با گویش های مختلف صحبت می کنند. همچنین در برخی از کلمات و ساختار نیز شباهت زیادی به آن ها دارد. اما لازم است بدانید که به دلیل برخی اتفاقات در طول تاریخ و ورود یکسری زبان های جدید و تغییراتی چون حکومت باعث شده است تغییراتی در این زبان به وجود بیاید. فارسی زبانان می توانند زبان عربی را سریع تر از هر زبانی یاد بگیرند؛ چرا که برای یادگیری این زبان از نظر دینی اشتراک دارند. در این بخش می خواهیم سخت ترین زبان های دنیا برای فارسی زبانان را بررسی نماییم:

  • زبان چینی
  • زبان ژاپنی
  • زبان روسی
  • زبان آلمانی
  • زبان فرانسوی
  • زبان پرتغالی
  • زبان فنلاندی
  • زبان انگلیسی 

این زبان ها به ترتیب از سخت ترین به آسان ترین زبان ها در دنیا برای فارسی زبانان رتبه بندی شده است که اگر بخواهید آن ها را از آسان ترین زبان ها به ترتیب بچینید، زبان انگلیسی آسان ترین زبان برای یاد گیری فارسی زبانان محسوب می شود. همچنین افراد بسیار زیادی هستند که در ایران مدرک زبان انگلیسی خود را در سطح های بالا کسب کرده اند. آموزش زبان انگلیسی

معرفی 10 زبان سخت دنیا

ده زبان سخت دنیا از رتبه بندی 1 تا 10 به شرح زیر هستند:

  1. زبان چینی ماندرین Mandarin
  2. زبان عربی Arabic
  3. زبان روسی Russian
  4. زبان ژاپنی Japanese
  5. زبان مجارستانی Hungarian
  6. زبان آلمانی Germany
  7. زبان فرانسوی French  آموزش زبان فرانسه
  8. زبان لهستانی Polish
  9. زبان ایسلندی Icelandic
  10. زبان فنلاندی Finnish  آموزش زبان فنلاندی

یادگیری این زبان ها برای تمامی مردم کشورهای دیگر دشوار است. افرادی که قصد دارند این زبان ها را یاد بگیرند، باید زمان زیادی را برای آموزش و یاد گیری خود صرف کنند. اما افرادی که علاقه داشته باشند به دلیل سختی در یادگیری به هیچ وجه پشیمان نخواهند شد. 

۱۰ ترفندی که می توانید به کمک آن ها سخت ترین زبان های دنیا را یاد بگیرید

در این بخش ما می خواهیم چند ترفند برای یادگیری این زبان های سخت در دنیا را بیان کنیم تا اگر علاقه ای به هریک از این زبان ها داشتید، بتوانید با این ترفند ها مسیر آموزش خود را کمی کوتاه تر نمایید. ترفند های یادگیری سخت ترین زبان های دنیا به شرح زیر می باشد:
   • باید در هر سطحی از یادگیری هستید، خودتان را مجبور به صحبت کردن نمایید.
   • در طول روز باید چند ساعتی را برای مطالعه در زبان مورد نظر خود اختصاصی دهید؛ چون پیوستگی و مطالعه در یادگیری شما نقش بسیار مهمی دارد.
   • به قدری باید تمرین و تکرار کنید تا آن زبان ملکه ذهن شما شود.
   • زمانی که کلمه جدیدی یاد می گیرید، باید آن را در موضوعات مختلف در طور روز به کار ببرید تا در ذهن شما به راحتی ماندگار شود.
   • برای یادگیری یک زبان سخت از یک روش استفاده نکنید؛ چرا که فایده ای برای شما نخواهد داشت. باید برای یادگیری از روش های مختلف استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.
   • هر زبانی که در نظر دارید آن را یاد بگیرید باید از فیلم ها و سریال هایی با آن زبان را بیشتر ببینید تا بتوانید با کلمات آن زبان بیشتر آشنا شوید.
   • از اساتید آموزشگاه ها حتما برای یادگیری زبان مورد نظر کمک بگیرید و با آن ها با همان زبان ارتباط برقرار کرده و مکالمه نمایید.
   • برای یادگیری یک زبان سخت اگر یک همراه خوب داشته باشید نتیجه مطلوب تری به دست خواهید آورد.
   • از این که دچار اشتباه در یاد گیری شوید هراس نداشته باشید؛ چرا که اشتباه در یادگیری یک امر طبیعی است.
   • در این زمینه باید ریسک پذیری بالایی داشته باشید و از تجربیات جدید استفاده کنید.
این ترفندها به شما کمک بسیاری می کنند تا اگر در مسیر طول و دراز یادگیری این زبان های سخت پشیمان شدید، دوباره به راه خود ادامه دهید. با این ترفندها شما دیگر در این مسیر خسته نمی شوید. هدف یادگیری سخت ترین زبان و یا سخت ترین کار دنیا نیز باعث موفقیت شما خواهد بود. پس برای هدفی که دارید می توانید از پس هر سختی برآیید.

سخن پایانی
ما در این مقاله به سخت ترین زبان های دنیا و سخت ترین زبان ها برای یادگیری فارسی زبانان پرداختیم. تا شما بتوانید اطلاعات مفیدی دریافت نمایید؛ چرا که اگر بخواهید هر یک از این زبان ها را یاد بگیرید احتیاج به این ترفندهای زیرکانه ما در این مقاله خواهید داشت. 
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (10 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران