زبان چینی چند حرف دارد

آیا میدانید زبان چینی چند حرف دارد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/24 13030
زبان چینی چند حرف دارد؟

زبان چینی، یکی از سخت ترین و در عین حال شیرین ترین زبان های باستانی موجود در دنیا شناخته می شود. اولین چیزی که در آموزش زبان چینی به شما آموزش می‌دهند این است که زبان چینی به طور کامل از نشانه ها و یا کاراکترهای مفهومی ساخته شده است. شما می توانید با قرار دادن چند کاراکتر کنار یکدیگر، یک جمله بسازید. 
 

زبان چینی چند حرف دارد؟


یک پنجم مردم دنیا با این گویش با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، به همین علت یکی از مهم ترین زبان های جهان به شمار می آید. آیا می دانید زبان چینی چند حرف دارد؟ یا الفبای چینی چند حرف دارد؟ در ادامه همراه اموزشگاه زبان ملل باشید، تا به پاسخ این پرسش پی ببرید.

زبان چینی چند حروف الفبا دارد؟

تعداد حروف چینی چندتا است؟ ما در مقالات خود به آموزش حروف الفبای چینی پرداخته ایم اما لازم به ذکر است که بگوییم زبان چینی فاقد حروف الفبا است. بدین ترتیب برای پاسخ به این پرسش، لازم است که به جای حروف، از واژه، کاراکتر و یا نشانه استفاده کنیم. شاید با گفتن این حرف متعجب شوید، اما باید بگوییم که از نظر فنی نمی‌توان تعداد دقیق نویسه‌های چینی را ارائه داد، اما اکثر منابع رسمی بیش از 50000 نویسه چینی جداگانه دارند. 
 

تعداد حروف الفبای چینی


یک فرهنگ لغت مدرن چینی حدود 20000 کاراکتر دارد! اما در واقع مجموعه های کامل تری از این زبان هستند که شامل 54678‌ کاراکتر می شوند. فرهنگ لغت Zhonghua Zihai شامل 85568 نویسه چینی است، در حالی که فرهنگ لغت Yìtǐzì Zìdiǎn، 106230 کاراکتر را فهرست می کند.

البته ذکر این نکته لازم است که خود مردم چین نیز تمامی کارکترهای زبان چینی را به صورت کامل نمیشناسند و شهروندان چین هم تسلط کاملی به این حروف ندارند. طی بررسی های انجام شده افراد چینی با تحصیلات عالی فقط حدودا 8000 کارکتر را می‌شناسند.

اگر می‌خواهید بدانید که به صورت کلی به یادگیری چند حرف چینی نیاز دارید باید بگوییم که برای مطالعه یک متن رسمی که از حروف پیشرفته استفاده می‌شود، تنها کافی است 3500 کلمه را بدانید ولی برای گرفتن مدرک زبان چینی بین المللی این تعداد به 2600 می‌رسد.  شما با دانستن تنها  900 تا از کاراکترهای مرسوم،‌ قادر به خواندن 90 درصد متون چینی خواهید بود.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات و عبارات رایج در زبان چینی + ترجمه فارسی

برای خواندن کتاب یا روزنامه چینی، به چند کاراکتر چینی باید مسلط شد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم به تعداد حروف چینی نباید بپردازیم چراکه وجود خارجی ندارند. با توجه به اینکه مدارس چین تنها 7000 تا 8000 کاراکتر را به دانش آموزان آموزش می دهند و این تعداد همگی جزو کاراکترهای رایج به شمار نمی روند، شما می توانید تنها با آموختن 2500 تا 3000 کاراکتر چینی، با مردم بومی به راحتی سخن بگویید. لازم به ذکر است ما نمی توانیم همانند حروف انگلیسی و یا فارسی، در زبان چینی با کنار هم قرار دادن حروف، کلمه بسازیم.
 

تعداد حروف الفبای چینی


بلکه هر یک از کاراکترها کلمه ای جداگانه به شمار می آیند. همچنین یک کاراکتر چینی می تواند به شیوه های مختلفی تلفظ شود و هر لحن و گویش می تواند بیان کننده معانی متفاوتی باشد. به همین علت شما باید وقت و انرژی بیشتری برای این دسته از کلمات بگذارید تا بتوانید معانی درست آن را به سادگی تشخیص دهید. به جدول زیر دقت کنید:

مطالعه بیشتر: فرق زبان چینی و ماندارین
 

معنا تلفظ کاراکتر چینی
خورشید، روز
هر روز، همیشه rì rì 日日
کوه shān
منظره، چشم انداز shān shǔi 山水
کوچک، ریز xiǎo
مدرسه ابتدایی xiǎo xué 小学

آیا یادگیری حروف چینی دشوار است؟

شاید تصور کنید که یادگیری زبان چینی بسیار سخت به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید که بعد از مدتی شما قادر خواهید بود تصویر یا طرح کلی یک کاراکتر را از طریق نگاه کردن به متون چینی تشخیص دهید. این کار بسیار دشواری نیست. لازم به ذکر است که با گذشت زمان شما می توانید به راحتی تنها از طریق آشنا شدن با کاراکترها و شکل ظاهری آن، معنای یک جمله چینی را به طور کامل درک کنید. از طرف دیگر اگر شما انگیزه و علاقه کافی برای یادگیری این زبان داشته باشید، می توانید از سختی های آن لذت هم ببرید. همچنین با شیوه درست آموزش و گذراندن دوره های استاندارد می توانید از سختی های این کار بکاهید.

شمارش اعداد 0 تا 10 در زبان چینی
 

تلفظ چینی اعداد
1
èr 2
sān 3
4
五  5
liù 六  6
7
8
jiǔ 9
shí 10


اصلاح الفبای چینی در دهه 1950

یکی از رویدادهای مهمی که درباره زبان چینی وجود دارد، اصلاحات انجام شده در سال 1950 است. در این سال، دولت چین تصمیم گرفت برای افزایش سواد مردم چین و همچنین ساده تر شدن یادگیری این زبان، حدود 2000 تا از رایج ترین کاراکترها را جداسازی کرده و آن ها را به شکل ساده تغییر دهد. 

اما از آنجا که این اصلاحات تنها در سرزمین چین انجام شد، چینی های ساکن در تایوان و یا هنگ کنگ و بسیاری از جوامع چینی خارج از این کشور،‌ همچنان به استفاده از نسخه های سنتی کاراکترهای چینی پرداختند. به همین علت دو مجموعه اصلی از کاراکترها وجود دارد.

مطابق این مطلب، اگر در سرزمین اصلی چین، زبان چینی را مطالعه کنید،‌ شما کاراکترهای ساده شده را مطالعه می کنید. همچنین کاراکترهای ساده شده، به کاراکترهای استاندارد زبان چینی تبدیل شده اند.¬¬¬ در جدول زیر نمونه هایی از کاراکترهای مدرن آورده شده است:
 

معنا شکل مدرن شکل سنتی
تایوان 台湾 台灣
در
صحبت کردن
عشق

نکات یادگیری بهتر زبان چینی

اگر قصد دارید این زبان باستانی، را یاد بگیرید، به شما پیشنهاد می کنیم تا راه کارهای زیر را به یاد داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.
 

زبان چینی چند حرف دارد

  • تا جایی که ممکن است به زبان چینی گوش دهید.

در ابتدای یادگیری سعی کنید، حدود یک یا دو ماه تنها به صداها و لهجه های این زبان گوش دهید و سعی کنید با آن ارتباط برقرار کنید. تلاش کنید که به تک تک صداهای زبان عادت و بتوانید کلمات را از یک دیگر متمایز کنید. برای این کار شما می توانید از پادکست های مختلف و یا گفتگوهای چینی کمک بگیرید.

شاید در ابتدا این کار برای شما بسیار مشکل به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که برای یادگیری یک زبان جدید شما باید روی آن تمرکز کافی داشته باشید و در کار خود بسیار مصمم باشید. 

  • چند ساعت از روز را به حفظ کاراکترها اختصاص دهید.

حدود نیم ساعت تا یک ساعت در روز را به یادگیری و حفظ کاراکترها اختصاص دهید. از هر روشی که با آن راحت هستید می توانید استفاده کنید،‌ اما فراموش نکنید که این کار را باید به صورت مداوم انجام دهید تا یادگیری آن برای شما سخت نشود.

فراموش نکنید که به همان سرعتی که کاراکترهای چینی را یاد می گیرید، آن ها را فراموش خواهید کرد. بنابراین نیاز است که شما تایمی را برای مرور کاراکترهای قدیمی اختصاص دهید.

سعی کنید خودتان کلماتی که حفظ می کنید را بنویسید. نوشتن علاوه بر اینکه به شما کمک می کند بهتر و سریع تر این حروف را بشناسید، قدرت نوشتاری شما را نیز در زبان چینی تقویت می کند.

مقاله پیشنهادی: 10 تا از بهترین آموزشگاه زبان چینی در تهران

  • به جای قوانین، الگوهای چینی را بشناسید.

شناخت گرامر چینی تاثیر بسیاری در مکالمه شما دارد اما در ابتدای کار، خود را گرفتار توضیحات گرامری پیچیده نکنید و سعی کنید تنها بر روی الگوها تمرکز کنید. کتاب هایی که دستور زبان خاصی را برای چینی معرفی می کنند برای کسانی که مبتدی هستند اصلا مناسب نیست. شاید برای شما جالب باشد،‌ اما بسیاری از افراد بدون خواندن این کتاب ها توانسته اند به صورت کامل به این زبان تسلط پیدا کنند. 

برای این کار شما می توانید از الگوهایی که چینی ها به با استفاده از زبان انگلیسی ارائه داده اند، الگوهای چینی را بشناسید. کتاب فوق العاده ای از هریت میلزو پی اس نی در این زمینه وجود دارد. در هر درس این کتاب الگو هایی معرفی شده است که می تواند حس کار زبان چینی را برای زبان آموزان به شیرینی توضیح دهد.

  • از کتاب های ابتدایی کودکان چینی استفاده کنید.

با توجه به سلیقه خود شما می توانید کتاب هایی از کودکان محصل چینی تهیه کنید. در ابتدای شروع کار  می توانید از کتاب هایی که آموزش کاراکترهای موجود عنوان شده است، استفاده کنید. این کاراکترها به صورت نقاشی و مطابق با ظاهر کاراکتر کشیده شده است.

همین موضوع کمک می کند تا سریع تر این حروف در ذهن افراد قرار بگیرد. همچنین شما می توانید از کتاب های علوم و یا ریاضی و یا کتاب داستان کودکان چینی نیز استفاده کنید. در این کتاب ها نیز زبان چینی به سادگی نوشته شده است و به شما کمک می کند مهارت خوانداری خود را افزایش دهید.

سخن پایانی
زبان چینی یکی از زبان های باستانی دنیا است. این زبان برخلاف دیگر زبان های موجود، تشکیل شده از کاراکترهایی است که هر کدام یک عنوان و یا کلمه را بیان می کنند. بدین ترتیب کاراکترهای بسیار زیادی در این زبان وجود دارد. به همین خاطر یادگیری این زبان به یکی از سخت ترین کارهای دنیا شناخته شده است. در حالی که یادگیری این زبان بسیار مشکل به نظر می رسد، اما باید بدانید که بسیار ساده می توان این زبان را یاد گرفت. همچنین با حفظ کردن تعداد اندکی از کاراکتر های موجود می توانید جمله های بسیار زیادی را در زبان چینی بسازید.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.61/5 (23 امتیاز)
نظرات
نازنین رقیه (یکشنبه 27 اسفند 1402 15:49:49)

عالی ولی من نمی دونستم که تعداد حروف الفبای چینی انقـــــــــدر زیــــاد باشهـــ

سیسلی (دوشنبه 08 آبان 1402 03:01:36)

پس اصطلاح درو پنجره ،واقعیه....

zare (شنبه 29 مهر 1402 19:09:04)

jaleb bood mrc


خانم مشهدی (شنبه 29 مهر 1402 19:22:28)

ممنون از نظرتون

ممد (شنبه 29 مهر 1402 19:07:58)

خوب یعنی الان برای یادگرفتن زبان چینی باید چنت حرفشو بلد باشیم


خانم مشهدی (شنبه 29 مهر 1402 19:23:41)

سلام دوست عزیز
شما 900 کارکتر از حروف چینی رو هم بلد باشید تا جای خوبی میتونید پیش برید.

mona (چهارشنبه 11 مرداد 1402 20:24:54)

وای اصلا فکر نمیکردم تعداد حروف الفبای چینی انقدررررررر زیاد باشه!!!

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران