۱۰۰ زدن زبان کنکور

چطور زبان کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 1145
چطور زبان کنکور را ۱۰۰ بزنیم

۱۰۰ زدن زبان کنکور مسئله ای است که داوطلبان را به چالش می کشد و در واقع نقش بسیار مهمی در رتبه داوطلبان خواهد داشت. برخی اعتقاد دارند که این درس نسبت به بقیه درس های عمومی ساده تر است و می توان درصد زیادی از آن به دست آورد. از آن جایی که داوطلبان این روزها درگیر این قضیه هستند، آموزشگاه زبان ملل بر آن شده است که این مطالب را جهت آگاهی این عزیزان به رشته تحریر درآورد. مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. 

آشنایی با زبان کنکور

برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور باید با آن بیشتر آشنا شوید. در دفترچه کنکور آخرین بخش سوال های درس عمومی را به زبان انگلیسی اختصاص داده اند. این درس شامل ۲۵ سوال می باشد که ضریب آن نیز در کنکور ۲ است. 

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

شیوه مطالعه زبان کنکور

برای موفقیت در کنکور باید روی درس ها تمرکز داشت. یکی از این درس های مهم در کنکور زبان انگلیسی می باشد که باید شیوه خواندن آن را به خوبی بدانید. برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور باید ماهیت این درس را به خوبی درک کنید. برای موفقیت در این درس، داوطلبان باید دروس زبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را بخوانند و روی آن مسلط باشند. ۲۵ سوال زبان در کنکور باید در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ داده شود. در واقع داوطلبان برای پاسخگویی به هر سوال زبان حدود ۴۸ ثانیه فرصت دارند. 

آشنایی با بودجه بندی زبان کنکور

نکته مهم در مورد کنکور و درس زبان این است که باید با بودجه بندی آن آشنا باشید. برای داشتن عملکرد خوب و ۱۰۰ زدن زبان کنکور باید مطالعه بودجه بندی را در برنامه درسی خود قرار دهید. در نظام جدید، بودجه بندی به این گونه است که برای بخش واژگان هشت سوال در نظر گرفته شده است. بخش گرامر چهار سوال، کلوز تست ها پنج سوال و برای قسمت درک مطلب هشت سوال در نظر گرفته اند. داوطلبان با توجه به این رتبه بندی می دانند که باید روی بخش واژگان و درک مطلب وقت بیشتری بگذارند. برای کسب امتیاز کامل در زبان کنکور باید دقت زیادی به این بودجه بندی شود. 

راهنمایی درباره واژگان برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور

هشت سوالی که در بخش واژگان است حدود ۳۲ درصد از درس زبان را تشکیل می دهد. تمرکز در این قسمت بسیار اهمیت دارد چون لغات بسیار فرار هستند. دقت در مطالعه اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است لغات را در دفتر یا کاغذهای نت برداری یادداشت نمایید.

مطالعه بیشتر: کدام گرایش زبان انگلیسی بهتر است؟

تمام لغات موجود در درس باید با دقت مطالعه شود. برای یادگیری بهتر و ماندن لغات در ذهن باید مدام تمرین و تکرار شود. هنگام خواندن هر کلمه باید متضاد و مترادف آن ها را نیز بدانید. سعی کنید تست های کنکور سال های قبل را پیدا نموده و‌ پاسخ دهید. 

گرامر کنکور زبان را چگونه پاسخ دهیم

قسمت گرامر در کنکور شامل چهار سوال است. این تعداد سوال حدود شانزده درصد از سوالات زبان را در پی دارد. می توان گفت که گرامر سخت ترین بخش از زبان می باشد و بسیاری از داوطلبان در این قسمت با مشکل مواجه می شوند. برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور باید روی قسمت گرامر زیاد کار شود‌. برای مطالعه و یادگیری گرامر بهترین منبع، کتاب های درسی سه سال دبیرستان می باشد.

برای فهم و درک بهتر گرامر سعی کنید آن ها را یادداشت کرده و زیاد تمرین کنید. تست های زیادی را یافته و پاسخ بدهید. از مهم ترین کارها در زمینه گرامر این است که برای تمام نکات گرامری خلاصه نویسی کنید. برخی از کتاب های غیر درسی و کمک آموزشی می توانند کمک زیادی به داوطلبان عزیز بکنند.‌ سعی کنید در هفته یک‌ بار به عقب برگردید و گرامر را مرور نمایید. آموزش زبان انگلیسی

روش خواندن زبان کنکور از صفر

بخش کلوز تست را چگونه پاسخ دهیم

بخش کلوز تست حدود ۲۰ درصد از قسمت زبان را در کنکور به خود اختصاص می دهد و به همین دلیل برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور اهمیت ویژه ای دارد. پنج سوال در این قسمت وجود دارد و باید همه را با دقت پاسخ داد. برای قسمت هایی که جای خالی دارند باید با دقت جملات بعد را مطالعه نموده و پاسخ دهید. در واقع باید به دنبال بهترین کلمه باشید. حتی در این قسمت نیز یک سوال گرامری گنجانده شده است. سعی کنید برای موفقیت در این سوال ها روزانه تست بزنید. برای پر کردن جای خالی و قرار دادن بهترین کلمه باید روی واژگان بسیار کار کنید. 

بخش مهم درک مطلب برای ۱۰۰ زدن زبان‌ کنکور

این قسمت نیز همانند بخش واژگان اهمیت زیادی دارد و ۳۲ درصد از سوالات زبان انگلیسی را شامل می شود. برای این قسمت هشت سوال در نظر گرفته می شود. برای پاسخگویی بهتر به سوالات درک مطلب بهتر است تست های زیادی کار کنید. تمرین و تکرار کمک زیادی به داوطلبان می کند. سوالات درک مطلب را با دقت بخوانید. نکته مهم این است که سعی کنید معنای متن را به انگلیسی در ذهن خود بیاورید و به فارسی ترجمه نکنید. تمام مترادف ها و متضاد کلمات را در ذهن خود داشته باشید. این نکات به شما کمک می کند که قسمت درک مطلب را به خوبی پاسخ دهید. در واقع بخش واژگان و درک مطلب ۶۴ درصد از قسمت زبان سوالات کنکور را در بر دارد.

نکات کلیدی برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور

در این قسمت قصد داریم نکات بسیار مهمی را در اختیار شما قرار دهیم که با استناد به آن ها موفق شوید. برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور باید تست زدن و تمرین را به صورت مداوم انجام دهید و این کار را فراموش نکنید. تمام لغات کتاب را با دقت مطالعه کرده و یادداشت نمایید و از همه مهم‌تر این که مترادف و متضاد آن ها را نیز بدانید و یادداشت نمایید.

سعی کنید با تکنیک های تست زنی نیز آشنا شوید. با تست زدن زیاد روی سرعت خود کار کنید. برای قسمت های درک مطلب و لغات بیشتر وقت بگذارید. سعی کنید تست های کنکور سال های قبل را پیدا کرده و با دقت و سرعت آن ها را پاسخ دهید. تمرین و تکرار را فراموش نکنید و برای زدن تست زمان را هم حتما در نظر بگیرید. نکات مهمی که در تست ها مشاهده می کنید را یادداشت کنید. 

مقاله پیشنهادی: بهترین مترجم آنلاین برای متون انگلیسی

منابع مورد نیاز برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور 

با توجه به نکات مهمی که در این مقاله گفته شده است مطمئن باشید که قادر خواهید بود از بخش زبان سربلند بیرون بیایید. بهترین منبع برای مطالعه و کمک به ۱۰۰ زدن زبان کنکور کتاب های درسی می باشند. تمام نکات مهم کتاب ها و لغات پنهان و آشکار باید مطالعه و یادداشت برداری شود. در واقع باید کتاب درسی خود را زیر ذره بین گذاشته و هیچ نکته ای را از قلم نیندازید. همچنین باید تست های سال های قبل را پیدا کرده و با دقت و با توجه به زمان آن پاسخ دهید. آزمون ها را برای خودتان تحلیل کنید و مشکل خود را متوجه شوید. درک مطلب ها را بسیار با دقت مطالعه نمایید. در واقع این قسمت داوطلبان را به چالش می کشد.

برای یاد گیری لغات انگلیسی باید آن ها را در حافظه خود بسپارید. یادداشت نمودن لغات و تمرین و تکرار مداوم اهمیت ویژه ای دارد. یکی از روش های مهم این است که از برگ های کوچک استفاده نموده و لغات را روی آن نوشته و معنای آن‌ را در قسمت پشت صفحه بنویسید. مدام آن‌ ها را مطالعه نموده و تمرین را فراموش نکنید. مرور روزانه این لغات آن ها را ملکه ذهن شما می کند. بهترین کار این است که کلمات را در قالب جمله یاد بگیرید. هر روز که قرار است لغات جدید را بخوانید و یاد بگیرید باید مروری بر لغات روزهای قبل نیز داشته باشید. مترادف و متضاد ها را اصلا فراموش نکنید. اگر یادگیری یک لغت برای شما مشکل بود آن‌ را در متن بخوانید. در این صورت با به یاد آوردن متن، معنی لغت را به یاد می آورید. 
سخن پایانی
در این مقاله تصمیم بر آن شده است که برای ۱۰۰ زدن زبان کنکور تمام نکات مهم را با هم مرور کنیم. امروزه که تب کنکور در بین داوطلبان بالا گرفته است مسئله درس زبان نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با راهکارهایی که آموزشگاه زبان ملل در اختیار شما عزیزان قرار داده است مطمئنا می توانید از این امتحان سر بلند بیرون بیایید. تمام نکات گفته شده را رعایت بفرمایید و مشاوره با کارشناسان مجرب ما را فراموش نکنید. امیدواریم که این نکات مورد قبول شما عزیزان باشد و توانسته باشیم کمکی به شما کنیم.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران