مدرک تحصیلی به انگلیسی | مدارک تحصیلی به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/25 9068 زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدرک تحصیلی به انگلیسی

آشنایی با انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دارند امری مهم و کاربردی به شمار می رود. امروزه تب ادامه تحصیل و پیشرفت مخصوصا در کشورهای دیگر بسیار بالا رفته و اکثر دانشجویان این گزینه را هدف خود قرار داده اند‌. در این دانشنامه که تلاش گروه آموزشگاه زبان ملل می باشد، با مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی آشنا می شوید. 

مدرک های تحصیلی به انگلیسی

در این قسمت به صورت اجمالی درباره انواع مقاطع و مدارک تحصیلی صحبت خواهیم کرد که شامل مدرک فوق دیپلم یا همان کاردانی است، مدرک لیسانس یا کارشناسی، مقطع فوق لیسانس یا ارشد و مقطع دکترا می باشد. این مقاطع در واقع گروه های اصلی تحصیل می باشند که در ادامه مقطع دکترا درباره درجات تخصصی نیز مطالبی را توضیح می دهیم.

ابتدا درباره هر پنج مدرک مطالبی را به عنوان معرفی تقدیم خواهیم کرد و سپس هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. مقطع فوق دیپلم یا کاردانی دوره دو ساله می باشد. در ادامه می توان برای مقطع لیسانس شروع به تحصیل نمود که جمعا حدود چهار سال به طول می انجامد.

پس از آن علاقمندان به ادامه تحصیل وارد مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس خواهند شد و پس از اتمام این دوره تعدادی از دانشجویان به مقطع دکترا فکر می کنند و به سمت آن پیش می روند. در قسمت های بعد تمام این مقاطع و انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی را می توانید مطالعه بفرمایید. 

آموزش زبان انگلیسی

مدرک کاردانی به انگلیسی

در این بخش از دانشنامه می توانید با یک مدرک تحصیلی به انگلیسی به عنوان کاردانی آشنا شوید. مدرک فوق دیپلم در انگلیسی معادل عبارت Associate degree است. در ایران این دوره دو ساله اصولا برای رشته هایی وجود دارد که عملی هستند و اصولا فارغ التحصیلان این مقطع پس از مدت کوتاهی وارد بازار کار خواهند شد. در کشور آمریکا این مدرک تفاوت هایی دارد. این مدرک سه حالت دارد که در ادامه توضیح داده می شود:

در واقع باید گفت که در دانشگاه های آمریکا برای مقطع کارشناسی در دانشکده معین رشته خاصی در نظر گرفته نمی شود. گفتنی است که مدارک تحصیلی کاردانی در کالج های محلی و مدارس تجاری اعطا می شود و برای رشته های عمومی در نظر گرفته می شود. دانشجویان در این دوره های کاردانی فنی و حرفه ای به تحصیل می پردازند و در واقع مهارت های حرفه ای به دست می آورند. 

مدرک کاردانی

* شرایط اخذ مدرک Associate of General Studies

اما تحصیل در این مقطع به گونه ای است که دانشجویان بعد از این که وارد دانشگاه شدند یک سری واحد‌های مختلف را می گذرانند‌ که متفاوت هستند. در این مرحله دانشجویان می توانند در مورد رشته مورد علاقه خود تصمیم بگیرند و به تحصیل خود در آن‌ رشته ادامه دهند.

مطالعه بیشتر: سطح های زبان انگلیسی به ترتیب

برخی از افراد که مطمئن نیستند چه رشته ای را انتخاب و تحصیل را ادامه دهند، وارد این دوره دو ساله می شوند چرا که در این دوره کوتاه تمرکز خاصی بر روی هیچ رشته خاصی وجود ندارد. در این مقطع دانشجویان راجع به اطلاعات عمومی و کلی تحصیل می کنند. پس از طی این دوره دانشجویان یا وارد بازار کار می شوند و یا این که رشته مورد نظر خود را انتخاب و وارد چرخه تحصیل می شوند.

* شرایط اخذ مدرک Associate of Business

این دوره نیز دو سال طول می کشد و برای افرادی در نظر گرفته شده است که به رشته های وابسته به تجارت علاقه دارند. به عنوان مثال در رشته های حسابداری، بازاریابی و ارتباطات تحصیل می کنند و پس از اخذ مدرک می توانند وارد بازار کار شوند. اما برخی نیز پس از این مقطع به شکل گسترده تر و پبیشرفته تری وارد مقطع لیسانس یا کارشناسی می شوند‌.
 

شرایط اخذ مدرک کاردانی درآمریکا

مدرک لیسانس به انگلیسی

لیسانس در انگلیسی معادل Bachelor می باشد. این مقطع در واقع موارد مختلفی را در بر می گیرد که به شما عزیزان معرفی می کنیم. اما قبل از آن درباره مدرک تحصیلی به انگلیسی در مقطع کارشناسی صحبت خواهیم کرد. مدرک لیسانس در واقع از متداول ترین مدارک به شمار می رود. قابل ذکر است که در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و کالج ها مقطع کارشناسی ارائه می شود‌.

در این دانشگاه ها لیسانس هنر با نام Bachelor of Art و لیسانس علوم‌ با نام Bachelor of Science وجود دارد. همچنین در برخی از کالج ها مدرک های تخصصی دیگری ارائه خواهد شد که شامل لیسانس مهندسی یا Bachelor of Engineering و همچنین لیسانس پرستاری b.s.n می باشد. در توضیحی خلاصه باید گفت که مدرک لیسانس هنر درباره علوم انسانی و علوم اجتماعی بوده و مدرک لیسانس علوم درباره دوره های علوم پایه می باشد که البته در برخی از موسسات امکان دارد متفاوت باشد. 

مقاله پیشنهادی: جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان براساس QS

مقاله پیشنهادی: 12 بهترین دانشگاه های آمریکا

مثال هایی درباره استفاده از واژه Bachelor:
درباره انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی در مقطع کارشناسی از واژه Bachelor زیاد استفاده می شود که در این قسمت نمونه هایی را به عنوان مثال ذکر خواهیم کرد:

She has a bachelor's degree in math.
- او لیسانس ریاضی دارد. 

در واقع برای این سرواژه از دو فعل استفاده می شود. دو‌ فعل do و have در این مورد کاربرد زیادی دارد. زمانی از فعل have استفاده می شود که شخص مدرکی در رشته علوم انسانی و تجربی یا مهندسی دارد. همانند مثال بالا یا این جمله: 

He has an MA

استفاده از فعل do برای مواقعی است که بخواهیم در مورد تحصیل شخص در حوزه علوم انسانی یا تجربی و مهندسی صحبت به میان بیاوریم. به عنوان مثال به این جمله دقت کنید:

She is doing an MSc.

مدرک لیسانس به انگلیسی

مدرک های تحصیلات تکمیلی

برخی از دانشجویان تمایل دارند که در زمینه تخصصی خود مطالعات بیشتر و تخصصی تری داشته باشند. به همین دلیل این فرصت را دارند که در دوره های تحصیلات تکمیلی شرکت کنند. در این دوره دو مدرک تحصیلی به انگلیسی وجود دارد که شامل مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. به طور معمول دوره کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس یک تا دو سال طول می کشد اما دوره دکترا متفاوت است. به طور کلی برای اخذ دوره دکترا باید حدود پنج تا هفت سال به تحقیق و پژوهش پرداخت. 

مدرک فوق لیسانس به انگلیسی

در اکثر دانشگاه ها و کالج ها دوره های کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس برگزار خواهد شد. در این دوره نیز همانند مقطع کارشناسی یا لیسانس مدارک به صورت فوق لیسانس هنر یا Master of Arts یا فوق لیسانس علوم یا Master of Science  می باشد.

اما نکته مهم درباره مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس این است که مدارک در این مقطع بسیار زیاد است و دارای عناوین مختلفی می باشند. این نوع مدرک تحصیلی به انگلیسی در زمینه های تخصصی مختلف اعطا می شود. 

مقاله پیشنهادی: راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

توضیح درباره واژه master
گفتنی است که معادل واژه فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی master's degree می باشد. ناگفته نماند که از همین واژه master برای شخصی که مدرک فوق لیسانس یا ارشد را گرفته است به کار می رود. چند مثال را درباره این واژه برای شما عزیزان به نگارش در می آوریم.

 

 

  • He has a master's degree in linguistics.
    او مدرک فوق لیسانس زبان شناسی دارد. 
  • A master of Engineering
    این واژه نیز به شخصی اطلاق می شود که دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی باشد. 

اما باید اذعان داشت که مدارک از جمله مدرک فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد انواع مختلفی را شامل می شود. سر واژه MA که خلاصه شده از عبارت Master of Arts است برای اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته های علوم انسانی اعطا خواهد شد. واژه MSc خلاصه شده عبارت Master of Science است که برای رشته های تجربی و مهندسی به کار می رود. 
 

مدرک کارشناسی ارشد به انگلیسی

استفاده از سرواژه های master
برای استفاده از واژه master از دو فعل have و do استفاده خواهد شد. فعل have همان گونه که از معنای آن مشخص است برای مواقعی به کار می رود که شخص در رشته علوم انسانی و تجربی یا مهندسی مدرک خود را اخذ نموده باشد. به عنوان مثال: 
I have an MA
اما استفاده از فعل do برای مواقعی است که شخص در حال تحصیل در رشته های مربوط به علوم انسانی یا تجربی و مهندسی می باشد. به عنوان مثال: 
I'm doing an MSc.

مدرک دکترا به انگلیسی

دکترا در انگلیسی معادل PHD degree می باشد. یکی دیگر از انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی مدرک دکترا می باشد که در واقع بالاترین درجه در کالج به حساب می آید. این مدرک در بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه خواهد شد. باید گفت که شناخته شده ترین و معروف ترین مدرک دکترا، دکترای تخصصی یا Doctor of Philosophy است.

شایان ذکر است که این مدرک را به دانشجویانی اعطا می کنند که یک‌ دوره تخصصی را برای تحقیق و پژوهش طی کرده اند و پایان‌ نامه خود را تکمیل نموده اند. این دانشجویان مطمئنا توانسته اند در کمیته اساتید خود از پایان نامه نوشته شده دفاع نمایند. رشته های رو‌ به رشد زیادی در این مقطع وجود دارد که می توان گفت مهارت های عملی پیشرفته و تحقیق و پژوهش را در بر می گیرند. می توان به عنوان نمونه از مدرک دکترای تحصیلات یا Doctor of Education نام برد.

مدرک دکترا به زبان انگلیسی

البته باید گفت که مدارک دکترا اصولا برای حرفه های خاص طراحی شده‌اند. این مدارک را به عنوان مدرک تخصصی حرفه ای می شناسند. هر کدام از رشته های دکترا در دانشگاه های خاص ارائه خواهند شد. در ادامه با برخی از رایج ترین مدارک تخصصی دکترا آشنا خواهید شد: 

رایج ترین مدارک تخصصی دکترا

در این قسمت انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی را در مقطع دکترا به شما عزیزان معرفی می کنیم:

Medical Doctor ( MD): دکترای پزشکی 
Juris Doctorate: دکترای حقوق
Doctor of Dental: دکترای دندان پزشکی 
Doctor of Pharmacy: دکترای داروسازی

مقاله پیشنهادی: حداقل نمره زبان برای مهاجرت

توضیحات بیشتر درباره مدرک تحصیلی به انگلیسی در مقطع دکتری
همان گونه که می دانید مدرک دکترا بالاترین سطح در تحصیلات تکمیلی به شمار می رود. در این دوره از تحصیلات تکمیلی دانشجویان باید تکالیف درسی و کار عملی، امتحانات جامع، پیش نیازهای تحقیق و پژوهش را انجام داده و در نهایت یک پایان‌ نامه را ارائه دهند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که دانشجویان حتما باید مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس خود را در دست داشته باشند.

اصولا بسیاری از دوره های دکترا دارای جدول زمان بندی هستند اما در برخی از رشته ها تحقیق و پژوهش و همچنین تکمیل پایان نامه سال های زیادی به طول می انجامد. افرادی که در حرفه های تجارتی در این مقطع مدرک خود را کسب نموده اند می توانند در حرفه های تجارتی آغاز به کار نمایند و به موقعیت های مدیریت اجرایی دست پیدا کنند. 

سخن پایانی

در این مقاله پر بار درباره انواع مدرک تحصیلی به انگلیسی صحبت به میان آمده است. به طور کامل درباره مقاطع خاص تحصیلی و‌ نوع مدرک آن ها اطلاعات مفیدی برای شما عزیزان ارائه شده است. تلاش آموزشگاه ملل همیشه بر این پایه استوار است که اطلاعات مفید و کاربردی را در موضوعات مختلف در دسترس زبان آموزان عزیز قرار دهد. امیدواریم که این اطلاعات مقبول بیفتد و نهایت استفاده را ببرید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران