بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 232
بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی

امروزه یادگیری زبان ترکی استانبولی می تواند همانند پلی ارتباطی برای افراد مختلف باشد. ترکیه کشور همسایه ما بوده و مراودات و ارتباطات زیادی بین این دو کشور وجود دارد. از ارتباط اقتصادی و تجاری تا مسائل فرهنگی و تحصیلی بین این دو کشور برقرار است. به همین منظور اکثر ایرانی ها به آموزش زبان ترکی استانبولی می پردازند و آن را راهی برای پیشرفت خود می دانند. در آموزشگاه زبان ملل دوره های آموزشی متعددی برقرار است که زبان آموزان می توانند با خیال راحت در کنار بهترین اساتید و با تکنیک های خاص و نوین این زبان را یاد بگیرند. در ادامه این مقاله بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی را شرح می دهیم.

دلایلی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

شاید بسیاری از شما در ذهن خود این سوال را داشته باشید که دلیل یادگیری زبان ترکی استانبولی چه می تواند باشد. شما باید قبل از هر اقدامی برای یادگیری این زبان هدف خود را مشخص سازید. داشتن هدف برای هر کاری لازم و ضروری است و بدون تردید نداشتن هدف امکان دارد شما را به بیراهه بکشاند.

شما باید دقیقا بدانید که به چه دلیل قصد دارید این زبان را یاد بگیرید. همچنین باید برای خودتان یک محدوده زمانی مشخص کنید که در آن بازه زمانی باید توانایی این را داشته باشید که در حد متوسط این زبان را یاد گرفته و مکالمه های آن‌ را تا حدودی انجام دهید. این کار به شما انگیزه بیش تری خواهد داد و قدم های خود را استوارتر بر می دارید.

مطالعه بیشتر: بهترین موسسه آموزش زبان ترکی استانبولی در تهران

بسیاری از افراد، به قصد مهاجرت به کشور ترکیه، قدم در مسیر آموزش این زبان می گذارند. این برنامه می تواند برای تحصیل، تجارت، کار و هر دلیل دیگری باشد. برخی نیز تنها برای سفر و تفریح این کشور را انتخاب می نمایند. بنابراین حتما در آغاز راه هدف و انگیزه خود را تعیین نمایید و سپس برای این کار و رسیدن به هدف مورد نظر برنامه ریزی دقیقی طراحی کنید. اما این مسئله را در نظر داشته باشید که برنامه آموزشی شما نباید آن قدر سنگین باشد که شما را خسته نماید و همچنین نباید به گونه ای ساده باشد که فرایند آموزش به کندی پیش برود. اما بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟


دلایلی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی
 

چگونه ترکی استانبولی یاد بگیریم

پس از این که هدف و انگیزه خود را از یادگیری زبان ترکی استانبولی مشخص ساختید، نوبت آن می رسد که با برنامه ای مدون و منظم به استقبال این زبان بروید. در گام اول از الفبای زبان ترکی استانبولی آغاز نمایید. سعی کنید تلفظ تمام این حروف را به خوبی فرا بگیرید چرا که پایه و اساس تلفظ صحیح کلمه ها از همین جا شروع می شود.

امروزه در کشور ترکیه از الفبای لاتین برای نوشتن استفاده خواهد شد؛ پس تا حدودی می توانید به راحتی این حروف را یاد بگیرید. حروف الفبا در زبان ترکی استانبولی ۲۹ حرف است که از این تعداد ۲۱ حرف صامت یا بی صدا و ۸ حرف مصوت یا صدا دار می باشند. در زبان ترکی استانبولی سه تا از حرف های زبان انگلیسی وجود ندارد که این سه حرف شامل " w, q, x " می باشند. اما باید گفت که در این زبان چند شکل جدید از حروف را می توان مشاهده نمود. این حروف شامل موارد زیر هستند: 
Ş, ö, İ, ğ, ç, ü
جا دارد این نوید را به شما عزیزان بدهیم که یادگیری حروف در زبان ترکی استانبولی کاری بسیار ساده است چرا که اغلب آن ها را به همان گونه که نوشته می شوند، می خوانند. نکته دیگر این است که در حروف زبان ترکی استانبولی، دو حرف صامت یا بی صدا ترکیب نمی شوند و این کار را برای زبان آموزان راحت تر می سازد. به عنوان مثال در این زبان ترکیب هایی مثل " sh" مشاهده نمی شود. 


بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی
 

یادگیری عبارت ها و کلمه های روزمره و پر کاربرد

در گام بعد از یادگیری الفبای زبان ترکی استانبولی باید قدم‌ را فراتر نهاده و کلمه های مهم و پر کاربرد را یاد بگیرید، این راه بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی می باشد.. برای یادگیری زبان ترکی استانبولی باید سعی کنید دامنه لغات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. شما برای این کار باید از کلمه های ساده و کاربردی برای مکالمه های روزانه استفاده نمایید. اصولا اولین کلمه ها در مورد سلام، احوال پرسی، معرفی کردن خودتان، تشکر کردن، درخواست های متفاوت و همچنین عذرخواهی کردن می باشند.

مطالعه بیشتر: ضمایر در زبان ترکی استانبولی

شما باید تلاش خود را بکنید که بتوانید به این زبان صحبت کنید. پس باید برای شروع به این کار، عبارت های مهم و کاربردی را یاد بگیرید. هر چه تلاش بیش تری برای مکالمه و صحبت کردن بکنید، پیشرفت شما بیشتر خواهد شد. تمام عبارت های مورد نیاز برای مکالمه های روزانه را تمرین کنید و به صورت مداوم آن‌ ها را تکرار نمایید. 

یادگیری نکات دستوری و ساختار جمله در زبان ترکی استانبولی

یادآور شویم که زبان ترکی استانبولی، زبانی بسیار قانون مند است و همه اصول آن با توجه به نکات گرامری می باشد. البته استثناهایی نیز در این زبان وجود دارد که البته آن را را به ندرت مشاهده می نمایید. پس با اطمینان بگوییم که یادگیری زبان ترکی استانبولی کاری بسیار راحت است. همچنین شما باید از قوانین بسیار منظمی برای صرف کردن فعل ها در این زبان استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: شباهت زبان ترکی و انگلیسی

در گام اول و مهم باید فعل ها را یاد بگیرید که بتوانید آن ها را در زمان های مختلف از جمله گذشته، حال و آینده استفاده نمایید. پس از یادگیری هر کدام از فعل ها تلاش کنید که نحوه صرف کردن آن ها را نیز فرا بگیرید. سعی کنید هر فعل جدید را که یاد می گیرید، صرف نموده و همه اشکالات خود را رفع کنید. پس از این که فعل ها و نحوه صرف کردن آن‌ ها را یاد گرفتید، باید به این توانایی برسید که با ساختار جمله ها نیز آشنا شوید. در زبان ترکی استانبولی ساختار جمله به صورت « فاعل + مفعول + فعل » تشکیل می شود. 


یادگیری نکات دستوری زبان ترکی استانبولی
 

✔ تمرین و تکرار مداوم

یکی از راهکارهای مهم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی این است که به صورت روزانه و مدام تمرین و تکرار را در برنامه قرار دهید. مکالمه های مختلف را باید زیاد تمرین کنید. از مکالمه های ساده مثل سلام و احوالپرسی کار را آغاز نموده و یاد بگیرید که خودتان را به صورت کامل معرفی نمایید. این راهکار به شما کمک زیادی خواهد کرد و این زبان را به خوبی یاد می گیرید. تمرین های مکالمه را با صدای بلند انجام دهید. حتی می توانید این کار را جلوی آینه انجام دهید. به هیچ عنوان در این مسیر نگران اشتباه های احتمالی خود و همچنین نوع لهجه نباشید. 

✔ استفاده از اطلاعات مفید مدرس حرفه ای

در صورتی که دوست دارید یادگیری زبان ترکی استانبولی را به شیوه ای نوین و صحیح ادامه دهید، سعی کنید از یک مدرس حرفه ای برای این کار بهره ببرید. این کار به میزان زیادی سرعت یادگیری این زبان را افزایش خواهد داد. اساتید بسیار برجسته با برنامه های حرفه ای کمک زیادی به شما خواهند کرد.

مطالعه بیشتر: انواع زبان ترکی

شما این فرصت را دارید که اشکالات خود را از این طریق برطرف نمایید. حتی می توانید در ابتدای راه از معلم خصوصی کمک بگیرید. همچنین می توانید در کلاس ها و دوره های آموزشی شرکت کنید. در آموزشگاه زبان ملل، تمام دوره های آموزشی با بهترین متدها و تکنیک ها و زیر نظر اساتید برجسته انجام خواهد شد. 

✔ گوش دادن به موسیقی و مشاهده فیلم ها و سریال های زبان اصلی

راهکار مهم دیگری که به میزان چشمگیری فرایند یادگیری زبان ترکی استانبولی را سرعت می بخشد، مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی می باشد. همچنین می توانید مدام موسیقی و آهنگ های ترکی و پادکست های زبان اصلی را با موضوعات مورد علاقه خود گوش دهید. مشاهده فیلم و سریال های ترکی هم شما را سرگرم می سازد و هم روش بسیار خوبی برای یادگیری این زبان خواهد بود‌.

در مراحل اولیه می توانید از زیرنویس استفاده نمایید اما سعی کنید در ادامه زیرنویس را برداشته و خودتان با دقت زیاد مکالمه ها را درک نمایید. با این روش ها می توانید به فرایند یادگیری زبان ترکی استانبولی سرعت ببخشید و در این مسیر به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران