آموزش سلام و احوالپرسی به زبان ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/04 214 زمان مطالعه: 2 دقیقه
سلام کردن به ایتالیایی

واژه سلام به ایتالیایی یا هر زبان دیگری را باید به درستی یاد گرفت چرا که مهم‌ ترین عامل برای آشنایی و همچنین شروع کلام می باشد. بدون تردید در فرایند یادگیری زبان های مختلف این واژه را سریع تر از سایر موارد، آموزش خواهند داد و این امر در آموزش زبان ایتالیایی هم وجود دارد.

>> آموزش زبان ایتالیایی آنلاین <<

سلام به ایتالیایی چی میشه؟

نکته ای که باید عنوان نماییم این است که واژه سلام به ایتالیایی امری بسیار ظریف به نظر می رسد. برای اشخاصی که در زمینه یادگیری زبان ایتالیایی مبتدی هستند و نمی توانند مکالمه های بسیار خوبی داشته باشند، سلام کردن به این زبان می تواند پلی برای موفقیت به شمار رود‌. ایتالیایی ها افرادی مودب هستند و همیشه از طریق سلام کردن، احترام زیادی به بزرگ تر ها می گذارند.

در زبان ایتالیایی، برای سلام کردن چند راه غیر رسمی وجود دارد. باید گفت که رایج ترین و پرکاربرد ترین واژه برای « سلام کردن » کلمه " ciao " است‌. این کلمه باعث می شود که به صورت بسیار ساده و سریع، سلام گفتن را انجام دهید. شما این امکان را دارید که این کلمه را با سایر کلمه ها ترکیب کرده و یک عبارت بسیار کامل را بسازید. به مثال زیر توجه فرمایید. 
- Ciao bella / bello 
این اصطلاح را می توان برای سلام و احوالپرسی با عزیزان مورد استفاده قرار داد. 
- Ciao cara / caro 
همچنین این اصطلاح دوست داشتنی را نیز می توان برای بیان سلام و احوالپرسی به کار برد. 
واژه دیگری که برای بیان کردن سلام به ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد، واژه " slave " است که البته واژه ای بین حالت رسمی و غیر رسمی به شمار می رود. 
واژه " Ehi " نیز مفهوم سلام به ایتالیایی را القا می کند و در واقع از کلمه " hey " در زبان انگلیسی اقتباس شده است. این عبارت را می توان برای دوستان مورد استفاده قرار داد. اما ناگفته نماند که در برخی شرایط با توجه به اقتضای زمینه حالت های روحی، به عنوان بیان ناراحتی نیز از آن استفاده می کنند. 


سلام و احوالپرسی به زبان ایتالیایی با تلفظ فارسی
 

احوالپرسی رسمی به زبان ایتالیایی

اگر در شرایطی قرار دارید که برای اولین بار شخصی را ملاقات می نمایید، یا با یک فرد بزرگ تر یا همکار برخورد می کنید باید جنبه سلام کردن و احوال پرسی شما کاملا رسمی باشد. برای این شرایط یک واژه کاملا رسمی وجود دارد که می توانید آن را به کار ببرید. این واژه " Buongiorno " می باشد. همچنین واژه " benvenuto " نیز برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد و به معنای خوش آمدید می باشد. 
واژه دیگری را به شما عزیزان معرفی می کنیم که بسیار مودبانه می باشد. به این مثال توجه فرمایید. 
- Buongiorno, Signora Ferrari 
حالت دیگر در شرایطی که شخص بسیار مهم است و البته برای بیان احترام و نشان دادن مهارت زبانی خود می توانید از واژه ضمیر رسمی " lei " به جای " tu " که غیر رسمی است استفاده نمایید. در ادامه تعدادی از واژه های مربوط به سلام به ایتالیایی را برای شما می آوریم و البته تحلیلی در مورد هر کدام از آن ها انجام می دهیم. 

مقاله پیشنهادی: تفاوت زبان ایتالیایی و انگلیسی چیست؟ مقایسه کامل این دو زبان

Buongiorno : این واژه برای بیان سلام و احوالپرسی برای زمان صبح تا بعد از ظهر مورد استفاده قرار می گیرد.
Buon pimeriggio: این عبارت معنای « بعد از ظهر به خیر » می دهد اما زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. 
Buonasera : این واژه به معنای « بعد از ظهر و عصر به خیر » است. از این عبارت برای خداحافظی نیز استفاده می شود. 
Arrivederci : خدا حافظ
Buona serata : شب خوبی داشته باشید. 
Ci vediamo ( domani ) : ( فردا ) می بینمت. 
A presto : به زودی می بینمت 
Cordiali saluti : با سلام و احترام (این واژه برای بستن یک ایمیل یا نامه های رسمی استفاده خواهد شد.)
Cordialmente: سلام صمیمانه (عبارت بالا برای بستن ایمیل و نامه های رسمی استفاده می شود.)
از آن جایی که استفاده از واژه سلام به ایتالیایی و هر زبان دیگری از مهم ترین مراحل در یادگیری زبان به شمار می رود، باید در ابتدای مسیر، این واژه و عبارت های معادل آن‌ را فرا بگیرید. این گونه می توانید در مکالمه های خود، شروع بسیار خوبی داشته باشید و باب آشنایی با افراد مورد نظر را باز کنید.

مقاله پیشنهادی: جملات روزمره ایتالیایی: کاربردی ترین جملات ایتالیایی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران