نحوه نوشتن حرف ژ به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/01 671 زمان مطالعه: 1 دقیقه
ژ به انگلیسی

از دیگر حروف مهم که باید در مورد آن صحبت شود، حرف ژ به انگلیسی است که در این مقاله به آن می پردازیم. لازم به ذکر است که نحوه نگارش این صدا برای فارسی زبان ها و انگلیسی زبان ها کاملا متفاوت است و بسیاری از زبان آموزان درک کاملی از این مفهوم ندارند.

در صورتی که یادگیری این موضوع در زبان انگلیسی بسیار مهم است. از این رو از شما دعوت می کنیم توضیحات مهم کارشناسان آموزشگاه زبان انگلیسی ملل را در این مقاله به خوبی مطالعه بفرمایید و نکات مهمی را در مورد حرف ژ و نحوه نگارش و تلفظ آن در زبان انگلیسی یاد بگیرید. 

ژ به انگلیسی چطوری نوشته میشه؟ 

نکته ای که از ابتدا در این قسمت از مقاله آموزش زبان انگلیسی باید عنوان نماییم این است که همه فارسی زبانان به محض شنیدن صدای «ژ» و نحوه نگارش آن با حروف انگلیسی، ترکیب "zh" را به یاد می آورند. در صورتی که این ترکیب در کلمه های انگلیسی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

در واقع نحوه نگارش حرف ژ به انگلیسی، بسیار متفاوت خواهد بود و ترکیب های دیگری در زبان انگلیسی وجود دارند که این صدا را ایجاد می نمایند. در این قسمت شما را با تعدادی از کلمه ها در زبان انگلیسی که این صدا را با ترکیب های متفاوت در خود دارند، آشنا خواهیم کرد. در ادامه تعدادی از این واژه ها را مشاهده می نمایید. 

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

ژ به انگلیسی

  • Occasion: اتفاقی  
  • Pleasure: لذت 
  • Vision: بینایی 
  • Measure: اندازه گیری 
  • Exposure: مواجهه 
  • Casual: مناسبت

همان گونه که مشاهده می نمایید، در کلمه های بالا انواع مختلفی از ترکیب حروف وجود دارند که همگی آن ها صدای «ژ» را در زبان انگلیسی به وجود می آورند. در قسمت بعد توضیح کامل تری را در این زمینه خواهیم داشت. 

روش های مختلف ترکیب حروف برای ایجاد صدای ژ

برای این که صدای ژ به انگلیسی ایجاد شود، روش های مختلفی از ترکیب حروف در این زبان وجود دارد که در این قسمت با آن ها آشنا خواهیم شد. این نکته را باید در نظر بگیرید که در جمله های انگلیسی قدری دشوار است که صدای « ژ» را تشخیص داد.

مطالعه بیشتر: سیب زمینی ترشی به انگلیسی

ترکیب های زیادی وجود دارند که این صدا را به وجود می آورند. به عنوان مثال یکی از این ترکیب ها " sion " می باشد که در کلمه های زیادی در زبان انگلیسی مشاهده خواهد شد. این پسوند اصولا پس از قرار گرفتن در انتهای هر واژه، آن را به اسم تبدیل خواهد کرد و این را نیز باید مورد توجه قرار دهید که در انتهای این گونه واژه ها صدای «ژ» شنیده می شود. در ادامه با این ترکیب ها آشنا خواهید شد. 

ترکیب با "s" و ایجاد صدای «ژ»

قابل ذکر است که در زبان انگلیسی یکی از حروفی که در ترکیب قرار می گیرد و صدای « ژ » را القا می نماید، حرف "s" است. در واقع ترکیبی که این صدا را ایجاد می کند " sion " می باشد.

مطالعه بیشتر: ع به انگلیسی

نکته مهم دیگری که باید در مورد این ترکیب به شما عزیزان بگوییم این است که اصولاً زمانی صدای « ژ» شنیده می شود که قبل از این ترکیب حروف صدا دارد یا همچنین حرف " R " وجود داشته باشد. هنگامی که حرف "s" در زبان انگلیسی در کنار ترکیب " ion " قرا بگیرید، صدای «ژ» را ایجاد می نماید. این پسوند همان گونه که قبلا هم توضیح داده شد، می تواند اسم را تولید نماید. در ادامه می توانید مثال هایی را مشاهده نمایید و با این ترکیب بیش تر آشنا شوید. 

Abrasion: خراش Pervasion: جلوگیری
Decision: تصمیم Collision: تصادف
Lesion: زخم Implosion: فرسایش
Invasion: هجوم Persuasion: تشویق
Provision: شرط Adhesion: انسجام
Collision: تبانی Intrusion: مزاحمت
Conclusion: نتیجه Diversion: انحراف
Aversion: نفرت Submersion: غرق شدن
Conversion: جذب شدن  

ایجاد صدای «ژ» در زبان انگلیسی با ترکیب "ure"

ترکیب دیگری که می توان با دیدن آن صدای ژ به انگلیسی را شنید، ترکیب " ure" است. این ترکیب نیز در زبان انگلیسی، اسم را به وجود می آورد. اکنون می توانید مثال های متعددی را از این ترکیب و شنیدن صدای ژ در زبان انگلیسی مشاهده نمایید.

ژ به انگلیسی

  • Treasure: ثروت
  • Exposure: در تماس بودن 
  • Pleasure: خوشحالی، شادی 

این مثال ها نیز نشان دهنده ترکیبی است که می تواند در زبان انگلیسی صدای « ژ » را ایجاد نماید. 

ترکیب حرف "s" با " ia"

این ترکیب نیز می تواند صدای ژ به انگلیسی را ایجاد نماید. البته بابد گفت که این ترکیب زیاد مصطلح نیست. در برخی موارد در نام بیماری ها وجود دارد. البته نام برخی از کشورها نیز دارای این ترکیب می باشد. مثال های زیر را مشاهده و با این ترکیب بیش تر آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: عینک به انگلیسی

  • Asia: قاره آسیا 
  • Amnesia: فراموشی 
  • Kinesthesia: حس حرکت داشتن در ماهیچه های بدن 

همان گونه که مشاهده نمودید این ترکیب نیز قادر است صدای « ژ» را ایجاد نماید. 

ترکیب "s" با "ual" 

این ترکیب نیز می توان در زبان انگلیسی، تولید صدای « ژ» نماید. البته باید ابن نکته را هم بگوییم که این ترکیب در واقع یک پسوند به حساب نمی آید. در واقع ریشه این ترکیب در برخی از کلمه های لاتین است. مثال های این ترکیب را می توانید در ادامه ببینید. 

ژ به انگلیسی

  • Visual: ظاهری
  • Usual: معمولی
  • Casual: گاهی

تولید حرف ژ به انگلیسی با حروف انگلیسی

برخی از حروف در زبان انگلیسی می توانند در کلمه ها صدای ژ به انگلیسی را ایجاد نمایند. یکی از این حروف، "g" است. به عنوان مثال شما در کلمه collage می توانید صدای «ژ» را بشنوید. این کلمه به معنای استتار کردن و پوشاندن است. همچنین در کلمه " rouge" نیز این صدا شنیده خواهد شد.

مطالعه بیشتر: ق به انگلیسی

یکی دیگر از این حروف، " J" است. به عنوان مثال در عبارت " force majeure" به معنای « وضعیت اضطراری » می توانید صدای «ژ» را بشنوید. همچنین می توان این صدا را با حروفی مثل " T" یا " X" نیز شنید. به عنوان مثال در کلمه " luxury " یا در کلمه " equation " می توان صدای ژ به انگلیسی را شنید. با این توضیحات و مثال ها بدون تردید بیش تر با این صدا آشنا شده اید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.33/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران