خداحافظ به ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/10 206
خداحافظ به ایتالیایی

یکی از واژه های مهم در فرایند یادگیری زبان، واژه خداحافظ به ایتالیایی است که برای ایجاد رابطه و برقراری مکالمه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در سایت آموزشگاه زبان ملل با همکاری کارشناسان مجرب توانسته ایم زبان های مختلف را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. تردید نداشته باشید که با مطالعه مطالب بارگذاری شده می توانید زبان های مختلف را بشناسید و نکات مهمی را در مورد هر کدام بدانید.

خداحافظی کردن به زبان ایتالیایی

واژه های مختلفی به عنوان عبارت خداحافظ به ایتالیایی وجود دارد که می توانید در موقعیت های مختلف از آن‌ها استفاده نمایید. در این مقاله سعی ما بر این است که عبارات مختلفی را برای بیان خداحافظی در زبان ایتالیایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خداحافظ به ایتالیایی

نکته مهم این است که تعبیر خداحافظی به شرایط، زمان یا رابطه افراد ارتباط دارد. پس با این وجود باید بسیار دقیق و حساب شده از واژه های مربوطه استفاده نمایید. در ادامه تعدادی از واژه ها به معنای خداحافظ به ایتالیایی را برای شما عزیزان به ارمغان آورده ایم. 

Ciao 

این کلمه که به معنای خداحافظ می باشد، یک روش غیر رسمی و همچنین محبوب ترین راه برای خداحافظی کردن است. فرقی ندارد که به صورت حضوری یا از طریق تلفن صحبت کرده اید. می توان این واژه را به کار برد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران

همچنین این کلمه را می توان برای دوستان خود، همکلاسی ها، اعضای خانواده و هر شخص دیگری مورد استفاده قرار داد. امکان دارد که شما شنیده باشید که ایتالیایی ها این کلمه را دو بار تکرار کنند.

Arrivederci

این واژه از کلمه "ciao" رسمی تر است. معنای لغوی این عبارت « تا زمانی که دوباره هم دیگر را ببینیم » است. از این کلمه می توانید زمانی که در محیط های کاری هستید، یا هنگام خروج از یک کافی شاپ یا فروشگاه، یا در اداره های عمومی استفاده نمایید. 

A domani

این کلمه به معنای «فردا می بینمت» است. اگر با فردی در حال صحبت هستید و مطمئن هستید که روز بعد هم او را می بینید، می توانید این عبارت را به کار ببرید.

مطالعه بیشتر: سلام و احوالپرسی به زبان ایتالیایی

در واقع این عبارت را می توان یکی لز رایج ترین واژه ها برای خداحافظ به ایتالیایی دانست. برای خداحافظی کردن با همکلاسی ها و معلم می توانید این واژه را به کار ببرید چرا که ارتباط روزانه ای با آن ها دارید. 

A presto

معنای این عبارت نیز «به زودی می بینمت» می باشد. هنگامی که با شخصی صحبت می کنید و هنگام خداحافظی مطمئن هستید که باز هم او را می بینید اما از زمان آن به طور دقیق اطلاع ندارید، می توانید این واژه را به کار ببرید. کلمه "presto" به معنای «زود» است.

A dopo 

عبارت "dopo" در واقع یک قید است و معنای « بعد » می دهد. در شرایطی که قصد خداحافظی کردن دارید اما نمی دانید که دوباره چه زمانی می توانید او را ملاقات کنید، می توانید این کلمه را به کار ببرید.

مطالعه بیشتر: ببخشید به ایتالیایی

این واژه به معنای «بعدا می بینمت» است. یکی از شرایطی که می توانید این واژه را به کار ببرید، زمانی است که با دوست خود تلفنی صحبت می کنید و تصمیم دارید برای شام او را ملاقات کنید.

A tra poco

واژه "Poco" به معنای «نه خیلی» است. اگر قرار ملاقات خود را برای یک بازه زمانی کوتاه برنامه ریزی نموده اید که حد اکثر چند ساعت دیگر انجام خواهد شد، می توانید از این واژه معمولی استفاده نمایید. در واقع با گفتن این واژه به «زمان کوتاه» اشاره خواهید کرد.

Ci vediamo 

معنای این واژه «می بینمت» است. این واژه را می توانید با قیدهای زمان دیگر ترکیب نمایید. به عبارت های زیر توجه فرمایید:

 

  • Ci vediamo domani 
    فردا می بینمت
  • Ci vediamo presto 
    به زودی می بینمت.
  • Ci vediamo più tardi. 
    بعدا می بینمت.
  • Ci vediamo tra poco. 
    کمی بعد می بینمت. 

Alla prossima

استفاده از این عبارت روشی غیر رسمی برای بیان خداحافظ به ایتالیایی است و در این شرایط تاریخ ملاقات خاص پیشنهاد داده نمی شود.

Fai il bravo

این عبارت را اکثرا پدر و مادر های ایتالیایی برای خداحافظی با فرزندان خود به کار می برند. معنای لغوی این عبارت « خوب باش » است. پدر و مادر با بیان این عبارت به فرزندان خود، به آن ها یادآوری می کنند که چگونه رفتار نمایند‌.

Torna presto

این عبارت برای گفتن خداحافظ به ایتالیایی، در واقع عبارتی عالی محسوب می شود. اگر شخصی که برای شما عزیز است قصد سفر دارد، می توانید با بیان این عبارت به او محبت کرده و بگویید که انتظار برگشت او را دارید. حتی در برخی موارد بیان این کلمه از زبان پدر و مادر، دلهره و استرس آن ها را می رساند.

Buonanotte

این عبارت را می توانید در زمان اتمام روز و جهت خداحافظی کردن به کار ببرید. معنای این عبارت «شب بخیر» می باشد. هنگام رفتن به رختخواب می توان این واژه را با دوستان و اعضای خانواده خود به کار برد.

خداحافظ به ایتالیایی

Buona giornata / Buona serata

اگر قصد خداحافظی دارید و تمایل دارید که برای شخص مقابل آرزوی خوبی داشته باشید، می توانید این عبارت را به کار ببرید. معنی این عبارت «روز خوبی داشته باشید.» یا «عصر خوبی داشته باشید.» می باشد. شما با بیان این جمله کل روز را برای شخص مقابل دعا کرده اید.

مطالعه بیشتر: انواع صفت در زبان ایتالیایی

Buon proseguimento

در حالی که در هر زمان از روز، موقعیت اجتماعی خود را ترک می کنید، می توانید با این عبارت خداحافظی کردن خود را ابراز نمایید.

Addio

در نهایت یک کلمه خداحافظ به ایتالیایی که بسیار مناسب است را به شما عزیزان معرفی می کنیم. بار معنایی این کلمه دراماتیک و نوستالژیک است‌. هنگامی که فردی را ترک می کنید و البته می دانید که دیگر او را ملاقات نخواهید کرد، می توانید این واژه را به کار ببرید. 

سایر عبارت ها برای خداحافظ به ایتالیایی

Arrivederci: خداحافظ Arrivederla: خداحافظ (خیلی رسمی)
Buona giornata: روز خوبی داشته باشید‌ Buona serata: عصر خوبی داشته باشید
Ti auguro una buona giornata: روز خوبی برایت آرزو می‌کنم. Ti auguro una buona serata: عصر خوبی را برایت آرزو می‌کنم.
A risentirci: تا زمانی که دوباره صحبت کنیم. Buon proseguimento: از بقیه روزتان لذت ببرید.
Si riguardi: مواظب خودتان باشید. Stammi bene: خوب باشید.
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران