تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/15 1586 زمان مطالعه: 2 دقیقه
تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

اگر در حال آموزش زبان ترکی هستید یا در حال حاضر در ترکیه سکونت دارید؛ باید بدانید که در این کشور چیزهای زیادی برای تبریک گفتن وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید برای عروسی، تولد، عید و... تبریک بگویید. یکی از مهمترین مناسبت‌هایی که می‌توانید به دوستان خود تبریک بگویید تبریک ازدواج است.

در زبان ترکی کلمات احساسی و رایج زیادی برای تبریک ازدواج وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای سالگرد ازدواج یا مراسم ازدواج استفاده کنید. به طور معمول عروسی‌های ترکی جشنی بسیار شاد و پر جنب و جوش هستند که در آن سنت‌های مختلفی نیز وجود دارد.

 

هنگامی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند؛ تبریک و آرزوی گرم برای خوشبختی آنها ضروری است. در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین عبارات تبریک ازدواج به ترکی استانبولی را به شما آموزش دهیم. با آموزشگاه زبان ملل همراه باشید.

متداول‌ترین تبریک‌های ازدواج به زبان ترکی

گفتن تبریک ازدواج یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شادی خود را به زوج‌ها نشان داده و برای آنها آرزوی خوشبختی و عشق کنید. از جمله متداول‌ترین تبریک‌های ازدواج به زبان ترکی می‌توان به جملات زیر اشاره کرد:

مطالعه بیشتر: قدمت زبان ترکی بیشتر است یا فارسی

  • Allah Tamamına Erdirsin (خداوند خوشبختتان کند، خداوند شما را به تمام و کمال برساند)

می‌توانید از این جمله برای تبریک به عروس و دامادی که به تازگی نامزدی کرده‌اند و در حال آماده شدن برای عروسی‌شان هستند، استفاده کنید. زیرا نامزدی همانند وعده‌ای برای ازدواج است و ناکامل تلقی می‌شود، به همین دلیل است که مردم ترکیه آرزو می‌کنند آن را با ازدواج کامل کنند.

تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

  • Sevginiz sonsuza kadar olsun (عشقتون ابدی)

این عبارت به معنای عشق شما تا ابدیت باشد یا عشقتان برای همیشه باقی بماند است. در این عبارت، "sevgi" به معنای عشق یا محبت است و "sonsuz" به معنای تا ابد یا برای همیشه است. عبارت "Sevginiz sonsuza kadar olsun." به معنی آرزویی است که برای دو زوج معنا پیدا می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که عشق و محبتشان برای همیشه دوام بیاورد.

  • Mutlu ol (خوشبخت بشی)

این عبارت به معنای شاد باش یا خوشبخت باش است. در اینجا "mutlu" به معنای خوشبخت یا شاد است و "ol" به معنای باش است. این عبارت می‌تواند به عنوان یک آرزو یا دعا برای دیگران یا به عنوان یک توصیه برای شادابی و خوشبختی به کار رود.

  • Allah Mesut Etsin (انشالله خوشبخت شوید)

این عبارت یکی از رایج‌ترین و در عین حال زیباترین جملاتی است که برای زوجین تازه ازدواج کرده یا نامزد شده می‌توان گفت. کلمه "mesut" در اینجا با کلمه "mutlu" مترادف است و هر دو در زبان ترکی استانبولی به معنای "شاد" هستند.

تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

بنابراین، اگر میخواهید از صمیم قلب برای آنها آرزوی خوشبختی و شادی در ازدواج کنید، از گفتن این عبارت برای تبریک به آنها دریغ نکنید.

مطالعه بیشتر: زبان ترکی چندمین زبان دنیاست

  • Bir Yastıkta Kocayın, allah bir yastıkta kocatsın (به پای یکدیگر پیر شوید یا روی یک بالش با یکدیگر پیر شوید)

این عبارت، زیباترین و پرمعنی‌ترین تبریکی است که می‌توانید به یک زوج تازه ازدواج کرده بدهید. در گذشته، مردم ترکیه به جای دو بالش جداگانه، روی یک بالش بلند خوابیده و این عبارت نشان دهنده آرزوی آن‌ها بود که همواره با هم باشند و در آرامش با هم پیر شوند. لذا، این جمله را به زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که همیشه در کنار هم باشند و از هم جدا نشوند.

  • Birleşen elleriniz ve kalpleriniz birbirinden hiç ayrılmasın (دست‌ها و دل‌های متحد شده‌تان هرگز از هم جدا نشوند)

این عبارت، یکی دیگر از عبارت‌های زیبایی است که بر روی کارت‌های تبریک دوستان وعزیزان خود و همچنین پیامک‌های تبریک میتوانید استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی

متن تبریک سالگرد ازدواج به زبان ترکی استانبولی

اگر قصد دارید یک متن نسبتاً طولانی برای تمرین سالگرد ازدواج به زبان ترکی استانبولی بنویسید؛ جای نگرانی وجود ندارد زیرا ما در ادامه چندین جمله برای شما در نظر گرفته‌ایم:

مطالعه بیشتر: زبان ترکی چندمین زبان دنیاست

Sevgili dostlarımız,
Bugün, sizinle birlikte, hayatlarınızın en özel günlerinden birini kutlamak ve paylaşmak üzere buradayız. Sizler için aşk, sadakat ve birlikteliğin en güzel örneklerini sergileyen harika bir çiftsiniz. Sizin sevginiz, kararlılığınız ve birbirinize gösterdiğiniz saygı bizi her zaman etkilemiştir. Biz de sizinle bu özel andan mutluluk ve neşeyle doluyuz.
Sizlere mutlu, huzurlu ve bir ömür boyu sürecek bir aşkla dolu birliktelik diliyoruz. Birlikte nice sağlıklı, mutlu ve unutulmaz yıllar geçirmenizi temenni ediyoruz. Sizlere sonsuz mutluluklar diler, sevgiyle kalmanızı temenni ederiz.
Sevgiyle ve saygıyla,

عزیزانم،
امروز، با شما، برای جشن گرفتن یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی شما اینجا حضور داریم. شما یک زوج فوق ‌العاده هستید که بهترین نمونه‌های عشق، وفاداری و اتحاد را نشان می‌دهید. عشق شما، اراده‌ شما و احترامی که همیشه به یکدیگر نشان داده‌اید، همیشه ما را تحت تأثیر قرار داده است. ما هم با شما از این لحظه خاص، با خوشحالی و شادی پر است.
برای شما زندگی شادی، آرامش و اتحادی فراوان و پُر از عشق تا ابدیت را آرزو داریم. امیدواریم با هم، سال‌هایی سالم، شاد و بی‌فراموش داشته باشید. برای شما خوشبختی‌های بی‌پایان آرزومندیم و امیدواریم که با عشق بمانید.
با عشق و احترام،

مطالعه بیشتر: دانلود اهنگ ترکیه ای عاشقانه

Tabrikler, mutlu evlilik yıl dönümünüzü kutlarım! Birlikte geçirdiğiniz her anın mutluluk, sevgi ve huzur dolu olmasını dilerim. 
سالگرد ازدواج شما مبارک باشد. آرزو می‌کنم که هر لحظه‌ای که با هم سپری کرده‌اید، پر از شادی، عشق و صلح باشد.

Tabrikler! Bugün sizin için çok özel bir gün, çünkü bugün evliliğinizin yıldönümü. Bu güzel yolculuğunuzda birlikte nice mutlu yıllara, sağlık ve huzur dolu günler geçirmenizi dilerim.
مبارک باشه! امروز برای شما روز بسیار ویژه‌ای است، چرا که امروز سالگرد ازدواج شماست. امیدوارم در این سفر زیبایتان، سال‌های خوشی را با هم سپری کنید، سلامتی و روزهایی پر از آرامش داشته باشید.

Sizlere evlilik yıl dönümünüzde en içten dileklerimle selamlarımı iletiyorum! Bugün, birlikte geçirdiğiniz her anın sizin için daha anlamlı ve mutlu olmasını dilerim. Birlikte geçirdiğiniz bu güzel yılların ardından, bir ömür boyu sürecek bir mutluluk ve sevgi diliyorum. Birbirinize olan sevginiz ve saygınız her zaman en yüksek seviyede olsun.
Evliliğinizin her anında birbirinize destek olmanız, birlikte büyümeniz ve her zorluğun üstesinden birlikte gelmeniz dileğiyle. Nice yıllara!

با محبت و احترام، به شما تبریک می‌گویم. امیدوارم هر لحظه‌ این روز، برای شما پر از معنا و شادی باشد. بعد از سال‌های زیبایی که با هم سپری کردید، آرزو می‌کنم که این خوشی و عشق برای همیشه باقی بماند. امیدوارم ارادت و محبتتان همیشه بیشترین حد خودش را داشته باشد. با آرزوی همیشگی موفقیت و عشق برای سال‌های زیاد در پیش!

تبریک ازدواج ترکی به دوست

اگر دوست صمیمیتان ازدواج کرده است باید علاقه خود را به او نشان داده و برایش آرزوی خوشبختی کنید. به همین منظور می‌توانید از تبریک‌های زیر استفاده کنید:

تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

  • Evliliğinizin her anı mutlulukla dolu olsun. Size ve eşinize sonsuz mutluluklar dilerim.
    امیدوارم هر لحظه از ازدواجتان با خوشبختی پر شود. برای شما و همسرتان خوشبختی‌های بی پایان آرزو می‌کنم.
  • Hayatınız boyunca birlikte güzelliklerle dolu anılar biriktirmenizi dilerim. Sizi tebrik ederim.
    امیدوارم در طول زندگی‌تان، خاطراتی پر از زیبایی‌ها را با هم بسازید. به شما تبریک می‌گویم.
  • Birbirinize daima destek olmanız dileğiyle, evliliğinizde sonsuz mutluluklar dilerim.
    با آرزوی تمام خوشبختی‌های بی پایان در زندگیتان، به شما تبریک می‌گویم.
  • İki kalp, bir beden olarak birleştiğiniz bu özel gününüzde size mutluluk dilerim. Evliliğiniz daim olsun!
    در این روز ویژه که دو قلب به عنوان یک بدن به یکدیگر پیوسته‌اند، برای شما آرزوی خوشبختی می‌کنم. ازدواجتان همیشه دوام داشته باشد.
  • Hayat boyu mutluluklar dilerim. Bir ömür boyu birlikte olmanız dileğiyle.
    امیدوارم تا پایان عمرتان خوشبخت باشید. آرزوی من این است که تا ابدیت همراه باشید.
  • Evliliğiniz sonsuza dek mutluluk dolu olsun. Nice mutlu yıllara!
    امیدوارم ازدواجتان همیشه پر از خوشبختی باشد. به امید سال‌های همراه با خوشبختی دیگر!

سخن پایانی

در این مقاله ما به طور کامل به شما تبریک ازدواج به ترکی استانبولی را آموزش دادیم. چه در مراسم عروسی شرکت کنید و چه از راه دور برای دوستان خود آرزوی خوشبختی کنید؛ تبریک به زبان ترکی استانبولی یک حرکت دوستانه و صمیمانه خواهد بود که می‌تواند لبخند را به چهره تازه عروس دامادها بیاورد. علاوه بر این، یادگیری عبارت‌هایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم می‌تواند در بهبود روابط اجتماعی‌تان نیز موثر باشد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران