بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 182 زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان

معرفی بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان، یکی از مهمترین و پرطرفدارترین موضوعات در حوزه آموزش زبان انگلیسی است. هر روزه بسیاری از افراد در جستجوی راهکارهای مناسب برای بهبود مهارت‌های زبانی خود هستند و یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان به کمک آن زبان انگلیسی را آموزش دید؛ استفاده از وب سایت‌هایی است که منابع آموزشی خوبی را ارائه می‌دهند. از همین رو در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان را معرفی کنیم.

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان ایرانی

هنگامی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید شاید بهتر باشد که با وب سایت‌های فارسی زبان شروع کنید. چراکه ارتباط برقرار کردن با سایت های انگلیسی زبان برای افرادی که در ابتدای راه قرار دارند، کمی دشوار است. درست است که تعداد وب سایت‌های فارسی آموزش زبان به اندازه تعداد وب سایت‌های خارجی نیست؛ اما در ادامه می‌خواهیم قدرتمندترین وب سایت‌های فارسی برای آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم:

1. وب سایت ملل

اولین وب سایت ایرانی که می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی از آن کمک بگیرید وب سایت ملل است. در این سایت، علاوه بر زبان انگلیسی، امکان یادگیری تمامی زبان ها فراهم گشته و می توان گفت " آموزشگاه زبان ملل " تنها مرکز آموزش کلیه زبان ها در ایران می باشد. رایگان بودن منابعی که در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد باعث شده تا این سایت به یکی از پرطرفدارترین سایت‌های ایرانی در زمینه آموزش زبان خارجی تبدیل شود. این سایت به شما کمک می‌کند تا به شیوه کاملاً اصولی، مهارت‌های زبان خود مانند دامنه لغات، گرامر، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و... را بهبود بخشید.

در این سایت می توانید مطالب مفیدی در زمینه آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، عربی، روسی و غیره را مطالعه نمایید و با دانلود فایل کتاب های آموزشی گوناگون، فرآیند مطالعه خود را راحت نمایید. 

مطالعه بیشتر: بهترین پیج آموزش زبان انگلیسی در اینستاگرام


سایت آموزشگاه زبان ملل
 

2. وب سایت بیاموز

بیاموز یک سایت آموزشی برای زبان فارسی است که به صورت کاملا اصولی به بحث آموزش می پردازد. این وب‌ سایت به شما امکان یادگیری سریع زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، اسپانیایی و عربی را می‌دهد.

کتابخانه‌ بزرگ واژه‌های مختلف در این وب ‌سایت، برای تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته قابل استفاده است. همچنین، می‌تواند بهبود گرامر و تلفظ شما را نیز به دنبال داشته باشد. سایت بیاموز همچنین دارای دیکشنری است که برای دسترسی به آن باید وارد سایت شوید.


سایت بی آموز
 

3. وب سایت چرب ‌زبان

یکی دیگر از سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی رایگان در وب فارسی، چرب‌ زبان نام دارد. این سایت در زمینه‌ آموزش زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی فعالیت می‌کند و با ارائه‌ روش‌های مختلف مانند یادگیری سریع، درس‌های صوتی، آموزش مکالمه و تلفظ به بهترین شیوه، زبان آموز را در پیدا کردن مسیر خود راهنمایی می‌کند. همچنین، دوره‌ای ویژه برای آزمون‌های مختلفی مانند آیلتس و تافل نیز در این سایت وجود دارد.

در چرب ‌زبان، به منابع دیگری مانند کتاب و داستان‌های کوتاه با ترجمه، فیلم، کارتون و موسیقی نیز برای یادگیری زبان دسترسی خواهید داشت.


سایت چرب زبان
 

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان خارجی

قرارگیری در محیط انگلیسی زبان، خود محرکی جهت یادگیری سریع این زبان می باشد، اگر قصد دارید از همان ابتدا با سایت های زبان اصلی یادگیری این زبان را آغاز کنید، در ادامه همراه ما باشید تا بهترین گزینه ها را معرفی کنیم.

✅ وب سایت Moonzia

سایت آموزش زبان Moonzia یک پلتفرم آموزش زبان انگلیسی آنلاین است که به کاربران امکان یادگیری به صورت آنلاین را می دهد. این سایت در حال حاضر در حال ارائه خدمات آموزشی رایگان در زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی می باشد.
مزایا:

  • دارای دوره‌های آموزشی مختلف از سطح مبتدی تا پیشرفته
  • ارائه محتوای آموزشی به صورت ویدئوهای آموزشی، تمرینات، بازی‌های آموزشی و...
  • دسترسی به معلمان برای پاسخگویی به سوالات کاربران
  • قابل دسترسی از روی تلفن همراه و کامپیوتر

معایب:

  • ممکن است برای برخی کاربران، محتوای آموزشی کمی سطح پایین باشد
  • عدم ارائه دوره‌های آموزشی در برخی زبان‌ها

در کل، سایت Moonzia یک پلتفرم آموزشی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند به صورت آنلاین زبان یاد بگیرند و از دسترسی به محتوای آموزشی جذاب و رایگان بهره‌مند شوند.


سایت Moonzia
 

✅ وب سایت British Council

سایت British Council یکی از معروف‌ترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی است که به صورت رایگان و با پوشش گسترده‌ای از مهارت‌های زبانی، مطالب آموزشی را ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های این سایت عبارتند از:
مزایا:

  • British Council به صورت جامع مطالب آموزشی را در زمینه‌های مختلف از جمله گرامر، واژگان، مکالمه، شنیداری و خواندن فراهم می‌کند.
  • این سایت از روش‌های مختلف آموزشی استفاده می‌کند که شامل ویدئو، تصویر، پادکست و تمرینات تعاملی است.
  • با ارائه دوره‌های آموزشی خود، به کاربران خود امکان اخذ مدرک از سطح زبانی خود را می‌دهد.
  • به صورت جامع مطالب آموزشی را در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته فراهم می‌کند.
  • به صورت دائمی محتوای خود را بروزرسانی می‌کند و با جدیدترین تکنولوژی‌های آموزشی همراه است.

معایب:
به عنوان عیب های این سایت می‌توان به این نکته اشاره کرد که محتوای سایت برای افرادی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی تخصصی هستند، کافی نخواهد بود و نیاز به دوره‌های آموزشی پیشرفته‌تر خواهند داشت.


سایت British Council
 

✅ وب سایت Duolingo

اگر به دنبال یک سیستم آموزش زبان گام به گام و بر پایه فعالیت‌های تعاملی هستید، Duolingo یکی از بهترین گزینه‌هاست. بسیار غیر ممکن به نظر می‌رسد که کسی قصد آموزش زبان داشته باشد و با وب سایت مشهور دولینگو آشنا نباشد. دولینگو یک پلتفرم آموزش زبان آنلاین است که با روشی بازی‌وار و تعاملی، زبان‌های مختلف را به کاربران آموزش می‌دهد. این سیستم با استفاده از یک مجموعه از تمرینات شامل تماشای ویدیوها، مطالعه متن، تمرینات شنیداری، تمرینات تلفظ و تمرینات چند گزینه‌ای به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند.
مزایا:

  • Duolingo از روش آموزش قابل مشارکت خود بهره می‌برد که باعث می‌شود آموزش زبان جذاب و گیرا باشد. این روش حاوی تمرینات و چالش‌های متعددی است که کاربر را درگیر می‌کند.
  • اکثر محتوای Duolingo بصورت کاملا رایگان در دسترس قرار دارد. این موضوع برای بسیاری از کاربران جذابیت زیادی دارد.

معایب:

  • دولینگو در تمرکز بر مکالمه و استفاده عملی زبان یکم ضعف دارد. بنابراین، ممکن است برای تسلط به مکالمه‌ واقعی نیاز به منابع دیگری همچون مکالمه با یک مربی یا همراهی با گروه‌های زبانی داشته باشید.
  • برخی از کاربران به این انتقاد می‌کنند که Duolingo به محتوای محدودی برای آموزش زبان می‌پردازد که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد حالت خستگی در کاربران گردد.


سایت دولینگو
 

✅ وب سایت Phrasemix

سایت آموزش زبان Phrasemix یک سایت آموزشی زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا عبارات و اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را به صورت عملی و کاربردی یاد بگیرید. این سایت به شما کمک می‌کند تا بهبود در مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری زبان انگلیسی داشته باشید.
مزایا:

  • Phrasemix به شما کمک می‌کند تا عبارات و اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را یاد بگیرید و از آنها در مکالمات خود استفاده کنید.
  • این سایت منابع متنوعی از جمله ویدیوها، فایل‌های صوتی و نوشتاری را برای آموزش ارائه می‌دهد.
  • Phrasemix تمرینات عملی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری شما فراهم می‌کند.

معایب:

  • ممکن است برخی از کاربران احساس کنند که منابع آموزشی این سایت محدود است و نیاز به منابع بیشتر دارند.


سایت Phrasemix
 

✅ وب سایت BBC Learning English

یکی دیگر از وب سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است؛ وب سایت بی‌بی‌سی نام دارد. این وب سایت نکات آموزنده ارزشمندی برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد که می‌توانید با کمک آنها تمرینات زیادی انجام دهید.
مزایا:

  • سایت آموزش زبان BBC Learning English دارای محتوای آموزشی بسیار گسترده‌ای است که شامل مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها، تمرین‌ها و فعالیت‌های تعاملی مختلف می‌شود.
  • این سایت به صورت روزانه محتوای جدیدی را ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا همیشه به روز باشند و از آخرین مطالب و تمرین‌ها استفاده کنند.
  • BBC Learning English از منابع گوناگونی برای آموزش استفاده می‌کند که این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا با توجه به سطح زبانی خود، منبع مناسب برای خود را انتخاب کنند.

معایب:

  • سایت BBC Learning English امکانات شخصی سازی محدودی را فراهم می‌کند و این امر ممکن است برخی کاربران را ناراحت کند.
  • برخی از کاربران ممکن است به دنبال منابع آموزشی خاصی باشند که در سایت BBC Learning English قابل دسترس نباشد.


سایت BBC-Learning-English
 

✅ وب سایت LearnEnglish

وب سایت آموزش زبان LearnEnglish یک سرویس آموزشی آنلاین از سوی بریتیش کانسیل است که به منظور آموزش زبان انگلیسی برای افرادی که به عنوان زبان دوم یا خارجه از آن استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.
مزایا:

  • LearnEnglish دسترسی به منابع آموزشی گسترده اعم از ویدئوها، مقالات، فایل‌های صوتی و تمرین‌های تعاملی را فراهم می‌کند.
  • سایت LearnEnglish امکان انجام تمرینات تعاملی و آزمون‌های آنلاین را فراهم می‌کند که به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند.
  • LearnEnglish منابع و تمرینات مناسب برای هر سطح زبان‌آموز را فراهم می‌کند، از سطح مبتدی تا پیشرفته.
  • سرویس LearnEnglish به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد.
  • LearnEnglish امکان برقراری ارتباط با دیگر زبان ‌آموزان و مربیان را فراهم می‌کند.

معایب:

  • در سرویس رایگان، امکان درخواست بازخورد شخصی از مربیان محدود است.

مقاله پیشنهادی: آموزش زبان از صفر تا آیلتس

✅ وب سایت Lingua

سایت آموزش زبان Lingua یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت تعاملی و با استفاده از منابع مختلف، زبان‌های مختلف را یاد بگیرید.
مزایا:

  • Lingua به شما اجازه می‌دهد تا هر زمان که بخواهید و از هر کجا که هستید به منابع آموزشی دسترسی داشته باشید.
  • این سایت از روش‌های تعاملی برای آموزش استفاده می‌کند که به شما کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر زبان یاد بگیرید.
  • Lingua منابع مختلفی از جمله ویدئوها، فایل‌های صوتی، تمرین‌ها و درس‌های تعاملی را برای شما فراهم می‌کند.

معایب:

  • این سایت از منابع زنده مثل معلمان و مربیان آنلاین پشتیبانی نمی‌کند که برخی کاربران ممکن است این روش آموزش را ترجیح دهند.


وب سایت Lingua
 

سخن پایانی
در این مقاله به شما بهترین سایت آموزشی زبان انگلیسی رایگان را معرفی کردیم‌. در این سایت‌ها می‌توانید به صورت رایگان و با کیفیت بالا، به همه جنبه‌های زبان انگلیسی، از جمله گرامر، واژگان، مکالمه، شنیداری و خواندن دسترسی پیدا کنید. همچنین، این سایت‌ها دارای تمرینات و تست‌های متعددی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. با استفاده از این سایت‌ها، شما می‌توانید به راحتی و با لذت، زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به سطح بالاتری از مهارت‌های زبانی خود دست یابید.

مقاله پیشنهادی: 10 بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران