ظرف چینی به انگلیسی چی میشه؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/12 186 زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظرف چینی به انگلیسی

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که واژه ظرف چینی به انگلیسی چه معادلی دارد. در این مقاله به توضیح و بررسی این موضوع می پردازیم. مطمئنا این موضوع می تواند برای افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنند اهمیت زیادی دارد.

البته در مسافرت ها به این کشورها نیز بهتر است نام این ظروف را بدانید چرا که برخی تمایل دارند از این کشورها خرید کنند. به همین منظور در این مقاله از آموزش زبان انگلیسی برای آشنایی بیش تر شما با انواع معادل برای این ظروف، توضیحاتی را آماده و ارائه خواهیم کرد. 

1. China dishes

واژه china dishes در واقع معادل ظرف چینی به انگلیسی است. این واژه به نوعی از ظروف اطلاق می شود که از جنس سرامیک یا چینی هستند. اصولا در منزل پدر بزرگ و مادر بزرگ ها به میزان زیادی از این ظروف وجود دارد و در مراسم خاص از آن ها استفاده می شود.
 

ظرف چینی به انگلیسی چه می شود؟


فنجان های بسیار زیبای چینی و قدیمی که زینت بخش میزهای خانواده ها می باشد همه معادلی برای این واژه هستند. ظروف چینی گل دار صورتی که شاید برای بسیاری از ما نوستالژی بوده و خاطرات کودکی ما را در پی دارد و حتی در برخی موارد گفته شده که این ظروف را از پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها به ارث برده اند و اصولا برای مادر خانواده بسیار ارزشمند خواهد بود. به مثال های زیبا از این عبارت توجه فرمایید. 

  • The delicate china teacup shattered and tea spilled all over the carpet. 
    فنجان چای چینی ظریف خرد شد و چای روی فرش ریخت. 
  • Then we pulled the pink floral china that Mother had inherited from her mother out of its straw - filled crate and wiped it all down. 
    سپس چینی گل دار صورتی را که مادرم از مادرش به ارث برده بود، از جعبه پر از نی بیرون آوردیم و همه آن‌ را پاک کردیم. 
  • The cat was still licking the saucer, its little tongue greedily rasping over the flower patterned china, hoping for a last delicious drop. 
    گربه هنوز نعلبکی را لیس می زد، زبان کوچکش حریصانه روی چینی با نقش و نگار گل، به امید آخرین قطره خوشمزه، می پیچید.

2. Porcelain

یکی دیگر از واژه ها که معادل ظرف چینی به انگلیسی است، کلمه porcelain می باشد. این ماده در واقع نوعی سرامیک است از حرارت دادن مواد خام در کوره ساخته می شود. از این ماده برای تولید انواع ظروف غذاخوری، ظروف تزئینی مثل مجسمه و گلدان و همچنین برای تولید محصولات فناوری و ظروف مورد استفاده در آزمایشگاه استفاده می شود.
 

ظروف چینی


این ماده به دلیل ظرافت و استحکامی که دارد و همچنین درجه سفیدی بالا، به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین نوع سفال شناخته می شود و اغلب به صورت لعاب دار و هم به صورت تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. ظروف چینی به شیوه ای کاملا منجمد، سخت و نفوذ ناپذیر، به صورت سفید یا با استفاده از رنگ های مصنوعی یا شفاف ساخته می شوند.

مطالعه بیشتر: آموزش زبان چینی

در تولید این ظروف، ماده پرسلین از خاک رس چینی و به استفاده از فرایندهای فناوری قالب گیری و ساخته می شود. البته ظروف چینی از سفال هم ساخته می شوند اما در مواد خام، لعاب و دمای پخت در موره کاملا متفاوت هستند.

در مقایسه سفال و پرسلین باید گفت که بافت ماده پرسلین بسیار سخت تر و بدنه آن ها شفاف تر و دلرای درخشندگی و ظرافت بیش تری هستند. در واقع می توان گفت که از جنبه هنری و نوع عملکرد نیر در رده بالاتری قرار دارد. 

3. Chinaware

در این مقاله چند معادل برای ظرف چینی به انگلیسی برای شما آماده کرده ایم که یکی دیگر از آن ها "Chinaware" می باشد. این نام در انگلیسی بریتانیایی بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد.

این ظروف شامل ظرف های چینی هستند که بیش تر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این ظروف چینی و برخی از زیور آلات را از این ماده می سازند. مثال هایی از این واژه برای شما در نظر گرفته ایم که در ادامه به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. 

  • In the dining room, there was a large glass - fronted cabinet filled with Royal Doulton chinaware. 
    در اتاق ناهارخوری، یک کابینت شیشه ای بزرگ وجود داشت که‌ با ظروف چینی رویال دولتون پر شده بود. 
  • The property included chinaware, silverware, glassware, rugs and table and bed linen. 
    این ملک شامل ظروف چینی، ظروف نقره، ظروف شیشه ای، قالیچه و رومیزی و ملحفه بود‌. 
  • His duties include rocking the offsprings to sleep, make breakfast, and wash the chinaware. 
    وطایف او شامل تکان دادن فرزندان برای خوابیدن، تهیه صبحانه و شستن ظروف چینی می باشد. 
  • She was trained in China painting, and earned her living through selling painted chinaware and teaching. 
    او برای نقاشی چینی آموزش دیده بود و از طریق فروش ظروف چینی و تدریس امرار معاش می کرد.

با این توضیحات و مثال ها در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل، می توانید به درستی از واژه ظرف چینی به انگلیسی استفاده نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران