زبان رسمی هلند چیست؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/09 117 زمان مطالعه: 1 دقیقه
زبان رسمی هلند چیست

اگر کنجکاو هستید که بدانید زبان رسمی هلند چیست و مردم در این کشور به چه زبانی صحبت می کنند، دقیقا در جای درستی قرار دارید چرا که قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین افرادی که تمایل دارند در این کشور زندگی کنند یا برای مسافرت و تفریح به هلند بروند، باید با این زبان بیش تر آشنا شوند.

در صورتی که تمایل داشته باشید برای آموزش زبان هلندی اقدام نمایید، توصیه می کنیم که در کلاس های آموزشی و دوره های برگزار شده در آموزشگاه زبان ملل شرکت نمایید. تکنیک های اجرایی در موسسه ما کاملا به روز و استاندارد هستند و اساتید بسیار حرفه ای و متخصص وظیفه تدریس و آموزش این زبان را به عهده دارند. 

زبان هلندی ها چیست؟

در این بخش از مقاله در مورد زبان کشور هلند صحبت خواهیم کرد. در کشور هلند، زبان رسمی مردم Dutch یا Netherlandish است. ریشه این زبان ژرمنی است و زبان مردم هلند اکثرا Dutch می باشد که توسط اکثر آن ها صحبت می شود و طبق آمار گرفته شده در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶ میلیون نفر این زبان را استفاده می کنند.

زبان مردم هلند چیست

در بخش جنوبی این کشور لهجه فلاندری مورد استفاده قرار می گیرد و گویش های دیگری نیز در این کشور وجود دارد که شامل لیمبورگی و زلاندیک می باشد که باید گفت تفاوت زیادی با زبان استاندارد کشور هلند دارد. مناطقی مثل آمستردام، روتردام و لاهه نسبت به سایر مناطق هلند، گویش و زبان استاندارد دارند. 

ویژگی های زبان هلندی

در قسمت های قبل در پاسخ به سوال زبان هلند چیست توضیحاتی ارائه شده است. در این بخش در مورد ویژگی های این زبان توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. این زبان در واقع یک زبان ژرمنی و از خانواده زبان های هند و اروپایی می باشد.

مطالعه بیشتر: زبان آلمانی سخت تره یا هلندی

این زبان بسیار شبیه به زبان های اسکاندیناوی به ویژه زبان های سوئدی، دانمارکی و نروژی می‌باشد و می توان گفت که شباهت زیادی به زبان هایی مثل انگلیسی، آلمانی و حتی زبان فرانسوی دارد و افرادی که به هر کدام از این زبان ها آشنایی داشته باشند بسیار راحت تر می توانند زبان هلندی را یاد بگیرند. در ابتدای یادگیری این زبان، تلفظ کردن کلمه های هلندی قدری مشکل به نظر می رسد اما به تدریج و با آشنا شدن بیش تر نحوه تلفظ ساده تر خواهد شد. 

زبان هلندی در گوگل ترنسلیت

یکی از راه های ترجمه متن های زبان به هلندی استفاده از اپلیکیشن گوکل ترنسلیت است که کار را برای زبان آموزان عزیز بسیار راحت می سازد. افرادی که تمایل دارند زبان رسمی هلند را یاد بگیرند اما در ابتدای مسیر قرار دارند می توانند از این ابزار استفاده کنند.

حتی می توان از این طریق با شخص دیگری به زبان هلندی ارتباط برقرار کرد و همچنین مقاله ای را به نگارش در آورد. این برنامه برای سیستم های اندروید و iOS فعال بوده و می توان بر روی گوشی نصب نمود و زبان های زیادی را مورد استفاده قرار داد. در مورد زبان هلندی نیز باید همانند زبان های دیگر از اپلیکیشن گوکل ترنسلیت استفاده نمود‌.

مطالعه بیشتر: فرشته به زبان های مختلف

برای این کار با توجه به متن مورد نظر باید زبان مبدا و مقصد را انتخاب نمایید. اگر متن به فارسی می باشد و می خواهید آن را به زبان هلندی برگردانید، باید زبان فارسی را به عنوان زبان مبدا و زبان هلندی را به عنوان زبان مقصد انتخاب نمایید و همچنین برای متن های هلندی نیز باید زبان را در نظر بگیربد.

جمله یا متن مورد نظر خود را تایپ نموده و به صورت هم زمان متن ترجمه شده را مشاهده می نمایید. شما می توانید متن را کپی نموده و در جای دیگر هم از آن استفاده نمایید. برای این که بتوانید به راحتی به این برنامه دسترسی داشته باشید لینک آن را برای شما قرار خواهیم داد.
 
https://translate.google.com/

دیکشنری های زبان هلندی

یکی از ابزارهای مهم برای یادگیری هر چه بهتر زبان هلندی و البته سایر زبان ها، دیکشنری می باشد. در این قسمت برای یادگیری زبان رسمی هلند چند دیکشنری را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

  • Glosbe

این دیکشنری، فرهنگ لغت زبان هلندی به فارسی است که برای زبان آموزان و علاقمندان بسیار کاربردی می باشد. در این دیکشنری ترجمه های متعددی از زبان هلندی وجود دارد و همچنین نمونه های کاربردی نیز ارائه می شود.

از دیگر ویژگی های این دیکشنری صداهای ضبط شده و خوانندگان رایانه ای وجود دارد که با کیفیت بالا بوده و شما می توانید با نحوه تلفظ کلمه ها نیز آشنا شوید. همچنین در این دیکشنری علاوه بر ترجمه های متنی، تصاویری نیز وجود دارد که عبارت های جست و جو‌ شده را ارائه می دهند.

  • Deep

این برنامه دیکشنری کمی از گوگل ترنسلیت بهتر است اما ویژگی های کم تری دارد و این امکان را دارد که اسناد را هم ترجمه نماید. همچنین برای کلمه هایی که معانی متعددی دارند بسیار مناسب است و تنها نقطه ضعف این برنامه این است که کمی کند می باشد.

  • Van Dale

این فرهنگ لغت برای افراد هلندی زبان کاربرد دارد. افرادی که زبان رسمی هلند را مورد استفاده قرار می دهند می توانند بسیار راحت این برنامه را مورد استفاده قرار دهند. این فرهنگ لغت دارای ترجمه انگلیسی به هلندی و برعکس می باشد و یک کتاب مرجع به شمار می رود.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران