بررسی بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 72
بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

روان صحبت کردن به زبان انگلیسی و داشتن مهارت مکالمه آرزوی خیلی هاست که جهت رسیدن به این خواسته باید مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید. شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند، اگر می‌خواهید به گونه‌ای زبان انگلیسی را بیاموزید که تا مدت‌ها بعد ملکه ذهنتان شود، باید با کسی که انگلیسی زبان است صحبت کنید، ولی این امکان برای همه وجود ندارد.

در نتیجه باید راهکارهایی را دنبال کنید تا بتوانید مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرید. با آموزشگاه زبان انگلیسی ملل همراه ما باشید تا در مورد بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی با شما صحبت کنیم.

بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

چگونه مکالمه انگلیسی یاد بگیریم؟

برخی مواقع آموختن زبان انگلیسی کار سختی نیست و تنها باید بدانید چگونه آن را یاد بگیرید. خیلی افراد هستند که زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اند و لغات آن را حفظ کرده اند، ولی با این حال نمی‌توانند به انگلیسی صحبت کنند. لذا باید راه‌های تقویت مکالمه زبان را دنبال کنند تا بتوانند مکالمه خود را بهبود ببخشند.

✅ مطالعه بیشتر: مکالمه روزمره انگلیسی

راه‌های تقویت مکالمه زبان

برای اینکه بتوانید مکالمه انگلیسی خود را بهبود دهید، در حین یادگیری زبان به فکر این باشید که به زبان انگلیسی صحبت کنید و برای رسیدن به این هدف باید برنامه درست و دقیقی داشته باشید. لذا با گسترده کردن دایره لغات خود و دانستن تلفظ درست کلمات می‌توانید مکالمه خود را بهبود بخشید. در ادامه راه‌های تقویت مکالمه زبان را شرح خواهیم داد. 

گسترش دایره واژگان

جهت گسترش دایره واژگان می‌توانید از شیوه‌های زیر استفاده کنید. 

  • هر روز حداقل یک کلمه جدید بیاموزید: برای اینکه بتوانید لغات انگلیسی را یاد بگیرید به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که بتوانید حداقل روزی یک لغت را حفظ کنید. اگر وقت بیشتری دارید لغات بیشتری را به خاطر بسپارید. 
  • لغات را به شکل جمله یاد بگیرید: با یادگیری لغات به شکل جمله، با ترکیب کلمات و مکالمه آشنا می‌شوید. 
  • لغات را به شکل گروهی یاد بگیرید: مثلا لغاتی که در گروه نوشیدنی‌ها هستند را با هم حفظ کنید یا لغات هم خانواده، مترادف و متضاد را با هم به خاطر بسپارید.

✅ مطالعه بیشتر: آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه

تمرین تلفظ صحیح واژه‌ها

ممکن است دایره لغات شما گسترده باشد، ولی نتوانید به درستی با دیگری به زبان انگلیسی صحبت کنید. لذا در صورتی که نتوانید کلمات را به درستی تلفظ کنید، نمی‌توانید به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید. اینجاست که با دیکشنری صوتی آنلاین می‌توانید با تلفظ درست کلمات آشنا شوید.

دقت کنید که زبان انگلیسی لهجه‌های مختلفی دارد و لهجه امریکن و بریتیش اصلی‌ترین آن‌ها هستند. بنابراین باید قبل از یادگیری تعیین کنید که کدام لهجه را می‌خواهید یاد بگیرید. 

یادگیری استرس و ریتم لغات داخل عبارات

لغات در زمان قرارگیری در جمله، ریتم یا تکیه کلام معینی دارند. آموختن ریتم کلمات در عبارات بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی است. مثلا انگلیسی زبان‌ها در زمان اتصال دو واژه، آخرین صدای یک لغت را بازگو نمی‌کنند. مانند:

don’t do = don do

آموختن حالت‌های اختصاری کلمات، ترکیب‌ها و تلفظ آن‌ها

در زبان انگلیسی با چسبیدن فعل‌های کمکی به ضمیرها، به شکل اختصاری تبدیل می‌شوند. یادگیری تلفظ صحیح شکل‌های اختصاری مهم هستند، زیرا در مکالمات اکثر لغات به حالت اختصاری به کار می‌روند. به علاوه، جملات کاربردی و محاوره‌ای حالت اختصاری دارند.

✅ مطالعه بیشتر: Zip code چیست؟

بالا بردن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و با افراد دیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید.

بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

استفاده از روش‌های سایه

تکنیک سایه بسیار موثر و راحت است و این روش بهترین تکنیک برای تقویت مکالمه انگلیسی است. در این روش باید به صحبت فرد انگلیسی زبان گوش کنید و حرف‌های او را تکرار کنید. مثلا حین تماشای فیلم می‌توان از این تکنیک استفاده کرد و در این تمرین می‌توانید صدای خود را ضبط کنید. 

با خودتان صحبت کنید

برای اینکه دایره لغات خود را افزایش دهید، در طول روز با خودتان صحبت کنید. مثلا از خودتان سوال بپرسید و خودتان آن را جواب دهید.

 

فکر کردن به انگلیسی

وقتی به انگلیسی فکر می‌کنید، برای پاسخ دادن به انگلیسی زمان کمتری دارید، زیرا ذهن جهت ترجمه عبارت از فارسی به انگلیسی زمان صرف نمی‌کند.

✅ مطالعه بیشتر: افعال مدال در زبان انگلیسی

تمرکز روی روان صحبت کردن

اگر در روند مکالمه چند بار به میزان دو یا سه دقیقه مکث می‌کنید تا بتوانید ساختار یا لغات مناسب را پیدا کنید. بدانید که با زیاد شدن تعداد این توقف ها، اعتماد به نفس شما کم می‌شود.

بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

بنابراین باید بدون وقفه به زبان انگلیسی صحبت کنید و در مورد درست بودن گرامر نگرانی نداشته باشید. اگر گرامر شما نیز صحیح نباشد کم کم این مشکل حل خواهد شد. 

ثبت نام در بحث آزاد یا در کلاس خصوصی مکالمه انگلیسی

با شرکت در کلاس خصوصی می‌توانید به تمرین مکالمات بپردازید و وقتی با مدرس در ارتباط هستید به خوبی اشکالات شما برطرف خواهد شد.

بحث آزاد نیز در برخی کلاس‌ها وجود دارد که در این جلسات مکالمه تقویت خواهد شد، زیرا در این جلسات کسانی حضور دارند که از علم زبان انگلیسی در سطح بالایی برخوردار هستند. استادی که در آنجا حضور دارد، با نظارت بر مکالمات، نکات مهم را بیان خواهد کرد. 

آماده کردن خود برای مکالمه‌های خاص 

با تمرین مکالمه‌های خاص، حضور ذهن دارید و می‌توانید وقتی که در موقعیتش قرار گرفتید از آن استفاده کنید. مثلا در صورتی که یادگیری زبان انگلیسی را به صورت هدفدار دنبال می‌کنید، موقعیت‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید را تصور کرده و مکالمه مربوط به آن زمان را مرور کنید. اگر قصد رفتن به فروشگاهی را دارید، مکالمه مربوط به آن را آماده کرده و تمرین کنید.

✅ مطالعه بیشتر: افعال وجهی در زبان انگلیسی

بازگو کردن داستان خوانده شده با زبان انگلیسی

برای اینکه داستانی را به زبان انگلیسی بازگو کنید، باید بدون وقفه صحبت کنید. در صورتی که در حد متوسطی با زبان انگلیسی آشنایی دارید، می‌توانید در مورد خاطره‌ای از خود صحبت کنید. 

صحبت با افراد انگلیسی زبان

صحبت با افراد انگلیسی زبان بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی است. کسانی که انگلیسی زبان هستند را در هر جایی مانند شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید و با آن‌ها صحبت کنید. در انجمن‌های انگلیسی زبان‌ها شرکت کنید و با آن‌ها به گفتگو بپردازید. 

افزایش سرعت مکالمه خود به آرامی

درست است که در ابتدای مکالمه نمی‌توانید با سرعت صحبت کنید، ولی به مرور وقتی اعتماد به نفس شما بالا می‌رود و علم شما به زبان انگلیسی بیشتر می‌شود، می‌توانید سرعت مکالمه خود را افزایش دهید. 

کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن‌های موبایل که درباره آموزش زبان انگلیسی هستند، دو دسته هستند، یک دسته مستقیما مکالمه را با تمرین‌ها ارائه می‌دهند و با نوع دیگر می‌توانید با یک انگلیسی زبان صحبت کنید تا مهارت مکالمه شما تقویت شود. با وجود این نرم افزارها تلفظ لغات را بهتر یاد می‌گیرید. 

صحبت با دستیار صوتی گوگل یا Siri

در صورتی که گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید است، دستیار صوتی گوگل و در صورتی که iOS است با Siri می‌توانید این کار را انجام دهید. ولی باید با این دو واضح حرف بزنید، زیرا آن‌ها ماشین هستند و ممکن است متوجه منظور شما نشوند. 

تماشا کردن فیلم

تماشا فیلم نیز بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی است. جهت تماشای فیلم توجه کنید که در صورت بروز بودن فیلم، نزدیک به استانداردهای زبان امروزی است. همچنین برای آموختن مکالمه روزمره، بهتر است سریال‌های اجتماعی و خانوادگی را تماشا کنید.

✅ مطالعه بیشتر: ظرف چینی به انگلیسی

در صورتی که در سطح متوسطی با زبان انگلیسی آشنا هستید، انیمیشن و فیلم‌های ساده‌تر را ببینید. بعد از دیدن فیلم، مکالمات آن را تکرار کنید و مانند دیالوگ فیلم صحبت کنید. 

مطالعه متن و کتاب با صدای بلند

جهت آشنایی با کاربرد کلمات و گسترش دایره لغات خود متن کتاب را به زبان انگلیسی و بلند مطالعه کنید. مطالعه کتاب‌های تمرین مکالمه زبان نیز در تقویت مکالمه تاثیر زیادی دارند و در صورتی که با فایل صوتی از آن‌ها استفاده کنید، تلفظ لغات را بهتر یاد می‌گیرید. 

ضبط کردن صدای خود

اگر می‌خواهید بهتر صحبت کنید، صدای خود را حین صحبت کردن به زبان انگلیسی ضبط کنید. در این صورت می‌توانید صدای خود را برای مدرس خود ارسال کنید تا اگر اشکالاتی در مکالمه شما وجود دارد مدرس شما اشکالات را بازگو کند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران