آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟ | مدت زمان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/06 64 زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟

زبان ایتالیایی سخته؟ این سوالی است که اکثر علاقمندان به این زبان، زبان آموزان و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند در ذهن خود دارند و چه بسا به پاسخ درستی هم نمی رسند. بسیاری هم تمایل دارند که بدانند یادگیری زبان ایتالیایی چه مدت زمان می برد.

بر اساس گزارش موسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI)، زبان ایتالیایی یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری انگلیسی‌زبان است و به عنوان زبان «سطح یک» در نظر گرفته می‌شود. FSI تخمین می زند که 600 ساعت تمرین، یا 24 تا 30 هفته، برای دستیابی به تسلط اولیه کافی است. اگر پنج روز در هفته یک ساعت در روز تمرین کنید، می توانید در عرض دو سال به تسلط برسید.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که توضیحات لازم را در قالب این مقاله به شما عزیزان ارائه دهیم چرا که آموزشگاه زبان ملل با دوره های آموزشی متعدد در خدمت زبان آموزان عزیز خواهد بود. بدون تردید با تکنیک های مورد استفاده در این موسسه، موفقیت و پیشرفت رو‌ به روی شما خواهد بود. 

از زبان ایتالیایی بیش تر بدانیم

قبل از این که در مورد سخت یا آسان بودن زبان ایتالیایی صحبت کنیم، بهتر است این زبان را بهتر بشناسیم. آموزش زبان ایتالیایی برای بسیاری از افراد بسیار مهم و کاربردی می باشد مخصوصا افرادی که تمایل دارند به این کشور مهاجرت نمایند.
 


این زبان در واقع زبان رسمی کشور ایتالیا بوده و همچنین در مناطق دیگر مثل سوئیس، مارینو، اسلوانی و واتیکان سیتی به عنوان غیر رسمی استفاده می شود. این زبان در دسته زبان های رومی قرار دارد و از نظر محبوبیت در سر تا سر جهان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

در واقع می توان گفت که جایگاه این زبان، بعد از زبان هایی مثل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی بوده و البته نا گفته نماند که این زبان در بین آمریکایی ها جایگاه بهتری دارد و در رتبه چهارم ارزش و محبوبیت واقع شده است.

گفتنی است که هر زبانی برای یادگیری چالش هایی را به همراه دارد و درجه سختی و آسانی هر کدام از زبان ها متفاوت می باشد، اما زبان ایتالیایی در رده زبان های آسان قرار گرفته است و با تمرین و تکرار مداوم می توان در مدت زمان ۲۳ تا ۲۴ هفته آن را فرا گرفت.
 


نکته مهم دیگر این است که افراد انگلیسی زبان و همچنین افرادی که به زبان اسپانیایی و پرتغالی مسلط هستند، بسیار راحت تر می توانند زبان ایتالیایی را یاد بگیرند و به همین نسبت افراد ترک زبان، عرب زبان و فارسی زبان چالش های بیش تری در زمینه یادگیری زبان ایتالیایی دارند.

پس با این وجود در پاسخ به سوال «زبان ایتالیایی سخته؟» باید گفت که حتی مشکل ترین زبان ها هم با تمرین و تکرار مداوم و استفاده از تکنیک های نوین قابل یادگیری هستند. امروزه روش های جذاب و جالبی برای یادگیری زبان های مختلف وجود دارد که سختی هر زبانی را به چالش کشیده و زبان آموزان را به موفقیت نزدیک می سازند.

اما باز هم باید این نکته را گوشه ذهن خود داشته باشید که یادگیری هر زبانی مشکلات و سختی های خاص خود را دارد‌. برای غلبه بر تمام چالش ها و سختی ها باید خود را در معرض آن زبان قرار داده و با استفاده از روش های اصولی مسیر را هموار ساخت.

مطالعه بیشتر: مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

آشنایی با چالش های یادگیری زبان ایتالیایی

در ادامه و برای آن دسته از افرادی که سوال «زبان ایتالیایی سخته» را همیشه در ذهن خود دارند، توضیحاتی را در مورد چالش های موجود در این مسیر خواهیم داشت. باید گفت که گرامر و صرف افعال در این زبان چالش های زیادی را برای زبان آموزان و علاقمندان به وجود می آورد و به همین دلیل تمرین و تکرار زیادی را می طلبد.

افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند بسیار راحت تر می توانند موانع را برداشته و در فرایند یادگیری زبان ایتالیایی به موفقیت دست پیدا کنند. این نکته را فراموش نکنید که باید انگیزه قوی برای این کار داشت و به خود این حس را القا نمود که توانایی این کار را داشته و می توان با تلاش به نتیجه مطلوب رسید.

در واقع باید به توانایی های خود ایمان داشت و برای یادگیری هر چه بهتر تمام تلاش خود را به کار برد. فقط کافی است استارت کار را زد و با اراده به سمت جلو به پیش رفت.

مطالعه بیشتر: سخت ترین زبان های دنیا

یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می کشد؟

اما این سوال نیز برای اکثر زبان آموزان و علاقمندان به وجود می آید که در چه مدت زمان می توانند زبان ایتالیایی را فرا بگیرند‌. پس سوال تنها این نیست که آیا زبان ایتالیایی سخته؟ می توان گفت که این دو سوال تقریبا بین همه زبان آموزان مشترک است و همه به دنبال پاسخ آن ها هستند.

طبق نظر اساتید برجسته این زبان، می توان به مدت ۵۰ هفته زبان ایتالیایی را فرا گرفت البته در صورتی که در هفته حدود ۱۲ ساعت را به یادگیری زبان ایتالیایی و تمرین و تکرار پرداخت. در این شرایط می توان به یک تسلط قابل قبول در این زبان دست پیدا کرد. البته نا گفته نماند که حضور در دوره های فشرده در کشور ایتالیا بسیار متقاوت خواهد بود و یادگیری زبان ایتالیایی را بسیار راحت تر می سازد.

در این صورت می توان با هفته ای ۲۴ ساعت آموزش و تمرین به پیشرفت قابل توجهی رسید و سطح مورد نظر را به دست آورد. اما اصلا فراموش نکنید که مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد و امکان دارد با تغییراتی مواجه شود.
 


برای تسلط اولیه بر زبان ایتالیایی حدود ۶۰۰ ساعت زمان لازم است. البته تسلط اولیه به این معنا است که می توان با افراد مختلف ارتباط برقرار ساخت و اخبار و برنامه های تلویزیونی را متوجه شد. فراموش نکنید که برای رسیدن به تسلط بر زبان باید به صورت منظم تمرین نمود.

استفاده زیاد از یک زبان باعث خواهد شد که آن زبان در ذهن زبان آموزان تثبیت شده و مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تردید اگر پس از یادگیری هر زبان، آن را مورد استفاده قرار نداد، رو به فراموشی می رود و شخص هنگام صحبت کردن با مشکلاتی مواجه می شود.

مطالعه بیشتر: تفاوت زبان ایتالیایی و انگلیسی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران