خدمات آموزشی

آموزش زبان چینی از صفر (آنلاین و حضوری)💻 از 0 تا 100 رایگان

آموزش زبان چینی

امروزه زبان چینی به پرگوینده ترین زبان جهان تبدیل شده است، چراکه یک پنجم از جمعیت دنیا در چین زندگی می کنند! این امر باعث شده تا این کشور به یک ابر قدرت تبدیل شود. به همین دلیل است که یادگیری زبان چینی بسیار حائز اهمیت است. شاید به این فکر کنید که یادگیری چینی سخت باشد، ولی این یک تصور کاملا اشتباه است. زبان چینی فقط از نظر نوشتاری سخت است. ما در این مقاله آموزشگاه زبان ملل قصد داریم به نکات کلیدی و مهم آموزش زبان چینی (Chinese language) اشاره کنیم.

شاید از خود بپرسید که چرا برای زبان چینی اسم «ماندرین» انتخاب شده است. جالب این که بسیاری از چینی ها نیز علت این نامگذاری را نمی دانند. ماندرین در زبان انگلیسی به معنای «مقام رسمی امپراطوری چین» است. این اسم از واژه «mandarim» در زبان پرتغالی گرفته شده که از واژه «menteri» در زبان مالایی آمده و این واژه نیز به نوبه خود از واژه سانسکریت «mantrin» به معنای «وزیر یا مشاور» گرفته شده است.

آموزش زبان چینی رایگان در آموزشگاه زبان ملل

اگر قصد دارید زبان چینی را یاد بگیرید، آموزشگاه ملل (melalinstitute.com) بهترین انتخابی است که پیش روی شما می باشد. در این آموزشگاه شما می توانید به صورت خصوصی، گروهی و آنلاین زیر نظر بهترین اساتید به آموزش زبان چینی بپردازید. ملل دارای 8 شعبه در شرق و غرب تهران است، به همین دلیل جهت آموزش زبان چيني در غرب تهران یا شرق تهران، نیازی نیست مسیر طولانی و پر ترافیکی را طی نمایید؛ کافی است به صفحه شعب آموزشگاه زبان ملل مراجعه نمایید و نزدیک ترین لوکیشن به محل زندگی خود را انتخاب کنید.


یادگیری الفبا در زبان چینی
 

دوره های آموزش زبان چینی از صفر، برای کلیه سطوح و سنین، به صورت خصوصی نیز برگزار می گردد و تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آنها بر اساس توافق با زبان آموز صورت می پذیرد. دوره های زبان چینی شامل پکیج هایی با تعداد جلسات 28، 42 و 84 می باشد و مدت زمان هر جلسه 90 دقیقه است.


زبان چینی چند حرف دارد
 

گرامر چینی
 

اعداد به زبان چینی
 

بهترین آموزشگاه زبان چینی در تهران
 

اصطلاحات رایج در زبان چینی
 

حروف الفبای چینی
 

هزینه آموزش زبان چینی

هزینه آموزش شما بستگی دارد که چه روشی را برای یادگیری انتخاب کنید. شما این امکان را دارید که آموزش زبان چینی از پایه را از طریق اینترنت آموزش ببینید و فقط هزینه اینترنت پرداخت نمایید. اما اگر در ابتدای راه قرار دارید، پیشنهاد می کنیم به صورت حضوری یا آنلاین در کلاس های آموزش زبان چینی آموزشگاه ها شرکت کنید تا نقشه راه را یاد بگیرید و بدانید چطور ادامه راه را پیش بروید. جهت شرکت در کلاس ها و اطلاع از قیمت های کلاس زبان چینی با شماره 02137651 تماس حاصل نمایید. 

کتاب آموزش زبان چینی در آموزشگاه زبان ملل

کتاب HSK مخفف عبارت Hanyu Shuiping Kaoshi است؛ این کتاب یکی از بهترین منابع تایید شده در سطح جهانی است. خوب است بدانید که در آموزشگاه ملل نیز این کتاب تدریس می شود. HSK توسط Beijing Language & Culture University Press,China نگارش و با تلاش مشترک مطبوعات دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و آزمایش بین المللی چینی (CTI) نوشته شده است. این کتاب مطالب را به صورت روان و ساده در 6 جلد توضیح داده است.

   🔰 دانلود مجموعه کتاب های HSK
 

آموزش زبان چینی آموزش زبان چینی آموزش زبان چینی
آموزش زبان چینی آموزش زبان چینی آموزش زبان چینی


برخی از کتاب های مفید زبان چینی که می توانید از آن ها بهره ببرید:

Conversational Chinese Dialogues: Over 100 Chinese Conversations and Short Stories
Tuttle Learning Chinese Characters: ( HSK Levels 1-3 )
Living Language Chinese, Complete Edition 
Integrated Chinese: Simplified Characters Textbook, Level 1, Part   
Get Talking Chinese Workbook: Mandarin Chinese Practice for Beginners 

   🔰 دانلود کتاب آموزش زبان چینی همراه با فایل صوتی 

یادگیری زبان ماندرین در عین سادگیِ گرامر و کلمات، به دلیل نداشتن الفبا و تعدد کاراکترها چالش برانگیز است. شما با زبانی روبرو هستید که مهم‌ترین شاخصه زبان‌ یعنی «الفبا» را ندارد! زبان چینی بیش از ۸۰ هزار کاراکتر دارد که خود چینی‌ها هم همه آن را نمی‌شناسند و به طور روزانه از هزار کاراکتر آن استفاده می‌کنند. کاراکترهای زبان چینی چندین نوع هستند طوری که زبان روز این کشور با زبان سنتی آن تفاوت زیادی دارد و حتی تحصیل کرده‌های زبان چینی نمی‌توانند آن را تشخیص دهند!

زبان چینی کاملا نقاشی‌است که تبدیل به خط شده‌است برای همین به زبان «اندیشه نگار» یا «مفهوم‌گرا» نیز شناخته می‌شود. به طور مثال مفهوم « حساب‌کردن» و «شمردن» کاراکتر اولیه‌اش شبیه به زنی است که نشسته و یک سینی جلوی خود دارد و در حال پاک کردن برنج است. کلمات خاصی در مورد مقدار و اندازه در زبان چینی ماندرین وجود دارد که برای توصیف مقدار و اندازه اسم ها ادا می شوند. برای مثال اگر در این زبان بخواهید بگویید «شش بادکنک» باید از یک کلمه خاص به جای عدد ۶ استفاده کنید که با سیستم شمارش در زبان های دیگر کاملاً متفاوت است. به عبارت دیگر برای هر دسته ای از اشیاء و موجودات کلمات شمارشی جدایی وجود دارد که با هم متفاوت هستند.


آموزش زبان چینی از ابتدا تا پیشرفته رایگان
 

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان چینی

شما می توانید از اپلیکیشن های اموزش زبان چینی از ابتدا جهت بالا بردن دانش خود استفاده کنید؛ بهترین اپلیکیشن ها عبارتند از:

  • lingbe ( آی او اس / اندروید )
  • Anki ( آی او اس / PC)
  • Duolingo ( آی او اس/ اندروید )
  • Memrise ( آی او اس/ اندروید )
  • Skritter ( آی او اس/ اندروید )
  • Hello Chinese ( آی او اس/ اندروید )

✅ نکات اموزش زبان چینی از مبتدی

  1. از لحن و آهنگ کلمات چینی غافل نشوید که نقش اساسی و پررنگی را در آموزش زبان چینی و نحوه برقراری ارتباط با دیگران ایفا می کنند. نوع ادا و تلفظ اشتباه می تواند معانی را جابجا کند یا متضاد آن را ارائه نماید. مثال: 妈 (mā) / به معنای مادر 马 (mǎ) به معنای اسب
  2. لیست واژگان چینی را بدون برنامه و هدف حفظ نکنید. بهتر است در حین صحبت کردن بتوانید کلمات جدیدی را پیدا کنید و آنها را به خاطر بسپارید. در غیر این صورت فقط وقت خودتان را تلف کرده اید.
  3. هر روز تمرین کنید. شما می توانید با اختصاص دادن زمان کمی در حدود ۳۰ دقیقه در روز، هفته ای حدود ۳ ساعت و نیم را به آموزش زبان چینی اختصاص دهید که اگر در هر روز چند دقیقه به این زمان اضافه کنید در نهایت شاهد نتایج خیره کننده ای خواهید بود. پیشنهاد می کنیم در ابتدای مسیر آموزش زبان چینی به فارسی را در برنامه های خود قرار دهید.
  4. از تکرار و تمرین استفاده کنید. سعی کنید به منظور بهره گیری بیشتر یکی از مباحث اصلی و بسیار جدی آموزش زبان یعنی تکرار و تمرین را فراموش نکنید. شما از این طریق می توانید به تقویت حافظه خودتان از این نظر کمک کنید.

آموزش زبان چینی چقدر طول میکشد؟

شما برای این که یک زبان جدیدی را یاد بگیرید باید نسبت به فرآیندهای خاص آن آگاه باشید. زبان چینی نیز دارای فرآیند های خاصی است، اما اگر به آن علاقه داشته باشید یادگیری آن برای شما لذت بخش خواهد بود. مدت زمان یادگیری زبان چینی برای هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است و اگر به طور مداوم تمرین کنید، می توانید به مدت یک الی سه سال این زبان شگفت انگیز را یاد بگیرید. 

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

به گفته همه زبان شناسان «زبان چینی» با اختلاف از سایر رقبا سخت‌ترین زبان دنیاست که تسلط بر آن برای خود چینی‌ها هم تقریبا محال است. اما یادگیری زبان چینی امروزه راحت تر است چراکه ابزارهای آموزشی و آموزشگاه های بسیار زیادی هستند که به شما در یادگیری این زبان کمک می کنند. زبان چینی از نظر گرامری چندان سخت نیست، شما برای این که بتوانید نوشتار آن را یاد بگیرید، فقط کافی است 2000 الی 3000 کلمه از بین 20000 هزار کلمه را یاد بگیرید. زبان چینی دارای هفت گویش اصلی است که با یک دیگر کاملا متفاوت هستند!

به طور کلی، اگر بخواهیم بگوییم گویش های زبان چینی به هفت گروه بزرگ تقسیم شده اند، هر کدام از این گروه های زبانی به طور جداگانه شامل گویش های زیادی می شوند. این گویش های اصلی عبارتند از:

  • پوتونگوآ یا ماندارین
  • گان 
  • کجیا یا هاکا
  • مین
  • وو
  • شیانگ 
  • یو یا کانتونی

هر چند این هفت گویش با یک دیگر کاملا متفاوت هستند، اما جالب است بدانید که در سال 1913 زبان ماندارین را یک زبان رسمی و ملی در چین اعلام کرده اند و هر فرد غیر ماندارینی هم می تواند به این زبان صحبت کند. اگر چه این گوبش ها با یکدیگر به طور کامل متفاوت هستند اما از یک لحاظ به هم شباهت دارند، آن هم نوع نوشتاری آن ها است. این گویش ها را با زبان چینی و همان کلمات چینی می نویسند و هنگام گویش تفاوت در آن ها ایجاد می شود.
 

کارکترهای مهم و مقدماتی زبان چینی


به عنوان مثال به کلمه چوب نگاه کنید که در زبان چینی به صورت 木( (mù نوشته می شود. حالا به کلمه جنگل نگاه کنید که در زبان چینی به شکل(森林 (sēn lín نوشته می شود. اگر دقت کنید کلمه جنگل مشتمل بر سه حرف است. دو بار حرف 林 و یک بار حرف 森 که می تواند بیانگر جمع درختان یا 木 باشد را می بینیم.

گفتنی است که روز به روز بر تعداد افراد مشهوری که این زبان را یاد می گیرند افزوده می شود. اخیراً نیز مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیسبوک، در حالی که با تعدادی از دانشجویان دانشگاه پکن به زبان چینی صحبت می کند دیده شده است. همچنین کوین رود، نخست وزیر سابق استرالیا و تیموتی گَیتنر، معاونت سابق وزارت خزانه داری ایالات متحده نیز چینی صحبت می کنند که نفر دوم در دانشگاه پکن تحصیل کرده است. حتی شاهزاده ویلیام نیز اخیراً مصاحبه ای به زبان ماندرین انجام داده و به زبان چینی برای شهروندان این کشور سال خوبی را آرزو می کند.

کاراکترهای زبان ماندرین را می توان از راست به چپ، چپ به راست و حتی از بالا به پایین نیز نوشت. زبان چینی زبان ادای هجاهای مختلف است و ادای کلمات بسیار مهم است. هجاهای مشترک چندین معنا دارند که باید دقیق و درست ادا شوند. تقریبا هرجا چندین معنی می‌دهد. مثلا هجای ma اگر با تلفظ یکنواخت گفته شود به معنی «مادر» است و اگر کشیده تلفظ شود به معنی «اسب» می‌شود که یک تلفظ اشتباه می‌تواند افتضاح به بار بیاورد. برای همین یک سری کلماتی که در طول روز بسیار استفاده می‌شوند از زمان تولد کودک روی آن‌ها کار می‌شود تا دقیق و درست در ذهنش حک شود. جالب است بدانید هجاها و کلمات چینی برعکس سایر زبان‌ها اغلب به مصوت ختم می‌شوند.

چینی‌ها یک فرهنگستان فرهنگ و ادب خیلی قدرتمند دارند که هیچ کلمه‌ای بدون اینکه ازاین فرهنگستان رد شود وارد کشورشان نمی‌شود. حتی کلمه «تلفن» که همه دنیا آن را تلفن می نامند، در چین متفاوت است. به طور مثال به موبایل می‌گویند: «سونگ کی سونگ» که ترجمه تحت لفظی آن «گیرنده برقی جیبی» است. تقریبا هرچیزی در چین معادل دارد حتی اسامی آدم‌ها را ترجمه می‌کنند. به طور مثال اگر کسی به نام «دیوید» به ایران بیاید ما همان «دیوید» صدایش می‌کنیم بعد فارسی یادش می‌دهیم. اما در چین اگر کسی بخواهد مدت طولانی کنار چینی‌ها باشد باید اسمش را تبدیل کند و اسم چینی بگذارد وگرنه ناراحت می‌شوند. یا اینکه یک ویژگی را به طرف مقابل نسبت می‌دهند و آن ویژگی را به چینی صدا می‌کنند و خیلی مواظبند تلفظها را طوری انتخاب کنند که معنی بدی ندهد.

اصطلاحات رایج در زبان چینی

در این بخش می خواهیم شما را با اصلاحات رایجی که در زبان چینی وجود دارد آشنا کنیم. اصطلاحات رایج چینی که در احوال پرسی با دیگران مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

سلام 你好!Nǐhǎo
چطوری؟ 你好吗?Nǐhǎo ma?
خوب  很好 Hěn hǎo
خیلی خوب 还好 Hái hǎo
خیلی خوب نیستم 不太好 Bù tài hǎo 
صبح بخیر 早上好 Zǎoshang hǎo
عصر بخیر 晚上好 Wǎnshang hǎo
شب بخیر  晚安 Wǎn’ān

عبارات رایج چینی که برای شناخت دیگران کاربرد دارد، عبارتند از:

我叫__ Wǒ jiào  نام من ... است
 您贵姓?Nín guìxìng?  نام خانوادگی تان چیست؟
我姓__ Wǒ xìng فامیلی من
你多大?Nǐ duōdà? چند سال تان است؟
 我三十岁 Wǒ sānshí suì من سی ساله هستم
你来自哪里?Nǐ láizì nǎli? اهل کجایید؟
我来自中国 Wǒ láizì zhōngguó من اهل چین هستم
 你是哪国人? Nǐ shì nǎ guó rén? اهل کدام کشور هستید؟
我是中国人 Wǒ shì zhōngguó rén  من چینی هستم
我是外国人 Wǒ shì wàiguó rén من یک خارجی هستم
 老外 Lǎowài خارجی
 很高兴认识你 Hěn gāoxìng rènshi nǐ از دیدن تان خوشبختم


نحوه نوشتن روزهای هفته در زبان چینی

یادگیری روزهای هفته نیز مانند اعداد بسیار ضروری است و باید آن ها را یاد بگیرید:

  • شنبه    周六
  • یکشنبه    星期日
  • دوشنبه    周一
  • سه شنبه   周二
  • چهارشنبه  周三
  • پنجشنبه   周四
  • جمعه   星期五

 

   🔰 دانلود رایگان دیکشنری زبان چینی-انگلیسی


   🔰 دانلود رایگان فایل PDF منابع آموزشی زبان چینی

آموزش زبان چینی منابع آموزشی زبان چینی آموزش زبان چینی آموزش زبان چینی
آموزش زبان چینی دانلود رایگان سایر منابع آموزشی زبان چینی دانلود رایگان سایر منابع آموزشی زبان چینی دانلود رایگان سایر منابع آموزشی زبان چینی
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.82/5 (49 امتیاز)
نظرات
حدیث حسینی (یکشنبه 12 فروردین 1403 16:33:44)

عالیه

حدیث حسینی (یکشنبه 12 فروردین 1403 16:32:37)

عالیه

خشایار (چهارشنبه 18 بهمن 1402 12:53:11)

پس با چیزایی که توی متن گفتید آموزش زبان چینی در 50 روز غیرممکنه درسته؟


خانم مشهدی (سه شنبه 24 بهمن 1402 16:09:39)

سلام به شما کاربر گرامی
به واقع بله

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران