خدمات آموزشی

آموزش زبان نروژی | یادگیری زبان نروژی رایگان

آموزش زبان نروژی

امروزه کشور نروژ جزء کشورهای ثروتمند است که افراد زیادی قصد مهاجرت به آن را دارند. بیشتر افراد به دلیل کار و ادامه تحصیل در این کشور اقدام به مهاجرت می کنند. در نتیجه یادگیری زبان کشور نروژ یکی از اولویت هایی است که اگر قصد مهاجرت به آن را دارید باید آن را یاد بگیرید. در این کشور رشد صنعت به سرعت پیش می رود و افراد بسیار زیادی را ترغیب به مهاجرت می کند. حتما به یاد داشته باشید قبل از اقدام به مهاجرت باید زبان این کشور را یاد گرفته و به آن تسلط کامل داشته باشید. در ادامه این مطلب از آموزشگاه زبان ملل نکات مهمی پیرامون آموزش زبان نروژی بیان خواهیم کرد.

بوکمل یا بوکمال زبانی است که حدود ۹۰ درصد از مردم نروژ به این زبان صحبت میکنند و به طور معمول اکثر افرادی که زبان آموز نروژی هستند این زبان را آموزش میبینند. ناگفته نماند که زبان نروژی یک زبان هندواروپایی با ریشه آلمانی است. زبان نروژی نه تنها در کشور نروژ بله در کشور های دانمارک، اسپانیا، انگلیس، آمریکا، سوئد و آلمان هم صحبت می شود.

حدود ۵ ملیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند و این درحالی است که زبان نروژی به زبان های سوئدی و دانمارکی از لحاظ نوشتاری بسیار شبیه هم هستند و تلفظ های متفاوتی دارند. نروژ کشوری توسعه یافته و ثروتمند محسوب می شود بنابراین یادگیری این زبان فرصت بسیار خوبیست.

مدت زمان یادگیری زبان نروژی

شما می توانید زبان نروژی را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین آموزش ببینید. لازم است بدانید که این زبان در آموزشگاه های بسیار کمی تدریس می شود. برای یادگیری زبان نروژی باید در مرحله اول انگیزه داشته باشید؛ چون انگیزه و هدف به شما این قدرت را می دهد تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی این زبان را یاد گرفته و به آن تسلط کامل داشته باشید.

بعد از ثبت نام در کلاس های آموزشی شما باید شروع به دیدن فیلم هایی به زبان نروژی کرده و موسیقی های نروژی گوش دهید؛ چون این عمل باعث می شود تا شما خود را از بخش مکالمه و شنیداری تقویت نمایید. 

تمرین و تکرار نیز باعث می شود تا شما در زمان کوتاهی این زبان را یاد بگیرید. معمولا این زبان را 1 الی 2 ساله می توانید یاد بگیرید، ولی یادگیری هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است. هر چقدر پشت کار شما و تمرین و تکرار شما بیشتر باشد، می توانید این مدت زمان یادگیری را کوتاه تر کنید.

دلایل یادگیری زبان نروژی

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می گویند که ما چرا باید زبان نروژی را یاد بگیریم؟ آیا زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی برای مهاجرت به این کشور کافی نیست؟ درباره این سوالات باید بگوییم که زبان نروژی تفاوت های بسیاری با زبان انگلیسی دارد و شما باید به دلایل متعددی، یاد گیری زبان نروژی را جدی بگیرید؛ چون یادگیری این زبان قبل از اقدام به مهاجرت لازم و ضروری است. ما در این بخش به تعداد معدودی از این دلایل خواهیم پرداخت:

مقاله پیشنهادی: دلایل یادگیری زبان نروژی

  • تسلط به این زبان به شما امکان ادامه تحصیل در کشور نروژ را می دهد.
  • این زبان باعث می شود تا شما به آسانی مهاجرت کرده و زندگی راحتی در کشور نروژ داشته باشید. 
  • به آسانی می توانید صحبت کنید و ارتباط با شهروندان نروژی را به راحتی برقرار نمایید.
  • به شما امکان کار کردن در شرکت‌ ها و موسسات نروژی را می دهد.
  • به شما این امکان را می دهد تا مراوده‌ های شغلی با شهروندان نروژی را برقرار کنید. 
  • می توانید به عنوان توریست نیز به این کشور سفر کنید. 
  • این زبان به شما امکان مطالعه ادبیات و فلسفه نروژی را می دهد.
  • به شما کمک می کند تا با فرهنگ کشور نروژ نیز آشنا شوید.

کتاب آموزش زبان نروژی

برای این که بتوانید در زبان نروژی مهارت های ضروری را به دست آورید و بتوانید تسلط بر این زبان داشته باشید، می توانید از کتاب های زیر استفاده کنید. این کتاب ها را شما نیز به عنوان pdf نیز می توانید تهیه کنید. چرا که کتاب ها امروزه قیمت های بسیار بالایی دارند و از نظر اقتصادی دریافت pdf این کتاب ها برای شما به صرفه تر است. کتاب هایی که می توانید به کمک آن ها زبان نروژی را آموزش ببینید به شرح زیر هستند:

  • کتاب Colloquial Norwegian
  • کتاب Do You Speak Norwegian
  • کتاب Instant Norwegian
  • کتاب Louis Janus – Norwegian Verbs & Essentials Of Grammar
  • کتاب Norwegian Grammar Reference Help
  • کتاب Norwegian in 10 Minutes a Day
  • کتاب Klar For Norge
  • کتاب Linguaphone Norwegian
  • کتاب Linguaphone Norsk Kurs Handbook
  • کتاب Teach Yourself Norwegian

نرم افزار آموزش زبان نروژی

همچنین شما می توانید از طریق نرم افزارهای متعددی این زبان را یاد بگیرید. اگر از تمرین و تکرار فرار نکنید، این نرم افزارها می توانند به شما در تسلط این زبان کمک بسیاری کنند. چند مورد از این نرم افزارها عبارتند از:

  • نرم افزار OLC Norwegian
  • نرم افزار Euro Talk - Talk Now Norwegian
  • نرم افزار Norwegian 5000 Words with Pictures Pro
  • نرم افزار آموزش زبان نروژی در خواب

شما می توانید با کمک این نرم افزارها و دیگر نرم افزارهای آموزش زبان نروژی، این زبان را به راحتی در خانه یاد بگیرید.

سطوح مختلف زبان نروژی

دوره های زبان نروژی در این کشور در قالب آموزش های دانشگاهی به متقاضیان ارائه می شود. دوره های این زبان یک کد منحصر به فرد دارند که سطوح زبان نروژی را مشخص می کند. سطوح مختلف زبان نروژی به شرح زیر هستند:

  • سطح A1

آموزش این سطح از کلاس زبان نروژی در نروژ حدود ۴۸ ساعت است که در طی چهار هفته برگزار می ‌شود.

  • سطح A2

در این سطح هم مانند سطح A1 باید 48 ساعت آموزش ببینید. در هر هفته 4 ساعت این کلاس شما برگزار می شود. این سطح از زبان مناسب افرادی است که دارای کمی تسلط به زبان نروژی هستند. 

سطح B1

برای ورود به این سطح باید حتما آزمون ورودی بدهید و نمره قبولی آن را نیز کسب نمایید. مدت زمانی که باید در این سطح سپری نمایید، 78 ساعت می باشد. شما باید هر هفته 6 ساعت برای یادگیری مطالب این سطح سپری نمایید.

سطح B2

این سطح بسیار پیشرفته است و داوطلبانی که می خواهند در کالج ها و دانشگاه های کشور نروژ به تحصیلات خود ادامه دهند باید به این سطح تسلط کافی داشته باشند. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که این سطح از زبان نروژی پیش نیازی برای تحصیلات عالی در کشور نروژ است.

کانال تلگرام آموزش زبان نروژی

امروزه شما می توانید به کمک کانال های تلگرام نیز زبان نروژی را آموزش ببینید. شما از طریق کانال های آموزش معتبر می توانید مدت زمان آموزش خود را کاهش دهید؛ چون در کانال های آموزشی زبان نروژی برای شما ویدئوهای متنوعی قرار می دهند که با دیدن و شنیدن آن ها می توانید خودتان را قوی کنید. یکی از کانال های تلگرامی که محتویات آن مربوط به آموزش و فرهنگ نروژ  است عبارت است از:
https://t.me/NorskKlubb. Telegram. attach

آزمون های بین المللی زبان نروژی

آزمونی که برای زبان نروژی انجام می شود، آزمون Bergenstest است که آن را با نام Test i norsk می شناسند. این آزمون برای اشخاصی که می خواهند در این کشور ادامه تحصیل دهند، مناسب است. برای شرکت در این آزمون شما باید سطح B2 را گذرانده باشید و کامل به این زبان مسلط باشید. آزمون Bergenstest از دو بخش شفاهی و نوشتاری تشکیل شده است. همچنین این آزمون را در سال سه بار برگزار می کنند و شما می توانید در وب سایت Folkeuniversitetet.no از تاریخ دقیق آن نیز مطلع شوید.

لغات کاربردی نروژی

سلام Hallo

صبح به خیر God morgen

عصر به خیر God ettermiddag / God kveld

شب به خیر God natt

حال شما چطور است؟ Hvordan har du det?

خوب، ممنون از شما Bra, takk

خوش آمدید Velkommen

روز زیبایی است Det er en fin dag

روز خوبی داشته باشید Ha en fin dag

خداحافظ Ha det

بعداً می بینمت Vi ses

شما را فردا می بینم Vi ses i morgen

ببخشید Beklager

میتوانم به شما کمک کنم؟ Kan jeg hjelpe deg?

آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟ Snakker du engelsk?

بله Ja

خیر Nei

از ملاقات شما خوشبختم Hyggelig å møte deg

خوشحالم تو رو می ببینم Hyggelig å se deg

آرام صحبت کنید  Snakk sakte

حتماً Javisst

تکرار، لطفا Vennligst gjenta

دوباره Igjen

به چه معنی است؟ Hva betyr det?

مقاله پیشنهادی: چرا زبان نروژی بیاموزیم

اعضای خانواده در زبان نروژ

مردم Folk

مادر Mor

پدر Far

برادر Bror

خواهر Søster

پسر Sønn

دختر Datter

پسر برادر زن و خواهر شوهر و غیره Nevø

دختر برادر یا خواهر و غیره Niese

پدر بزرگ Bestefar

مادر بزرگ Bestemor

الفبای زبان نروژی

Letter Name
A a /ɑː/
B b /beː/
C c /seː/
D d /deː/
E e /eː/
F f /ɛf/
G g /ɡeː/
H h /hoː/
I i /iː/
J j /jeː/ or /jɔd/
K k /kʰoː/
L l /ɛl/
M m /ɛm/
N n /ɛn/
O o /uː/
P p /pʰeː/
Q q /kʰʉː/
R r /ær/
S s /ɛs/
T t /tʰeː/
U u /ʉː/
V v /veː/
W w /dɔbəltveː/
X x /ɛks/
Y y /yː/
Z z /sɛt/
Æ æ /æː/
Ø ø /øː/
Å å /oː/

سخن پایانی
اگر قصد مهاجرت به کشور نروژ را دارید و دارای مدرک آموزش زبان انگلیسی هستید، باید بدانید که زبان انگلیسی برای مهاجرت به این کشور کافی نبوده و شما باید قبل از اقدام به مهاجرت به این زبان تسلط داشته باشید. دانستن این زبان در تحصیل، کار و حتی مهاجرت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. صنعت کشور نروژ در حال پیشرفت است و شما می توانید با مهاجرت به این کشور موقعیت تحصیلی و کاری خوبی را به دست آورید. الزام سهولت مهاجرت به این کشور فقط مدرک زبان نروژی است.


منابع رایگان آموزش زبان نروژی

 

آموزش زبان نروژی در سه ماه آموزش واژگان زبان نروژی آموزش زبان نروژی

 

کتاب آموزش زبان نروژی زبان نروژی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران