خدمات آموزشی

آزمون PTE

آزمون PTE

با آزمون PTE بیشتر آشنا شوید. امروزه یکی از اصلی ترین و مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استرالیا و نیوزلند داشتن مدرک زبان انگلیسی است. برای دریافت این مدرک باید آزمون pte را که یکی از آزمون های مهم این مدرک است انجام دهید. نام این آزمون مخفف Pearson Test of English است. هرچند آزمون pte نسبت به آزمون های جهانی نظیر آزمون تافل و آزمون آیلتس جدید تر است اما به عنوان یک رقیب سرسخت برای آن ها به شمار می آید. ما در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل می خواهیم شما را با آزمون pte بیشتر آشنا کنیم.

آزمون pte چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه گفته شد اگر قصه مهاجرت دارید، باید آزمون pte را که یکی از آزمون های بین المللی تعیین سطح زبان انگلیسی است انجام دهید. داشتن این مدرک بین المللی برای کشورهای استرالیا و نیوزلند مورد قبول است و می توانید برای مهاجرت و ادامه تحصیل به این دو کشور سفر کنید. این آزمون را فقط یک موسسه به نام پیرسون برگزار می کند. موسسه پیرسون نامی شناخته شده در آموزش زبان انگلیسی می باشد. آزمون pte کاملاً کامپیوتری بوده و در مرکز رسمی پیرسون برگزار می شود
سوالاتی که در این آزمون وجود دارد چهار مهارت اصلی نظیر صحبت کردن (Speaking)، گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) را بررسی می‌ کند. برای سنجیدن این مهارت ها سوالات تفکیک می ‌شوند و نمرات هر بخش نیز بر روی بخش های دیگر تاثیر می گذارند. در این آزمون علاوه بر مهارت های اصلی که نام برده شد، مهارت هایی نظیر Vocabuary، Pronunciation،Oral fluen ،Grammar ، Wirtten discourse بررسی می شود و نمره به آن ها نیز تعلق می گیرد. این آزمون از سال ۲۰۰۹ در سراسر جهان برگزار می شود. آزمون pte یکی از محبوب‌ ترین آزمون های زبان انگلیسی به شمار می آید.

نحوه ثبت نام آزمون pte

لازم است بدانید که این آزمون در ایران به هیچ عنوان برگزار نمی شود. اگر هم موسسه و یا سازمانی ادعایی برای برگزاری این آزمون داشته باشد، گواهی ارائه داده شده از طرف آن موسسه فاقد اعتبار بوده و هیچ گونه ارزشی ندارد.

برای ثبت نام pte در مرحله اول باید یک حساب کاربری در سایت آزمون به آدرس pearsonpte.com ایجاد کنید. بعد از ورود به حساب کاربری خود باید تاریخ و مرکز مورد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت نمایید. موارد مهمی که در اطلاعات حساب کاربری باید به صورت دقیق وارد شود شامل نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد می شوند که باید با پاسپورت شما مطابقت داشته باشد. 
اگر هم هنوز اقدام به پاسپورت نکرده اید، اطلاعات را باید به طور دقیق و همان گونه که در پاسپورت شما قرار است وارد شود، در سیستم نیز وارد کنید. چرا که اگر اطلاعات وارد شده در حساب کاربری شما با پاسپورت هماهنگی نداشته باشد، امکان انجام این آزمون برای شما وجود نخواهد داشت! 

سطح های آزمون Pte

این آزمون دارای 6 سطح است که سطح های آن نظیر A1 ، A2 ، B1 ، B2 ، C1 و C2 می باشد. هر شخصی که قصد شرکت در این آزمون را داشته باشد، باید هر یک از این سطوح را با نمرات مناسب گذرانده باشد. شما با داشتن مدرک هر یک از این سطوح می توانید در آزمون pte شرکت کنید.

سه نسخه از آزمون وجود دارد: PTE Academic، General و Young Learners. اگر قصد پذیرش در یک دانشگاه انگلیسی را دارید، باید PTE Academic را شرکت کنید. این روش گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را از طریق رایانه در یک جلسه آزمون سه ساعته ارزیابی می‌کند.

منابع آزمون pte

منابع آزمون pte بسیار زیاد است که شما می توانید آن ها را به راحتی دانلود کرده و مطالعه نمایید. ما در این بخش به چند منبع اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

دانلود این کتاب برای هر شخصی که داوطلب آزمون pte می باشد، الزامی است. قبل از هر چیزی این کتاب را دانلود کرده و آن را با دقت مطالعه نمایید. چون این کتاب شما را با اصلی ترین و بهترین روش های آزمون  pte آشنا می کند.

این کتاب یکی از بهترین منابع آموزش برای آزمون pte است. این کتاب به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید با مطالعه آن سیستم نمره دهی، نکات مهم این آزمون، انواع سوالات و همچنین قوانین امتحان را یاد بگیرید.

در این کتاب آزمون هایی توسط پیرسون یعنی سازمان تولید کننده آزمون  pte تهیه شده است. در آزمون های اول و دوم برخی راهنمایی ها برای اجرای این آزمون وجود دارد. اما در آزمون های سوم و چهارم فقط سوالات آزمون وجود داشته و شما باید به آن ها پاسخ دهید.

با دانلود این کتاب شما می توانید ۴ آزمون را انجام دهید. اما در کنار این کتاب نرم افزاری وجود دارد که کاملاً شبیه آزمون pte است و شما را با آزمون کامپیوتری آشنا می کند.

هزینه آزمون pte

شما بعد از ثبت نام در سایت پیرسون و انتخاب مرکز مورد نظر خود، باید هزینه آزمون را پرداخت نمایید. هزینه آزمون pte در مراکز مختلف و کشورهای مختلف متفاوت است. شما از ایران می توانید در مراکز کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، امارات، کانادا و استرالیا این آزمون را انجام دهید. باید این نکته را بدانید که هر مرکز آزمونی را که انتخاب کنید، باید هزینه آزمون را با پول رایج همان کشور پرداخت نمایید.

هزینه آزمون pte در ترکیه 2300 لیر، در امارات متحده عربی 1050 درهم، در آذربایجان 200 دلار آمریکا و در عراق ۲۱۷ دلار آمریکا است. 

آیا آزمون pte در ایران برگزار می شود؟

خیر؛ آزمون pte در ایران مرکزی ندارد و انجام نمی شود. اگر موسسه یا مراکزی هستند که این چنین ادعایی دارند، باید بدانید که مدرک آن ها فاقد اعتبار بوده و هیچ ارزشی ندارد. شما برای انجام این آزمون می توانید یکی از مراکز کشور های همسایه را انتخاب نمایید.

آزمون PTE شامل چه بخش هایی می شود؟

این آزمون در 3 بخش Speaking & Writing، Reading، Listening انجام می شود.

1.    Speaking & Writing 

  • بلند خوانی: یک متن را بر روی مانیتور قرار می‌ دهند که شما باید آن را به صورت بلند در میکروفون خود بخوانید.
  • تکرار جمله: یک متن کوتاهی را برای شما اجرا می کنند که شما باید چند کلمه از آن را به یاد داشته و بعد از اتمام آن را تکرار کنید.
  • توصیف تصویر: یک عکس بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود که شما باید با یک نکات اصلی آن را توصیف کنید.
  • تکرار یک لکچر: به شما یک فایل صوتی و یک تصویر ارائه می دهند که شما باید نکات اصلی آن ها را به صورت خلاصه بیان کنید.
  • جواب به سوالات کوتاه: یک فایل در اختیارتان قرار می دهند که بعد از گوش دادن آن به یک سوال با کمک چند کلمه باید به آن پاسخ دهید. 
  • خلاصه کردن متن: یک متن در اختیار شما قرار می دهند که بعد از خواندن آن باید نکات اصلی آن را در یک جمله که با تعداد کلمات 5  تا 70 کلمه آن را خلاصه کنید.
  • مقاله: یک موضوع در اختیار شما قرار می دهند که باید یک مقاله بین 200 کلمه تا 300  کلمه ای بنویسید.

2.    Reading

  • چند گزینه ‌ای، دارای یک جواب صحیح: یک متن در اختیارتان قرار می دهند که بعد از خواندن آن باید به یک سوال چند گزینه ای که فقط یک جواب صحیح دارد پاسخ دهید.
  • چند گزینه ‌ای، دارای بیش از یک جواب صحیح: بعد از خواندن یک متن باید به یک سوال چند گزینه ای که دارای چند جواب صحیح است پاسخ دهید.
  • چیدن پاراگراف ‌ها: چند متن بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود که ترتیب آن ها به هم ریخته است و از شما خواسته شده است تا آن ها را با ترتیب درست مرتب کنید.
  • پر کردن جاهای خالی: یک متن به شما می دهند که دارای چند جای خالی است که می توانید آن ها را با گزینه هایی که در اختیارتان قرار داده اند پر کنید.

3.    بخش سوم: Listening

  • خلاصه کردن یک بخش اسپیکینگ: یک فایل صوتی در اختیارتان می گذارند که بعد از گوش دادن به آن باید نکات اصلی آن را در یک متن بین ۵۰ تا ۷۰ کلمه خلاصه کنید.
  • سؤالات چند گزینه ‌ای، دارای بیش از یک جواب صحیح: به شما یک فایل صوتی می دهند که بعد از گوش دادن آن باید به یک سؤال چندگزینه ‌ای که بیش از یک پاسخ درست دارد پاسخ دهید.
  • پر کردن جاهای خالی: یک متن را با تعدادی جای خالی بر روی صفحه مانیتور شما قرار می دهند که این جاهای خالی باید با استفاده از اطلاعاتی که در آن فایل در اختیارتان گذاشته می شود پاسخ دهید.
  • مشخص کردن خلاصه درست: یک فایل صوتی و چند متن خلاصه شده در اختیارتان قرار می دهند که بعد از گوش دادن به فایل صوتی باید متن خلاصه شده درست را انتخاب نمایید.
  • سؤالات چند گزینه‌ ای، دارای یک جواب صحیح: بعد از گوش دادن به فایلی که داده اند باید به یک سؤال چند گزینه ‌ای که فقط یک جواب صحیح دارد پاسخ دهید. 

نمره‌ قبولی آزمون PTE چند است؟

اگر بخواهیم به طور کلی نمره قبولی آزمون pte را بیان کنیم، این گونه است که شما باید در هر بخش که گفته شد نمره 35 به بالا را دریافت نمایید. چون نمره کل این آزمون میانگین 3 بخش مختلف است که برگزار می شود. در نهایت میانگین نمره قبولی شما باید 70 به بالا باشد تا بتوانید پذیرش کشورهای مورد نظر برای مهاجرت و یا تحصیل را به دست آورید.

کدام کشور و دانشگاه آزمون PTE را قبول دارند؟

شما می توانید با قبولی در این آزمون به کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، ایالات متحده، انگلستان، نیوزلند، ایرلند، آلمان و فرانسه مهاجرت کنید. همچنین شما می توانید به دانشگاه های معتبری که در این کشورها هستند نیز بروید و در آن جا تحصیل نمایید.

سخن پایانی
شرکت در آزمون pte برای افرادی که قصد مهاجرت و یا تحصیلات در بهترین کشورها را دارند بسیار مناسب است. اما به یاد داشته باشید که این آزمون را باید در کشورهای همسایه انجام دهید و در ایران وجود ندارد. این آزمون به شما کمک می کند تا در کشورهای خارجی موقعیت های شغلی و تحصیلی خوبی داشته باشید.


دانلود رایگان منابع آزمون PTE

آزمون PTE منابع آزمون PTE آزمون PTE

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران