خدمات آموزشی

آزمون TOLIMO | نحوه ثبت نام، منابع و هزینه آزمون تولیمو

آزمون TOLIMO

آزمون تولیمو TOLIMO مخفف (The Test of Language by the Iranian Measurement Organization) و یک آزمون استاندارد داخلی است که در راستای محک زدن میزان توانایی افراد در تسلط به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این آزمون که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و به اجرا در آورده می شود، برای سنجش میزان توانایی داوطلبان دکترای داخلی کشور استفاده می شود. از مدرک آزمون تولیمو برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده می گردد. برای شرکت در آزمون تولیمو سن مشخصی تعیین نشده؛ چراکه همه افراد با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این آزمون شرکت کنند. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید:

ثبت نام آزمون تولیمو

شرکت در آزمون های دیگر نمی تواند مانع ثبت نام شما در آزمون تولیمو شود. یعنی شما هم زمان می توانید بدون محدودیت در آزمون های مختلف ثبت نام کنید. این آزمون به صورت مدام در کشور ما برگزار می شود. آزمون تولیمو به دلیل اینکه در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است، طرفداران بسیاری دارد. 

ثبت نام آزمون تولیمو همانند بسیاری دیگر از آزمون ها از طریق سایت سنجش و از لینک امکان پذیر است. افرادی که قبلا در آزمون ثبت نام نموده اند، برای ثبت نام مجدد نیازی نیست که حساب کاربری جدید تهیه نمایند؛ چراکه می توانند از طریق همان حساب قبلی ثبت نام خود را انجام دهند. پس از ورود به حساب کاربری بر روی ثبت نام در آزمون کلیک کنید و آزمون مورد نظر در شهر دلخواه را انتخاب نمایید. برای شرکت در آزمون مدارکی مورد نیاز است که مهم ترین این مدارک برای خانم ها و آقایان شامل موارد زیر است:

  1. شناسنامه عکس دار جدید
  2. کارت ملی هوشمند3
  3. کارت پایان خدمت برای آقایان
  4. گواهینامه
  5. گذر نامه 

داشتن حداقل یکی از این مدارک برای شرکت کننده در آزمون الزامی است. آزمون تولیمو به صورت الکترونیکی برگزار می گردد. 

آزمون تولیمو شامل چه بخش هایی است؟

آزمون تولیمو با توجه به اینکه یک آزمون زبان انگلیسی است، از دو بخش تشریحی و تستی تشکیل شده است. 
   بخش تستی: این بخش شامل 108 سوال با درجه سختی مختلف است که زمان لازم برای پاسخ گویی به این بخش 80 دقیقه می باشد. بخش تستی نیز شامل دو قسمت است. بخش اول شامل ساختار و بیان نوشتاری است که از 35 سوال برخوردار است. در این بخش 15سوال تکمیلی می آید و 20 سوال شناسایی خطا که جمعا برای پاسخگویی به آن ها 22 دقیقه زمان منظور می شود. 
   درک مطلب شفاهی و شنیداری: بخش دوم درک مطلب شفاهی و شنیداری است. این بخش نیز دارای 35 سوال مختلف است که زمان لازم برای پاسخگویی به این سوالات تنها 18 دقیقه است. این بخش شامل سه قسمت است. 

  • قسمت A: دارای 20 سوال گفتگوی کوتاه است. 
  • قسمت B: دارای دو گفتگوی 8 سوال طولانی است.
  • قسمت C: دارای سه سخنرانی 7 سوال است. 

سوالات شفاهی: به دلیل اینکه این آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می شود، سوالات این بخش از طریق هدست برای هر داوطلبی پخش می شود، که داوطلب در بین گزینه های مختلف صحیح ترین گزینه را انتخاب می نماید. در این بخش هر سوال تنها یک بار پخش می شود و داوطلب باید در این زمان گزینه خود را انتخاب نماید. 
   خواندن و درک مطلب: این بخش شامل خواندن و درک مطلب است، که 35 سوال مختلف را با مدت زمان 40 دقیقه در برمیگیرد. بخش تشریحی در این آزمون تنها یک سوال با مدت زمان 30 دقیقه وجود دارد که داوطلب باید با استفاده از مهارت تایپ خود به این سوال پاسخ دهد.

ساختار آزمون تولیمو

برای بخش نوشتاری، نمره­ جداگانه ای در نظر گرفته شده است که نمره­ آن بین ۱ الی ۶ است که در کنار نمره­ کل در کارنامه درج می‌شود.

مدت زمان پاسخ دهی

تعداد سوال

نام قسمت آزمون

22 دقیقه

35

بخش ساختار و نوشتار زبانی

18 دقیقه

35

درک مطلب شفاهی – شنیداری

40 دقیقه

35

خواندن و درک مطلب

80 دقیقه

105

کل سوالات تستی

آموزش زبان انگلیسی

نمره آزمون تولیمو باید چند باشد؟

هر آزمونی یک نمره دارد که نشان می دهد فرد موفق شده است یا خیر، آزمون تولیمو نیز این گونه است. نمره این آزمون از 310 شروع می شود و تا 677 ادامه دارد. در میان این نمرات، نمره بالای 600 عالی، نمره بین 520 تا 599 خوب و نمره بین 480 الی 519 متوسط و در اخر نمره کمتر از 479 ضعیف است. لازم است بدانید که نمره بخش نوشتاری یا همان تشریحی که تنها یک سوال دارد به صورت جداگانه محاسبه می شود و نمره یک الی شش دریافت می کند. 
ناگفته نماند که نمره بخش تشریحی در کنار دیگر بخش ها در کارنامه درج می شود. در صورتی که شخصی در این آزمون ثبت نام کند ولی سر جلسه حضور پیدا نکند، در کارنامه او نمره صفر و به منزله غایب بودنش کلمه writing درج می شود. به طور میانگین نتیجه این آزمون چیزی بین 8 الی 12 روز طول می کشد. داوطلب برای مشاهده نتیجه آزمون می تواند وارد سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org شود و با وارد کردن مشخصات خواسته شده از نتیجه آزمون خود مطلع شود.

منابع آزمون تولیمو

با توجه به اهمیت بسیاری که آزمون تولیمو دارد، مهم است که برای این آزمون چه منابعی معرفی شود. به همین خاطر ما در این بخش بهترین منابع شناخته شده و معرفی شده توسط داوطلبان را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • کتاب 504 واژه ضروری
  • کتاب لغات ضروری تافل
  • کتاب رایگان عمومی دکتری وب سایت پی دی اچ تست
  • کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون های زبان (انتشارات کتابخانه ی فرهنگ)
  •  longman Prepartion Course TOEFL Test 
  • کتاب Toefl Test Prepartion Kit 

بی شک استفاده از این منابع می تواند مسیر موفقیت را برای شما هموار کند. 

هزینه آزمون تولیمو

با توجه به این که آزمون تولیمو یک آزمون به زبان انگلیسی است، اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که هزینه ثبت نامی این آزمون نرخی پایین باشد. در حال حاضر هزینه ثبت نام آزمون تولیمو 218700 هزار تومان است که با گذر زمان و کاهش و افزایش قیمت ارز موجود در کشور در حال افزایش است. این هزینه پس از ثبت نام نمودن باید در همان سایت پرداخت شود. زمان و محل برگزاری این آزمون در پایان ثبت نام در بخش آزمون های من قابل مشاهده است. 

زمان برگزاری آزمون تولیمو 2023

طبق اعلام سازمان سنجش دوره های ۱۷۹ الی ۱۸۹ در سال 2023 در زمان های مختلفی برگزار می شود. این آزمون ها معمولا در ماه های فروردین تا شهریور قابل برگزاری هستند و داوطلبان می توانند ۴۰ روز قبل از آزمون شروع به ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام در این آزمون تا ۵ روز قبل از شروع آزمون است و داوطلب باید تا این زمان ثبت نام خود را انجام دهد. کارت ورود به جلسه آزمون تولیمو نیز دو روز قبل از آزمون صادر می شود و تا قبل از آزمون در صورت باز بودن سایت می توان کارت خود را دریافت نمود.

محل برگزاری آزمون تولیمو

با توجه به اینکه این آزمون بسیار مهم است و متقاضیان زیادی دارد، پس بسیار مهم است که این آزمون کجا برگزار شود و دارای چه شرایطی باشد. آزمون تولیمو برخلاف آزمون آیلتس و تافل در اماکن متفاوتی در شهرهای مختلف برگزار می شود. از جمله اصلی ترین و مهم ترین مراکز برگزاری آزمون تولیمو در ایران عبارتند از:

  • سازمان سنجش آموزش کشور: تهران، خیابان کریم خان زند، بین خیابان های استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی، پلاک 204، طبقه هم کف، سالن iBT2. تهران، مرکز سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی: تهران، خیابان آزادی، بین خیابان های اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، پلاک 1313. تهران_ پردیس شماره 2
  • دانشگاه شهید بهشتی: تهران، شهرک اکباتان، فاز 3، جفت بیمارستان صارم4
  • کانون زبان ایران: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار حسن سیف، روبروی کوچه 225. 
  • موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین: تهران، بزرگ راه یادگار امام جنوب، نرسیده به فرحزاد، خیابان ایثارگران شمالی، نبش کوهسار سوم 6
  • مشهد‌_ موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین: مشهد، بلوار سجاد، چهار راه گل ریز، برج آفتاب7
  • اصفهان_ دانشگاه صنعتی اصفهان: اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، کتاب خانه مرکزی، طبقه هم کف
  • کرمان_دانشگاه شهید باهنر کرمان: انتهای بلوار 22 بهمن، دانشگاه شهید باهنر کرمان9. کرمان_ 
  • موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی، غیر دولتی کرمان: کرمان، بزرگ راه عاشقان ولایت، بعد از پل بازرگانی، شهرک دانشگاهی صادقیه، موسسه آموزش عالی کرمان
  • جزیره ی قشم_ سازمان منطقه آزاد قشم: قشم، سازمان منطقه آزاد قشم، میدان گل ها، نخل زرین، دانشگاه شهر داری
  • آذربایجان غربی_ارومیه: ارومیه، بلوار امامت، پایین تر از کوی امامت، موسسه فرهنگی آموزشی آواتاک
  • یزد_ دانشگاه یزد: یزد صفاییه، چهار راه پژوهش، پردیس اصلی دانشگاه، ساختمان امامت، طبقه دوم
  • آمل_ مرکز علمی کاربردی فذا: آمل، خیابان امام خمینی آفتاب 36، میدان حر سمت راست، مرکز آموزشی علمی کاربردی فذا
  • تبریز_دانشگاه تبریز: تبریز، بلوار 29 تبریز، ساختمان خوارزمی، آزمایشگاه مرکزی

منابع آزمون تولیمو (tolimo)

منابع آزمون تولیمو منابع آزمون تولیمو منابع آزمون تولیمو

منابع آموزش msrt منبع آزمون msrt

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران