خدمات آموزشی

آموزش زبان دانمارکی از 0 تا 100

آموزش زبان دانمارکی

هدف از آموزش زبان دانمارکی در نگاه اول کمک‌ به افرادی است که قصد زندگی در این کشور را دارند. برای ادامه تحصیل و کار یا به هر هدف دیگری باید برای مهاجرت زبان را یاد گرفت. در آموزشگاه زبان ملل دوره های آموزشی برگزار خواهد شد و شما برای مشاوره رایگان می توانید از طریق مراجعه به نزدیک ترین شعبات آموزشگاه زبان ملل یا تماس با شماره 44752000 اقدام نمایید.

 

 

کشور دانمارک در نگاهی دقیق

قبل از این که به آموزش زبان دانمارکی بپردازیم، باید گام اول را با شناختن کشور دانمارک برداریم. دانمارک که از کشورهای اسکاندیناوی است در شمال غربی اروپا واقع شده و تقریبا شش میلیون نفر جمعیت دارد. گفتنی است که این کشور در زمینه مهندسی بسیار صنعتی و پیشرفته می باشد.

 

 

در مورد زبان این کشور باید گفت که جزء زبان های آوایی و تلفیقی از دو زبان آلمانی و انگلیسی است. در صورتی که این زبان را یاد بگیرید می توانید در زمینه یادگیری زبان های دیگر در منطقه اسکاندیناوی مثل ایسلندی، سوئدی و نروژی نیز موفقیت شوید.

کشور دانمارک مقصد خوبی برای مهاجرت محسوب می شود چرا که دارای اقلیم خاصی است و منابع و صنایع پیشرفته در زمینه مهندسی و علوم پزشکی این کشور همه‌ را مجذوب خواهد کرد. 

آشنایی با تاریخچه زبان دانمارکی

برای آموزش هر زبانی به عنوان زبان دوم باید با تاریخچه این زبان آشنا شده باشید چرا که این آگاهی مسیر را برای شما بسیار هموار تر نی سازد‌. به همین دلیل در ابتدای مسیر یادگیری و آموزش زبان دانمارکی، ابتدا درباره این زبان تحقیقاتی را انجام داده و اطلاعاتی را تقدیم خواهیم کرد. این زبان را باید از زبان های نادر دانست‌.

زبان دانمارکی از خانواده زبان ژرمنی شمالی و در واقع زیر مجموعه های زبان ژرمنی و هند و اروپایی به شمار می رود. زبان اصلی مردم در کشور دانمارک همین زبان محسوب می شود. به همین دلیل افراد که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، باید در آموزش این زبان تلاش خود را بکنند. باید گفت که تقریبا پنجاه هزار نفر در بخش شمالی شلسویگ در آلمان این زبان را برای صحبت انتخاب نموده اند.

همچنین این زبان در سرزمین های خود مختار گرینلند و جزایر فارو به عنوان زبان رسمی شناخته شده است. این زبان در مدرسه ها به عنوان یک زبان خارجی تدریس خواهد شد. در زبان دانمارکی جدید، فرایند آموزش قدری راحت تر شده است. مطمئنا برای مراودات کاری و تجاری و برقراری ارتباط های مختلف بین دو کشور، آموزش زبان دانمارکی اهمیت زیادی پیدا کرده است. 

لزوم یادگیری و آموزش زبان دانمارکی

برای سفر به کشور دیگر، مطمئنا یادگیری زبان بسیار مهم می باشد‌. اما چرا برخی علاقه به آموزش زبان دانمارکی دارند و آن را دنبال می کنند. کشور دانمارک تقریبا رفاه مطلقی برای مردم خود برقرار ساخته است‌. در آمار مشخص شده است که مردم کشور دانمارک راضی ترین مردم در جهان به شمار می روند. همین امر دلیل تمایل زیاد به مهاجرت به کشور دانمارک است. برای مهاجرت به این کشور به هر دلیل و روشی، باید این زبان را به خوبی فرا گرفت. تسلط بر این زبان برای این افراد، ارتباط و انجام کارها را راحت تر می سازد. 

زبان دانمارکی سخت است؟

برخی قبل از یادگیری هر زبانی دوست دارند بدانند که آیا زبان مذکور سخت است یا می توان به راحتی آن را یاد گرفت. زبان آموزان زیادی درباره آموزش زبان دانمارکی در ذهن خود سوال هایی دارند که مهم ترین آن ها سوال درباره سخت بودن این زبان است.

قبلا گفته شد که زبان دانمارکی، زبانی نادر است و به همین دلیل باید گقت که در مقایسه با زبان های دیگر قدری مشکل است. زبان های چینی، ژاپنی و برخی زبان های دیگر در زمره زبان های سخت قرار می گیرند‌. نکته ای که باید گفت این است که یادگیری این زبان برای فارسی زبانان قدری مشکل تر از انگلیسی زبان ها می باشد. پس با این حساب می توان گفت که اگر فردی از قبل زبان انگلیسی را یاد گرفته و بر آن مسلط باشد، طبیعتا می تواند درک بهتری از زبان دانمارکی داشته باشد. 

حقایق متعدد درباره زبان دانمارکی

در این قسمت از آموزش زبان دانمارکی، حقایقی را درباره این زبان بیان می نماییم. در سر تا سر جهان، افراد بسیار زیادی معروف ترین نویسنده دانمارکی به نام Hans Ghristian Andersen را می شناسند. چند تا از داستان های وی شهرت جهانی دارند.

به عنوان مثال داستان جن و پری، داستان لباس نوی پادشاه و بچه اردک زشت از معروف ترین داستان های این نویسنده بزرگ محسوب می شود. اما بیشتر مردم ترجمه انگلیسی این داستان ها را خوانده اند و شاید درباره زبان اصلی آن که دانمارکی می باشد اطلاع ندارند‌. 

دانمارکی زبان ها چه زبان های دیگری را متوجه می شوند؟

گفتنی است که زبان هایی مثل دانمارکی، نروژی و سوئدی ویژگی فهم متقابل دارند. در واقع گویشوران هر کدام از این زبان ها می توانند زبان دیگر را متوجه شوند. به همین دلیل است که هم زمان با آموزش زبان دانمارکی، در واقع در حال یادگیری هر سه زبان هستید. 

ترکیب و واژه سازی در زبان دانمارکی

از نکات جالب در آموزش زبان دانمارکی این است که واژه سازی در این زبان کار راحتی به حساب می آید. در واقع می توان در این زبان ترکیب سازی، اضافه کردن واژه ها به هم و ایجاد واژه های طولانی تر را انجام داد و از این نظر شباهت زیادی به زبان آلمانی و هلندی دارد. 

جنسیت در زبان دانمارکی

جالب است بدانید که زبان دانمارکی دارای دو جنسیت است اما جالب تر این جا است که این دو جنسیت، مذکر و مونث نیستند‌. در این زبان دو جنسیت عام یا خنثی وجود دارد. در واقع تمام اسامی در این زبان باید حتما یکی از این دو جنسیت را داشته باشند.

روش غیر حضوری برای آموزش زبان دانمارکی

برخی افراد هستند که علاقه و تمایل به آموزش زبان دانمارکی دارند اما به دلیل مشکلات کاری، فرصت ندارند در کلاس ها و دوره های آموزشی شرکت نمایند‌. این افراد می توانند به صورت غیر حضوری به یادگیری این زبان بپردازند. پکیج های آموزشی می تواند کمک زیادی به یادگیری این زبان بکند.

همچنین استفاده از اپلیکیشن های آمپزشی نیز راهکاری دیگر برای آموزش زبان هستند. اما در چنین شرایطی باید در انتخاب دقت زیادی نمود. همچنین باید تمرین و تکرار را در برنامه کاری خود قرار داد و در این کار موفق شد. یادگیری هر زبان غیر از زبان مادری کاری پر از چالش است و باید برای موفقیت در آن تلاش کرد.

گوش دادن به موسیقی، اخبار و پادکست از روش های مهم برای یادگیری زبان محسوب می شود. مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی و یادداشت نمودن لغات و عبارت های جدید دامنه لغات شما را افزایش خواهد داد. برای یادگیری هرچه بهتر هر زبانی به عنوان زبان دوم باید هر چهار مهارت زبانی را تقویت نمود. مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن را باید مورد توجه قرار داد. 

سخن پایانی

در آموزشگاه زبان ملل می توانید با زبان های متعددی آشنا شوید که همگی از زبان های رایج و پر کاربرد هستند. آموزش زبان دانمارکی نیز از برنامه های موسسه می باشد. برای مشاوره می توانید وارد سایت شده و روی گزینه مورد نظر کلیک نمایید. کارشناسان و مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی هستند و با توجه به هدف و انگیزه شما از آموزش هر زبانی شما را راهنمایی خواهند کرد.
 


دانلود منابع رایگان آموزش زبان دانمارکی

 

آموزش زبان دانمارکی کتاب آموزش زبان دانمارکی آموزش زبان دانمارکی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران