خدمات آموزشی

0 تا 100 آموزش زبان اوکراینی با آموزشگاه زبان ملل

آموزش زبان اوکراینی

آموزش زبان اوکراینی برای زبان آموزان بسیار دلنشین و جذاب است و در عین حال یادگیری آن بسیار ساده و آسان می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور اوکراین دارند، در وهله اول بهتر است این زبان را یاد بگیرند که پس از ورود به این کشور با مشکل مواجه نشوند. دوره های برگزار شده در آموزشگاه زبان ملل با بهترین متد و زیر نظر اساتید بسیار مجرب و متخصص انجام می شود. در صورتی که تصمیم دارید در این کلاس ها شرکت نمایید می توانید اطلاعات لازم را از طریق سایت و مشاوره با کارشناسان مجرب به دست بیاورید. 

زبان اوکراینی (نام اصلی: украї́нська мо́ва، رومی: ukrainska mova، IPA: [ʊkrɐˈjinʲsʲkɐ ˈmɔwɐ)، که از لحاظ تاریخی روتنی نیز نامیده می‌شود، یک زبان اسلاوی شرقی از خانواده زبان های هند و اروپایی، یکی از زبان های اسلاو است. که بخشی از یک شاخه بزرگتر بالتو-اسلاوی هستند. این زبان مادری اوکراینی ها و زبان رسمی دولتی اوکراین است. زبان اوکراینی از گونه‌ای از خط سیریلیک استفاده می‌کند.

آموزش زبان اوکراینی

زبان شناسان تاریخی منشاء زبان اوکراینی را به اسلاوی شرقی قدیم در ایالت اوایل قرون وسطی کیوان روس می‌دانند. پس از سقوط روس کیوان و همچنین پادشاهی روتنیا، این زبان به شکلی به نام زبان روتنی توسعه یافت. همراه با روتنی، در قلمرو اوکراین مدرن، نسخه کیف (izvod) اسلاو کلیسا نیز در خدمات مذهبی استفاده می‌شد.

زبان اوکراینی از اواخر قرن هفدهم رایج بوده است که با تأسیس هتمانات قزاق مرتبط است. از سال 1804 تا جنگ استقلال اوکراین، زبان اوکراینی از مدارس در امپراتوری روسیه، که بزرگترین بخش اوکراین (مرکزی، شرقی و جنوبی)، ممنوع بود. این زبان همیشه در غرب اوکراین پایگاه کافی داشته است، جایی که این زبان هرگز ممنوع نشده است، در آهنگ های محلی، نوازندگان دوره گرد و نویسندگان برجسته بوده است.

زبان استاندارد اوکراینی توسط آکادمی ملی علوم اوکراین (NANU)، به ویژه توسط موسسه زبان اوکراینی، صندوق اطلاعات زبان اوکراینی، و موسسه زبان‌شناسی پوتبنیا تنظیم می‌شود. همچنین تا حدی از درک متقابل با بلاروسی برخوردار است.

کشورهایی که به زبان اوکراینی صحبت می کنند.

زبان رسمی کشور اوکراین، زبان اوکراینی می باشد و افرادی که قصد مسافرت یا مهاجرت به این کشور را دارند باید در صدد آموزش زبان اوکراینی باشند‌. برخی از کشورهای دیگر نیز این زبان را به کار می برند. کشورهای روسیه، قزاقستان، ایالات متحده آمریکا، برزیل، کانادا، ازبکستان و لهستان در این دسته قرار دارند.

مطالعه بیشتر: فرق زبان اوکراینی و روسی

شباهت زیاد زبان های اوکراینی و روسی برخی را به اشتباه می اندازد و هر دو زبان را یکی می دانند. تمام مردم‌ در این کشور به زبان اوکراینی صحبت می نمایند. اما جالب این جاست که این افراد به زبان روسی هم تسلط دارند.

اهداف اکثر زبان آموزان از آموزش زبان اوکراینی 

بیشتر افرادی که قدم‌ در راه آموزش زبان اوکراینی می گذارند، قصد مهاجرت به این کشور را دارند. ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین می تواند هدف بسیاری از داوطلبان باشد. برخی افراد نیز به این منظور به یادگیری این زبان می پردازند که بتوانند با دوستان اوکراینی زبان خود مراوده داشته باشند.

 آموزش زبان اوکراینی

اما گروهی دیگر از روی علاقه به زبان اوکراینی، آن را انتخاب نموده اند. ادبیات اوکراینی نیز یکی از مواردی است که برخی به آن علاقه دارند و برای یادگیری آن به سمت این زبان می روند. 

زبان اوکراینی را بهتر بشناسیم

زبان اوکراینی یک زبان کاملا اصیل به شمار می رود و از این نظر می توان آن را کنار زبان روسی و بلغاری قرار داد. این زبان شباهت زیادی به زبان روسی دارد و البته که این شباهت به مرور زمان به وجود آمده است. نکته جالبی که باید بدانید این است که در شرق اوکراین مردم به زبان روسی صحبت می نمایند.

در زبان اوکراینی می توان واژه های زیادی را به زبان آلمانی و لاتین مشاهده نمود. اما این زبان از نظر گرامر، شباهت زیادی به زبان بلغاری و روسی دارد اما لغت ها متفاوت می باشند. در زبان اوکراینی ۳۳ حرف الفبا وجود دارد. ریشه این زبان را زبان slavic می دانند.

 آموزش زبان اوکراینی

می توان گفت که حدود ۳۷ میلیون نفر به زبان اوکراینی صحبت می کنند. افرادی که به این زبان صحبت می نمایند و در واقع گویشوران این زبان هستند، اوکراینوفون نامیده می شوند. در این کشور روستاییان علاقه زیادی به زبان و فرهنگ اوکراینی دارند و در واقع باید گفت که برخی از آن ها در این کار افراطی عمل می نمایند.

با مهاجرت این افراد به شهرهای کشور اوکراین این فرهنگ گسترش زیادی پیدا می کند‌. در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ایران آموزش زبان اوکراینی طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

چرا برخی به دنبال آموزش زبان اوکراینی می روند؟

این نکته ذهن بسیاری را درگیر کرده است که چرا آموزش زبان اوکراینی در برنامه بسیاری از افراد قرار دارد. برای این تصمیم می توان دلایل زیادی را عنوان نمود که در ادامه همه‌ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

گسترش استفاده از زبان اوکراینی 

قبلا نیز گفته شد که زبان اوکراینی توسط میلیون ها نفر مورد استفاده قرار می گیرد. از این نظر و در واقع از لحاظ گستردگی برای این زبان رتبه ۲۶ را در نظر گرفته اند. اما در بین تمام زبان های اسلاویک بعد از زبان روسی از نظر گستردگی رتبه دوم را دارد.

 آموزش زبان اوکراینی

کشور اوکراین بسیار زیبا بوده و شاید یکی از دلایل تمایل به آموزش زبان اوکراینی، مسافرت یا مهاجرت به این کشور باشد. مردم این کشور بسیار مهربان هستند و فرهنگ غنی آن ها یکی از دلایل محبوبیتشان می باشد. 

آموزش زبان اوکراینی به جهت تحصیل

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین را دارند، باید به صورت جدی به آموزش زبان اوکراینی بپردازند و برای رسیدن به موفقیت در این راه تلاش کنند. کشور اوکراین در واقع درب دانشگاه های خود را به روی دانشجویان بین المللی باز کرده و شرایط خوبی را برای آن ها در نظر گرفته است.

دانشگاه ها برنامه های بسیار خوبی برای دانشجویان دارد و داوطلبین کشورهای دیگر را بورسیه می نماید. دانشجویان بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی علاقه زیادی به آموزش زبان اوکراینی نشان می دهند. کشورهای مثل لیبی، بنگلادش، هند، چین، نیجریه، مصر، اردن و سایر کشورهای دیگر جزء کشورهای علاقمند به زبان اوکراینی به شمار می روند. مزیت مهم دیگر برای تحصیل در کشور اوکراین هزینه‌ های نسبتا پایین این کشور می باشد. مخصوصا دانشجویانی که تمایل دارند در رشته های پزشکی یا مهندسی تحصیل نمایند، این کشور را بسیار مناسب می دانند. 

زیبایی و جذابیت زبان اوکراینی

یکی دیگر از دلایل مهم برای تمایل زیاد به آموزش زبان اوکراینی زیبایی این زبان‌ است. در رتبه بندی از نظر زیبایی زبان ها در جهان، این زبان را در مرتبه سوم قرار داده اند. آواها، واژگان و عبارت ها و ساختار جمله ها باعث زیبایی بیشتر این زبان شده‌ اند.

برخی از افراد این زبان را از نظر آوایی شبیه به آواز بلبل می دانند و این شباهت بسیار جالب است. دلیل این تشابه این است که این زبان پس از زبان ایتالیایی دومین زبان آهنگین به شمار می رود.

نکاتی درباره حروف و الفبای اوکراینی

اولین گام در فرایند آموزش زبان اوکراینی این است که با الفبا و حروف این زبان آشنا شوید و نکات مهم را در این مورد بدانید. قبل از هر چیز باید گفت که الفبای زبان اوکراینی با الفبای روسی کنی متفاوت است‌. این تفاوت در برخی از حروف الفبا از نظر تلفظ بوده و در برخی دیگر تفاوت در نحوه املای آن ها می باشد.

نکاتی درباره حروف و الفبای اوکراینی

در الفبای اوکراینی برخی حروف جدید وجود دارد. همچنین باید گفت که صدای اوکراینی قدری سخت تر از روسی است. شایان به ذکر است که در زبان اوکراینی یک آپوستروف وجود دارد. همچنین یک علامت جدا کننده نیز به کار می رود. اما نکته مهم دیگر که با اطلاع از آن، آموزش زبان اوکراینی راحت تر می شود این است که تمام حروف در زبان اوکراینی همان گونه که نوشته می شوند، خوانده می شوند.

تمرین و تلفظ زیاد حروف کمک می کند شما آن ها را در کمترین زمان ممکن و به بهترین صورت یاد بگیرید. از آن جایی که زبان اوکراینی از آهنگین ترین زبان ها در دنیا محسوب می شود، یادگیری آن می تواند بسیار جذاب به نظر برسد. اما این نکته را فراموش نکنید که این زبان به هیچ وجه گویش لهستانی یا روسی نیست. 

جزئیات مهم درباره آموزش زبان اوکراینی

در این قسمت از مقاله باید جزئیاتی را در زمینه آموزش زبان اوکراینی عنوان کنیم که شاید در بالا بردن سرعت یادگیری این زبان کمک کند‌. شاید نزدیکی زبان اسلاوی به زبان روسی و ارتباط آن ها، قدری زبان آموزان را با چالش مواجه سازد. برای این که از این سدهای عظیم به راحتی عبور کنید و به موفقیت برسید، باید خود را به اصطلاح در این زبان غرق سازید‌.

 آموزش زبان اوکراینی

کلمات را در ذهن خود ترجمه نکنید بلکه از ابتدا آن را با معنای اوکراینی به ذهن بسپارید. درست است که الفبای زبان اوکراینی و روسی بسیار به هم شبیه هستند، اما با این وجود تفاوت های قابل توجهی نیز بین آن ها وجود دارد. زمانی که حروف زبان اوکراینی را فرا گرفتید خود را به طور کامل از دستور زبان روسی جدا ساخته و کلمات را با دقت زیاد گوش داده و تمرین کنید.

همان نکته ای که در مورد حروف اوکراینی گفته شد خیلی در فرایند یادگیری به شما کمک می کند. حروف همان طور که نوشته می شوند، خوانده می شوند. این نکته بسیار حائز اهمیت است و با این شرایط می توانید به راحتی به این زبان تسلط پیدا کنید. سعی کنید توانایی زبان شناسی خود را در مورد این زبان بالا ببرید تا سرعت تسلط خود بر این زبان را افزایش دهید. 

خواندن آثار ادبی

ادبیات اوکراینی همانند سایر زبان ها نمایندگان ادبیات بزرگی دارد که مطالعه آثار آن ها می تواند منبع بسیار ارزشمندی برای یادگیری این زبان باشد. آثاری از مارکو ووچکا، میخائیل کپتیوبینسکی، پاناس میرنی، ایوان نچوی - لویتسکی، لسیا اوکرینکا و تاراس شوچنکو می تواند منابع بسیار ارزشمندی در این زبان به شمار رود. مطالعه آثار ادبی مطمئنا دریچه های موفقیت را به روی زبان آموزان باز خواهد کرد. 

پشتکار در آموزش زبان اوکراینی

در مسیر آموزش زبان اوکراینی پشتکار زیادی لازم است. شما برای این که سرعت یادگیری خود را بالا ببرید باید به مطالبی که مطالعه می کنید عشق نشان دهید و با تمرین و تکرار و داشتن پشتکار، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. در مورد مطالعه و خواندن کنجکاوی داشته باشید و به دنبال مطالب جدید برای یادگیری باشید. برای شروع از برنامه های کودکانه شروع نمایید و دنیای شیرین آن ها را با زبان اوکراینی تجربه نمایید. 

نکات مهم برای تسلط بر زبان های خارجی از جمله اوکراینی

در این بخش قصد داریم نکات بسیار مهم و کلیدی را در مورد آموزش زبان اوکراینی و سایر زبان های خارجی بیان کنیم. این نکات در واقع نکات استاندارد جهانی هستند و باید در مورد آموزش هر زبان دوم مورد توجه قرار بگیرد. 

کنار گذاشتن ترس از آموزش زبان

برخی از افراد زمانی که تصمیم می گیرند قدم در راه یادگیری زبان دوم بگذارند، ترسی به دل خود راه می دهند. همین ترس می تواند سد بزرگی برای این گونه افراد به وجود بیاورد. ترس خود را کنار بگذارید و با قدم های استوار مسیر آموزش زبان اوکراینی را طی کنید. به دنبال بهانه‌ های مختلف برای دست کشیدن از فرایند یادگیری نباشید. 

ایجاد محیط زبانی

اگر این امکان و موقعیت را ندارید که‌ به اوکراین سفر کنید، حتما همان محیط را برای خود ایجاد کنید. اما حتما این سوال برای شما پیش می آید که این کار چگونه می تواند امکان پذیر باشد. شما باید با مشاهده فیلم و سریال و انیمیشن های زبان اصلی شروع کنید.

همیشه در برنامه های خود این موضوع را بگنجانید و برای این کار وقت بگذارید. در محیط کار و منزل خود تمام وسایل مورد نیاز خود را با نام اوکراینی استفاده نمایید. حتی در ابتدا می توانید نام همه را نوشته و کنار آن بچسبانید. گوش دادن به موسیقی می تواند در کنار آموزش بسیار عالی، اوقات لذت بخشی را برای شما فراهم سازد.

سعی کنید مطبوعات و مجله های زبان اصلی را فراهم کرده و مدام مطالعه بفرمایید. با این کارها نه تنها زبان اوکراینی را به خوبی فرا می گیرید، بلکه با فرهنگ این کشور و مردم آن نیز آشنا می شوید. تمام ابزارهای تکنولوژی خود از جمله کامپیوتر، لب تاب و گوشی را به زبان اوکراینی تفییر دهید و همه جا این فضا را برای خود ایجاد نمایید. با این کار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری خود را تقویت خواهید کرد.

نوشتن به زبان اوکراینی

یکی از مواردی که می تواند توانایی و دانش زبانی شما را بالا ببرد، تقویت مهارت نوشتاری می باشد. موضوعات مختلف را برای خود در نظر گرفته و سعی کنید درباره آن ها مطلب بنویسید. در ابتدا از جمله های ساده و کوتاه استفاده نمایید. مطمئن باشید به مرور زمان دامنه لغات شما افزایش یافته و مطالب نوشته شده شما کیفیت بسیار بهتری پیدا می کند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای نگارش باید به دنبال نکات گرامری باشید. پس همین فعالیت های نوشتاری شما را وادار می کند که نکات گرامری را یاد بگیرید و در نوشته های خود به کار ببرید. سعی کنید کلماتی را که جدید یاد می گیرید در جمله به کار ببرید. 

صحبت با افراد اوکراینی زبان

اگر قصد دارید که مسیر آموزش زبان اوکراینی را با موفقیت پشت سر بگذارید و به این زبان تسلط پیدا کنید، سعی کنید دوستانی را جستجو نمایید که به این زبان صحبت می کنند یا به آن تسلط دارند. با آن ها در زمینه های مختلف صحبت کنید و ابراز عقیده نمایید.

این کار اعتماد به نفس شما را بالا برده و می توانید درباره نیازهای خود صحبت کنید. تمرین و تکرار را فراموش نکنید چرا که با این کار مهارت های شما تقویت خواهد شد. در خانه و محیط کار سعی کنید اوکراینی صحبت کنید حتی می توانید این کار را با خودتان انجام دهید. 

داشتن صبر لازم موقیت در آموزش زبان اوکراینی

این که فکر کنید می توانید در مدت کوتاه این زبان را فرا گرفته و تسلط کافی پیدا کنید قدری اشتباه است. البته که با پشتکار و تمرین این هدف دست یافتنی می باشد، اما مطمئنا زمان می برد.

شاید یک سال طول بکشد که شما بتوانید روان صحبت کنید. تمرینات خود را به صورت مداوم انجام دهید و دلسرد و خسته نشوید. پیشرفت های خود را جشن بگیرید و این کار را برای خود لذت بخش سازید. در تمام مراحل آموزش زبان اوکراینی از روش های سرگرم کننده استفاده نمایید. 

سخن پایانی

آموزشگاه زبان ملل آموزش زبان های رایج دنیا را در برنامه های خود قرار داده است. فقط کافی است وارد سایت شده و تمام زبان ها را ملاحظه بفرمایید. آموزش زبان اوکراینی نیز از برنامه های این موسسه می باشد.

به همین منظور این مقاله را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آورده ایم. آشنایی با این زبان مسیر را برای شما هموار تر می کند. جهت مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارید.

 


 

منابع آموزش زبان اکراینی

آموزش زبان اوکراینی آموزش زبان اوکراینی
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران