خیانت به انگلیسی | خیانت به همسر به انگلیسی

خبر تاریخ به روزرسانی: 1402/10/23 970
خیانت به انگلیسی

آشنایی با انواع واژه های مربوط به خیانت به انگلیسی از این لحاظ اهمیت دارد که بتوان در صورت مواجهه به چنین شرایطی اقدامات لازم را انجام داد. خیانت عملی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و باید در چنین شرایطی بتوان از پس مشکلات برآمد. شما در این مقاله با این واژه و عبارت های مربوط به آن آشنا خواهید شد. آموزشگاه زبان انگلیسی ملل تمام شرایط زندگی را در نظر گرفته و واژه های مربوطه و مورد نیاز را برای شما به نگارش در می آورد. 

واژگان مربوط به خیانت به انگلیسی

همه بر این موضوع واقف هستیم که خیانت در تمام فرهنگ ها و با هر زبان و ادبیاتی که باشد، بسیار نا به جا و نکوهیده می باشد. مطمئنا افرادی که به زندگی، همسر، دوست، فرزندان و حتی هم میهنان و کشور خود متعهد باشند، هیچ گاه دست به این کار نمی زنند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با واژه خیانت به انگلیسی آشنا سازیم و شرایط مختلف آن‌ را با هم بررسی و مرور نماییم. 

آموزش زبان انگلیسی

واژه خیانت یا betrayal

عمل خیانت به شخص باعث نقض اعتماد بین آن ها شده و اطمینان شخصی را از این می برد. خیانت می تواند به دوست، همسر، خیانت به اعتماد کسی و حتی خیانت به خود باشد. این واژه در حالت خیانت به کشور یا فرد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.  
A man who built his entire administration upon demanding unctuous loyalty from his allies now finds himself wounded by their shabby betrayal. 
- مردی که کل دولت خود را بر اساس مطالبه وفاداری نابخردانه از متحدانش بنا کرد، اکنون خود را مجروح از خیانت نامتعارف آن ها می بیند. 
The double life of an informant is a peculiar one, filled at the same time with tedium and betrayal. 
- زندگی مضاعف یک خبرچین، زندگی عجیبی است که در عین حال پر از خستگی و خیانت می باشد. 
....she had shrunk with irresistible dread from every course that could tend towards a betrayal of her miserable secret. 
- ... او با ترسی غیر قابل مقاومت از هر مسیری که می توانست به سمت خیانت به راز بدبخت او گرایش پیدا کند، منقبض شده بود‌. 
We are taught that something needs to be extremely wrong to seek professional mental health care, or that going to therapy is a betrayal to one's family. 
- به ما آموخته اند که تنها در صورتی که چیزی آن قدر اوضاع بحرانی داشته باشد که به خاطرش به دنبال مراقبت های حرفه ای روحی روانی برویم، وگرنه دنبال درمان بودن خیانت به خانواده خود است.

مطالعه بیشتر: سالگرد ازدواج به انگلیسی

نکته دیگر این است که می توان از این کلمه برای خیانت در امانت یعنی به صورت "Betrayal of trust" نیز استفاده نمود. 
Your reading his notes without his permission is a betrayal of trust. 
- خواندن یادداشت های او بدون اجازه، خیانت در امانت می باشد. 

کلمات مربوط به خیانت به انگلیسی

واژه Treason

این واژه در انگلیسی به معنای پیمان شکنی، خیانت و بی وفایی به کار می رود. در مورد این واژه باید گفت که استفاده اصلی این واژه به معنای خیانت، زمانی است که بخواهیم از خیانت به کشور صحبت کنیم. به عنوان مثال سرنگون کردن حکومت یا کشتن افراد بزرگ و سیاستمداران در این واژه گنجانده می شود.

اما نا گفته نماند که در مورد انواع دیگر خیانت نیز می توان آن را به کار برد. در مورد کاربرد این واژه باید به این نکته حتما توجه کنید که این واژه به عنوان فعل یا صفت به کار نمی رود و تنها در جمله ها در حالت اسم استفاده می شود‌.

مقاله پیشنهادی: فحش های انگلیسی | رایج ترین فحش ها به زبان انگلیسی

لغت Treachery برای خیانت به انگلیسی

واژه دیگری که در معنای خیانت به انگلیسی به کار می رود، عبارت Treachery می باشد. این واژه به معنی بی وفایی و نارو زدن است. در واقع کسی که مورد اعتماد است، شخص مقابل را فریب می دهد و به او وفادار نمی ماند. 
From his cell on board ship, the captain wrote about the treachery of his crew. 
- کاپیتان از سلول خود در کشتی در مورد خیانت خدمه خود نوشت. 
Moreover, they have not once been guilty of disobedience and treachery to their master. 
- علاوه بر این، آن ها یک بار هم مرتکب نا فرمانی و خیانت به ارباب خود نشده اند. 

واژه perfidy

این قسمت را به معرفی واژه perfidy به معنای خیانت به انگلیسی اختصاص می دهیم. این واژه به معنای نقض عهد، پیمان شکنی و خیانت می باشد. این واژه به فریب کاری و خیانت به امانت نیز اشاره دارد. در ادامه مثال هایی در مورد این واژه برای شما عزیزان می آوریم.
And the owners of them, sullen faced, unrepentant, pushed by the Eyes against the walls of their bedrooms, while the sorrowful voice of the announcer tells us voice -over about their perfidy and ungratefulness. 
و صاحبان آن ها با چهره های عبوس، پشیمان نشده، چشم ها را به دیوار اتاق خواب هایشان می زنند، در حالی که صدای غم‌ انگیز گوینده از خیانت و نا سپاسی شان به ما می گوید. 

مقاله پیشنهادی: ببخشید به انگلیسی | انواع ببخشید به انگلیسی

کلمه Disloyalty برای واژه خیانت به انگلیسی

این واژه دقیقا خیانت شخص به همسر خود، یا به شرکت، گروه، کشور و یا هر شرایط دیگر را نشان می دهد. این واژه به معنای خیانت به انگلیسی دقیقا برای خیانت به همسر مورد استفاده قرار می گیرد. 
Julia doesn't make any excuses for her disloyalty to her husband. 
- جولیا برای خیانت به همسرش بهانه ای نیاورد. 
در مورد این واژه می توان گفت به عنوان مثال اگر شما به گروهی وارد شوید که مطمئن هستید درباره بهترین دوست شما غیبت می کنند، این عبارت در مورد شما صدق می کند. جاسوسی در مورد کشور و موارد این چنینی نیز برای بیان‌ این واژه کاربرد دارد. 
I felt a pang of guilt for my disloyal thought. 
- به خاطر افکار غیر وفادارانه ام احساس گناه کردم. 

خیانت در زبان انگلیسی

واژه infidelity

این واژه برای ابراز خیانت به انگلیسی برای مواقعی که این شرایط در مورد همسر اتفاق می افتاد، کاربرد دارد. در این مورد باید گفت که احساس خیانت می تواند منجر به خشم و عصبانیت شود. افرادی هستند که در طول زندگی مشترک‌ خود این حس از بین رفتن اعتماد و خیانت را تجربه می نمایند و در واقع در پس این تجربه عزت نفس خود را از دست می دهند. 
There are two main categories of infidelity: physical and emotional.
- دو دسته اصلی از خیانت وجود دارد: خیانت فیزیکی و احساسی. 

عبارت Adultery

این واژه برای مواقعی در مورد خیانت به انگلیسی استفاده می شود که خیانت به همسر به صورت زنا و یا روابط خارج از اصول و عرف اشاره شده باشد. در واقع برای ابراز بی عفتی، زنا و بی وفایی می توان این واژه را مورد استفاده قرار داد. 

مقاله پیشنهادی: خصوصیات اخلاقی به انگلیسی

واژه traitorousness

این اسم در واقع در مورد بد عهدی، بی وفایی و خیانت به انگلیسی کاربرد دارد. خرابکاری نیز به عنوان کلمه ای مترادف برای این واژه کاربرد دارد. در ادامه مثال هایی را به شما تقدیم خواهیم کرد. 
But of late there had been so much traitorousness that no man knew whom he could trust. 
- اما این اواخر آن قدر خیانت وجود داشت که هیچ کس نمی دانست به چه کسی می تواند اعتماد کند.
Let not the malice of the Devil, neither the traitorousness and perfidiousness if hos own evil heart, cause him to fall short of Thy heavenly calling. 
- مبادا کینه‌ توزی شیطان و خیانت قبل پلید خود او را از دعوت آسمانی تو کوتاهی کند‌. 
این واژه ها همگی معنای مختلف واژه خیانت به انگلیسی را نشان می دهند. 
سخن پایانی
این مقاله در واقع می تواند همچون واژه نامه ای برای شما عمل کند و واژه های مهم در مورد کلمه خیانت به انگلیسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. خیانت انواع مختلفی دارد و در شرایط مختلف باید از واژه مناسب استفاده نمود. با مطالعه کامل این مطالب می توانید به راحتی و در هر شرایطی به درستی واژه ها را به کار ببرید. با آموزشگاه زبان ملل همیشه می توانید مسیر یادگیری را هموارتر سپری کنید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران