معرفی 20 "کتاب داستان انگلیسی" برای رده های سنی و سطوح مختلف

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/16 326 زمان مطالعه: 6 دقیقه
کتاب داستان انگلیسی

در تحقیقات انجام شده، مطالعه کتاب داستان انگلیسی یکی از بهترین راهکارها و روش ها برای یادگیری هر چه بهتر زبان می باشد. تقویت مهارت خواندن با این کار به میزان چشمگیری افزایش یافته و دامنه لغات نیز بسیار بالا می رود ضمن این که می توان نکات مهم گرامری را فرا گرفته و با شیوه نگارش جمله ها بیش تر آشنا شد. در هر سطحی از آموزش زبان انگلیسی، خواندن کتاب های انگلیسی توصیه می شود و باید با توجه به سطح خود این کتاب ها را تهیه نمایید. کتاب های بسیار متنوعی وجود دارند که آموزشگاه زبان ملل همانند همیشه این وظیفه را به عهده گرفته و شما را با تعدادی از آن ها آشنا می سازد. 

کتاب داستان به انگلیسی

نام های متفاوتی برای کتاب داستان انگلیسی گفته می شود که در این بخش چند تا از آن ها را به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. 
Story book: کتاب داستان
این واژه ساده ترین و رایج ترین نام برای کتاب داستان در زبان انگلیسی می باشد. 

  • Comic book
  • Novel book 
  • Novel 

این اسامی را می توان برای کتاب در زبان انگلیسی به کار برد. 

✔ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی 📕

شما اصولا باید کتاب داستان انگلیسی را با توجه به سطح زبانی خود انتخاب نمایید. این کار قطعا روند یادگیری را در شما منظم تر و کارآمد تر خواهد کرد. شما می توانید در قسمت پشت جلد هر کتاب، سطح آن را بخوانید و سپس خریداری نمایید.

در ابتدای خواندن داستان سعی در یادگیری معنای تک تک کلمه ها نداشته باشید، بلکه همانند کتاب های فارسی فقط بخوانید. توصیه ما این است که ابتدا محتوای داستان را متوجه شوید و کاری به معنای کلمه ها نداشته باشید. پس از درک کلیت داستان، می توانید لغات جدید را یافته و زیر آن ها خط بکشید. در ادامه با تعدادی از کتاب های داستان برای سطح مبتدی آشنا خواهید شد.

1. کتاب A little Princess

نویسنده این کتاب فرانسیس هاجسن برنت است. این داستان روایت یک دختر تنها به نام سارا است که مادرش را از دست داده و پدرش نیز از او دور است. اما پس ازمدتی با خبر می شود که پدرش را نیز از دست داده و همین خبر تلخ زندگی او‌ را دگرگون می سازد. با این کتاب می توانید دامنه لغات خود را افزایش داده و مهارت خواندن خود را نیز تقویت نمایید. برای دانلود این داستان می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. 

   ==> دانلود  کتاب A little Princess


کتاب A-little-Princess
 

2. کتاب The little red hen

با مطالعه این داستان می توانید به شیوه درست جمله سازی را یاد گرفته و با ساختار زبان انگلیسی آشنا شوید. در پایان تمرین‌هایی وجود دارد که فرایند یادگیری را برای شما بسیار جذاب تر می سازد.

در این داستان مرغ حنایی برای درست کردن نان از همسایه های خود درخواست کمک می کند. این کتاب می تواند به عنوان یک کتاب مکمل باعث تقویت مهارت های زبانی در زبان آموزان شود. دانلود این داستان از طریق این لینک امکان پذیر است‌. 

   ==> دانلود کتاب The little red hen

3. کتاب Three Billy Goats

این کتاب داستان انگلیسی کودکان، در مورد سه بز است که قصد دارند برای پیدا کردن علف از روی پلی رد شوند‌. اما این پل توسط یک هیولا محافظت می شود. این سه بز با مشورت هم به دنبال راهی برای گذشتن از این پل هستند. داستان برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز است و باعث سرگرمی آن‌ها خواهد شد. جمله ها بسیار ساده هستند و کودکان به راحتی آن را مطالعه می نمایند. 

   ==> دانلود کتاب Three Billy Goats


کتاب Three-Billy-Goats
 

4. کتاب Jack and the Beanstalk

این کتاب داستان انگلیسی، جریان زندگی یک پسر به نام جک را با قلمی بسیار ساده عنوان می نماید. او که از دوشیدن شیر گاو و رفتن به بازار دست فروشی خسته شده است، به دنبال راهی دیگر است. آشنایی با یک دست فروش مسیر زندگی را تغییر می دهد و این امر توسط چند لوبیای سحر آمیز انجام می گیرد. این کتاب داستان انگلیسی مبتدی لغات و گرامر را به کودکان آموزش می دهد.  

   ==> دانلود کتاب Jack and the Beanstalk

5. کتاب Red Roses

نویسنده این کتاب داستان انگلیسی کریستین لیندوپ است. در این کتاب حدود ۲۵۰ واژه جدید و کلیدی آموزش داده می شود. دختری در این داستان دوست دارد با پسری که رزهای قرمزی دارد آشنا شود. جهت دانلود این داستان لینک زیر را کلیک کنید. 

   ==> دانلود کتاب Red Roses


کتاب Red-Roses
 

✔ کتاب داستان انگلیسی برای کودکان 📕

جهت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خود باید وقت بگذارید و روش هایی را برای آن ها انتخاب نمایید که به این روند علاقمند شده و احساس خستگی نکنند‌. در این راستا، کتاب های داستان می توانند کودکان را سرگرم کنند و به طور نامحسوس مهارت های زبان آن ها را تقویت نمایند.

کتاب داستان انگلیسی، کودکان را بیشتر تشویق کرده و برای آن ها انگیزه بسیار قوی به وجود می آورد. از آن جایی که انتخاب داستان مناسب برای کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد، کارشناسان ما تعدادی از این کتاب ها را به شما عزیزان معرفی خواهند کرد. 

مقاله پیشنهادی: 15 داستان انگلیسی برای تقویت زبان + لینک دانلود

1. کتاب After a Swim

این کتاب برای رده سنی ۷ تا ۱۰ سال بسیار مناسب است و با تصویرهای زیبا آن ها را بسیار علاقمند خواهد ساخت. این داستان در مورد یک اسب و گربه است که برای رسیدن به مزرعه ذرت مسیر رودخانه را انتخاب کرده و قصد دارند با شنا کردن به مقصد برسند. اسب در این داستان درس های خوبی به گربه می دهد چرا که او مشکلاتی دارد. واژه ها در این کتاب بسیار ساده بوده و بدون تردید کودکان به راحتی آن ها را درک می نمایند‌.

2. کتاب The lion who saw himself in the water

این داستان یک شیر را نشان می دهد که پس از دیدن تصویر خود در آب مدت ها دچار ترس شده و اصلا سمت برکه نمی رود‌. این داستان دارای لغت ها و اصطلاحات بسیار خوبی است و کودک به راحتی آن ها را تشخیص می دهد. 

   ==> دانلود کتاب The lion who saw himself in the water


کتاب The-lion-who-saw-himself-in-the-water
 

3. کتاب The story of Ferdinand

در این کتاب داستان انگلیسی با یک گاو آشنا خواهید شد که در مزرعه ای متولد شده که گاوها را برای اجرای نمایش ماتادورها تربیت می کنند. این گاو اصلا خشونت را دوست ندارد و به همین دلیل به دختری پناه می برد. این داستان بسیار جذاب است و کودکان علاقه زیادی به آن نشان می دهند. 

   ==> دانلود کتاب The story of Ferdinand

4. کتاب The Cat in the Hat

این داستان نسبتا طولانی است و حالت طنز دارد. گربه جادویی این داستان، زندگی یک خواهر و برادر را با چالش هایی مواجه می کند. این داستان نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب می باشد. 

   ==> دانلود کتاب The Cat in the Hat

5. کتاب When Charley Met Emma

ماجرای این داستان بسیار جالب و آموزنده است و کودکان ارتباط خوبی با آن برقرار می کنند. در این داستان، قصه یک پسر به نام چارلی و آشنایی او با «اما » یک دختر معلول را مطالعه می فرمایید. اصطلاحات و عبارت های این داستان بسیار ساده و قابل فهم است. 

   ==> دانلود کتاب When Charley Met Emma


کتاب When-Charley-Met-Emma
 

6. The Very Hungry Caterpillar

کرم ابریشم گرسنه اثر اریک کارل کتاب رنگارنگ و جذاب کودکان از عبارات ساده و تکراری استفاده می کند که برای مبتدیان عالی است. همچنین داستانی عالی برای معرفی مفهوم روزهای هفته است.

دانلود کتاب The Very Hungry Caterpillar

The Very Hungry Caterpillar

7. Hello, Lighthouse

سلام، فانوس دریایی اثر سوفی بلکال تصویری بی کلام، داستان یک فانوس دریایی و زندگی او در جزیره ای دورافتاده را روایت می کند. تصاویر زیبا و داستان ساده آن را به یک انتخاب عالی برای مبتدیان تبدیل کرده است.

دانلود کتاب Hello, Lighthouse

Hello, Lighthouse
 

✔ کتاب داستان انگلیسی سطح متوسط 📕

اکنون برای زبان آموزان سطح متوسط کتاب های بسیار جالبی را معرفی می نماییم. این کتاب ها سطح دانش شما را بالاتر برده و با لغات جدید آشنا می شوید. همچنین دریایی از نکات گرامری در آن ها وجود دارد که می توانید با فرا گرفتن آن ها، به راحتی جمله سازی کرده و در کل مهارت های زبانی شما تقویت خواهد شد. 

1. کتاب Oliver Twist

این رمان معروف از چارلز دیکنز مورد علاقه بسیاری از زبان آموزان می باشد. قهرمان این داستان پسر کوچک و یتیمی است که پس از مرگ پدر و مادرش مجبور به رویارویی با مشکلات جامعه بی رحم می شود. ثروت زیادی از پدرش به او می رسد اما افرادی شرور ثروت او را به یغما می برند و او در فقر به سر می برد. زبان آموزان در سطح متوسط می توانند این کتاب را مطالعه نمایند. 

   ==> دانلود کتاب Oliver Twist

2. کتاب The Adventures of Huckelberry Finn

نویسنده این کتاب مارک تواین است. نوجوانی که پدری الکلی دارد، قهرمان این داستان است. داستان و چالش هایی که برای او پیش می آید، داستان را بسیار جذاب ساخته است. داستانی بسیار هیجان انگیز را مطالعه می کنید که نمی توان از آن دل کند. دامنه لغات با این داستان بسیار بالا می رود. همچنین می توان با نکات گرامری مهم نیز آشنا شد.

   ==> دانلود کتاب The Adventures of Huckelberry Finn


کتاب The-Adventures-of-Huckelberry-Finn
 

3. کتاب To the Rescue

معرفی انواع کتاب داستان انگلیسی کوتاه و داستان های جذاب کمک زیادی به زبان آموزان عزیز خواهد کرد. این کتاب نیز از موارد بسیار جذاب است  که نیکولاس اسپارکس آن را به نگارش در آورده است. داستان در مورد یک مادر جوان و پسر چهار ساله اش می باشد که درگیر یک طوفان می شوند. در این کتاب داستان انگلیسی علاوه بر مطالعه داستان می توانید تمرین های تستی و سایر انواع تمرین را انجام داده و مهارت های خود را گسترش دهید. لغات و اصطلاحات جدید در این کتاب وجود دارد که دامنه دانش شما را وسیع تر می سازد. 

   ==> دانلود کتاب To the Rescue

4. کتاب The Secret Garden

نویسنده این کتاب فرانسس هاجسن برنت است. قهرمان ابن داستان دختری به نام ماری است که پس از مرگ خانواده اش با مشکلات و شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می کند. این کودکان نظر بسیاری از افراد در سنین مختلف را به خود جلب کرده است. تصاویر بسیار جالبی در این کتاب است و لغت ها و تمرین های آن به یادگیری زبان انگلیسی کمک زیادی خواهد کرد.

   ==> دانلود کتاب The Secret Garden

5. کتاب Evil under the sun

این داستان جنایی را آگاتا کریستی به نگارش در آورده است. داستان در مورد شخصیت پوآرو است. تصاویر رنگی و تمرین های آن، این کتاب داستان انگلیسی را جذاب تر ساخته است.

   ==> دانلود کتاب Evil under the sun


کتاب Evil-under-the-sun
 

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان انگلیسی آنلاین

6. The Cat in the Hat

گربه در کلاه نوشته دکتر سوس: این داستان عجیب و احمقانه از قافیه و تکرار برای معرفی واژگان جدید به شیوه ای سرگرم کننده استفاده می کند. این یک انتخاب عالی برای زبان آموزان متوسط ​​است که به دنبال بهبود روان خواندن خود هستند.

 

7. The No. 1 Ladies' Detective Agency

آژانس کارآگاه زنان شماره 1 اثر الکساندر مک کال اسمیت: این سریال جذاب و دل انگیز ماجراهای یک کارآگاه زن در بوتسوانا را دنبال می کند. کتاب ها به سبکی واضح و مختصر با شخصیت ها و طرح های جالب نوشته شده اند.
 

 

✔ کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته 📕

پس از معرفی انواع کتاب داستان سطح ۱ و سطح متوسط، قصد داریم چند کتاب داستان انگلیسی برای زبان آموزان سطح پیشرفته نیز معرفی نماییم. امیدواریم که خواندن این کتاب ها نه تنها شما را سرگرم ساخته بلکه به پیشرفت دانش زبانی شما نیز کمک کند. شما باید در فرایند یادگیری زبان انگلیسی، به دنبال تقویت تمام مهارت های زبانی باشید. با مطالعه کتاب داستان می توانید در کمال آرامش به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. در ادامه شما را با تعدادی از این کتاب ها آشنا می کنیم. 

1. کتاب To kill a Mockingbird

این داستان یک اثر کلاسیک است که دیدگاه یک دختر جوان به نام اسکات را نشان می دهد. این رمان بسیار دلنشین است و مطمئنا شما را جذب خواهد کرد. 

2. کتاب 1984

این داستان جنبه تخیلی دارد و به گونه ای کابوس وار نوشته شده است. در این داستان شهروندان توسط دولت خود به صورت کامل کنترل می شوند و حتی زبان و اندیشه آن ها نیز تحت کنترل است. 

   ==> دانلود کتاب 1984

3. کتاب The Adventures of Tom Sawyer

این داستان زندگی یک پسر بچه بازیگوش به نام تام سایر را نشان می دهد. زبان این داستان قدری قدیمی است اما بسیاری از زبان آموزان علاقه زیادی به آن دارند. چرا که جذابیت خاصی دارد و همه را جذب می کند. 

  ==> لینک دانلود The Adventures of Tom Sawyer


کتاب The-Adventures-of-Tom-Sawyer
 

4. کتاب The Kite Runner

این کتاب داستان انگلیسی با نام بادبادک باز شهرت زیادی دارد و داستان پسری به نام امیر و دوستانش را روایت خواهد کرد که در افغانستان زندگی می کنند. این رمان کلاسیک مورد توجه و علاقه بسیاری از دانش آموزان در آمریکا و بریتانیا بوده است. 

  ==> لینک دانلود کتاب The Kite Runner

5. کتاب A Tale of Two Cities

نویسنده این کتاب داستان انگلیسی، چارلز دیکنز است. زمان این داستان در قرن هیجدهم و در مورد انقلاب فرانسه است. در این داستان واژه های بسیار جالب و پیشرفته ای وجود دارد.

  ==> دانلود کتاب A Tale of Two Cities

مقاله پیشنهادی: کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

6. Animal Farm by George Orwell

مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول: این رمان تمثیلی راهی عالی برای یادگیری در مورد طنز و تفسیر سیاسی است. سبک نگارش واضح و مختصر است، اما کتاب به موضوعات پیچیده می پردازد.

 7. Pride and Prejudice by Jane Austen

غرور و تعصب نوشته جین آستن: این رمان کلاسیک یک انتخاب عالی برای زبان آموزان پیشرفته ای است که می خواهند به چالش کشیده شوند. سبک نوشتن آستن شوخ و پیچیده است و شخصیت های او پیچیده و توسعه یافته هستند.

تقویت زبان انگلیسی با خواندن کتاب داستان

همان گونه که گفته شد خواندن کتاب داستان انگلیسی از بهترین راه ها برای آموزش و یادگیری هر چه بهتر این زبان است. اما این فرایند چگونه می تواند یادگیری زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار دهد. این سوال و دغدغه ذهنی بسیاری از زبان آموزان و علاقمندان می باشد. این کتاب ها به منزله یک منبع آموزشی به کار برده می شود. نکته مهم این است که افراد مختلف با سلیقه ها و طرز فکرهای گوناگون می توانند کتاب مورد نظر خود را پیدا نمایند چرا که تنوع در این زمینه بسیار زیاد است.

با انتخاب کتاب های مورد نظر و مطالعه آن ها می توان مهارت های زبانی خود را تقویت نمود. بدون تردید با مطالعه این منابع سرگرم کننده، یادگیری نکات گرامری در مسیری بسیار هموار قرار می گیرد. شما می توانید با داستان های کوتاه و ساده شروع نموده و به تدریج سطح آن ها را بالاتر ببرید. با تکنیک های نوین می توان میزان یادگیری را بسیار افزایش داد. به عنوان مثال هم زمان با مطالعه کتاب می توانید یادداشت برداری کنید و لغت ها و اصطلاحات جدید را در دفتری بنویسید. این گونه می توانید هر زمان که خواستید، دوباره و چند باره آن ها را مرور نمایید.

یکی از مزیت های مهم مطالعه کتاب های داستانی، یادگیری هر چه بهتر جمله سازی می باشد. شما پس از خواندن هر کتاب می توانید خلاصه داستان را برای خود یادداشت کرده و همچنین در مورد این داستان با دوستان خود صحبت نمایید. کتاب هایی که دارای فایل صوتی هستند، می توانند مهارت شنیداری شما را به میزان زیادی تقویت نمایند. همچنین نحوه تلفظ و لهجه نیز آموزش داده می شود. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران