چگونه با اپلیکیشن دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 382 زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه با اپلیکیشن دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟

امروزه یادگیری انواع زبان های رایج دنیا با شیوه های بسیار نوین انجام می گیرد که یکی از آن ها استفاده از اپلیکیشن دولینگو می باشد. این اپلیکیشن امروزه طرفداران زیادی دارد و یک برنامه پویا، جامع و به روز در حیطه آموزش زبان می باشد. در این مقاله که با تلاش کارشناسان آموزشگاه زبان ملل تهیه شده است، شما را با این اپلیکیشن آموزش زبان آشنا خواهیم کرد.

نحوه استفاده از اپلیکیشن دولینگو

اولین گام در امر استفاده از اپلیکیشن دولینگو این است که این برنامه را دانلود و در گوشی خود نصب نمایید. پس از این کار باید آن را باز نمایید و گزینه "get started" را کلیک کنید. در این مرحله تصویر ابتدایی راه این اپلیکیشن را مشاهده می کنید. شما باید زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید‌.

در این قسمت از شما در مورد نحوه آشنایی با این اپلیکیشن سوال می شود و شما باید گزینه ای را که مد نظر دارید انتخاب نمایید. پس از این مرحله در مورد هدف شما از یادگیری زبان سوال می شود که باید یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید. پس از اتمام این مراحل باید گزینه "continue" را کلیک کنید. پس از این کار سوال بعد از شما پرسیده می شود و مدت زمان یادگیری زبان در طول روز را از شما می پرسند. برای پاسخ دادن به این سوال می توانید گزینه های مختلف را مشاهده و زمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مطالعه بیشتر: اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بدون اینترنت

انتخاب سطح در دولینگو

گام بعدی این است که مشخص کنید قصد دارید زبان مورد نظر را از پایه یاد بگیرید یا این که آشنایی قبلی با آن زبان دارید و دوست دارید که در آزمون تعیین سطح شرکت نمایید. پس از این کار، گزینه "later" را زده و ادامه می دهید‌ انتخاب سطح مورد نظر این فرصت را به شما می دهد که یادگیری را آغاز نمایید. درس ها همگی طبقه بندی شده اند و شما می توانید با توجه به مهارت زبانی خود آموزش را آغاز کنید. 

در تمام درس ها آموزش همراه با تصویرهای مختلف انجام می گیرد. این امر باعث خواهد شد که درس ها در ذهن شما باقی بماند. شما باید درس ها را مرحله به مرحله مطالعه نمایید در واقع در صورتی که یک مرحله از آموزش را یاد نگرفته باشید، مرحله بعد برای شما فعال نخواهد شد و همچنان قفل می ماند. 

زمانی که شما مرحله فعلی خود را بگذرانید، مرحله بعد فعالیت خود را آغاز می نماید. هر درس شامل راهنمای خوبی است و آموزش نکات مختلف دستوری و گرامری و همچنین اصطلاحات مهم را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. شما این فرصت را دارید که تمام واژگان و نکات درس را فرا گرفته و بدون تردید همه آن ها ملکه ذهن شما خواهد شد. 


چگونه با اپلیکیشن دولینگو انگلیسی یاد بگیریم
 

چرا دولینگو‌ زبان انگلیسی ندارد؟

اپلیکیشن دولینگو از بهترین برنامه ها برای آموزش و یادگیری زبان می باشد که کاربران زیادی از سرتاسر جهان دارد. این نرم افزار آموزشی در زمینه های زبان های مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، فرانسوی، روسی و سایر زبان های دیگر فعالیت دارد. اما این که اپلیکیشن دولینگو زبان انگلیسی ندارد، یک سوال بسیار مهم است که بسیاری از افراد آن را می پرسند.

هر زبانی را که در تصور خود دارید می توانید آموزش ببینید. در این نرم افزار قابلیت های مختلفی را می توان مشاهده نمود که واژه نامه شخصی، داستان مختلف مناسب برای انواع سطوح زبانی، وجود فلش کارت ها، امکان مشاهده پیشرفت زبان آموز وجود دارد و همین مسائل باعث شده است که این برنامه در رده محبوب ترین برنامه ها قرار بگیرد. در این برنامه آموزشی، زبان فارسی اصلا وجود ندارد، پس نمی توان روی این مسئله مانور داد. 

مقاله پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

چطور با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟

نکته مهمی که باید در مورد اپلیکیشن دولینگو‌ بدانید این است که این برنامه، زبان انگلیسی دارد اما مسئله این است که نمی توان با خود زبان انگلیسی، این زبان را یاد گرفت‌. یکی از راهکارهای مهم این است که شما در ابتدا یک زبان دیگر را در دولینگو یاد بگیرید و پس از آن می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق همان زبان مورد نظر، اقدام نمایید.

همچنین می توانید از اپلیکیشن های دیگری که زبان فارسی را پشتیبانی می کنند استفاده نمایید. یکی از این برنامه‌ ها اپلیکیشن زبان شناس است که برای فارسی زبانان بسیار مناسب و راحت می باشد. این برنامه آموزشی تنوع بسیار زیادی دارد و حاوی منابع بسیار زیادی برای تقویت مهارت های زبانی می باشد.

برای شما این امکان فراهم می شود که از فیلم ها، پادکست ها، کتاب ها، داستان ها با ژانرهای مختلف استفاده نمایید. پس اگر در استفاده از اپلیکیشن دولینگو با مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید و با استفاده از برنامه زبان شناس با چالش های آموزش و یادگیری زبان انگلیسی مقابله کنید. یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که زبان فارسی را پشتیبانی می کند، نرم افزار "memrise" است. این اپلیکیشن نیز برای فارسی زبانان بسیار راحت و کاربردی می باشد.

خدمات پیشنهادی: آموزش آنلاین زبان انگلیسی

مقاله پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران