فرق im و in در زبان آلمانی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/15 790
فرق im و in در زبان آلمانی

در این مقاله، موضوعی کلیدی از حروف اضافه در زبان آلمانی را انتخاب نموده و توضیحات لازم را در این زمینه به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. اصولا یادگیری هر کدام از زبان های دنیا، چالش ها و نکات ریزی دارد که باید به آن ها توجه نمود. یادگیری حروف اضافه نیز از نکات بسیار مهم در فرایند آموزش زبان می باشد. در این مقاله به تفاوت بین دو حرف اضافه " im " و " in " می پردازیم. بدون تردید همراهی با آموزشگاه زبان ملل و مطالعه مقاله های آن در مورد زبان های مختلف در سایت آموزشی، راهی برای پیشرفت و تسلط بر زبان مورد نظر شما می باشد. 

حروف اضافه " im " و " in "  در زبان آلمانی و تفاوت آن ها

در این مجال ابتدا توضیحی در مورد هر دو حرف اضافه داشته باشیم. این حروف اضافه به جهت اشاره به مکان استفاده می شود اما تفاوت هایی با هم دارند. حرف اضافه " im " را برای زمانی به کار می برند که بخواهند به قرار گرفتن در یک مکان اشاره داشته باشند. اما از سوی دیگر حرف اضافه " in " را برای اشاره به مکان به صورت کلی یا برای نشان دادن موقعیت آن نسبت به چیزهای دیگر به کار می برند.

 

 

 

برخی از زبان آموزان در مواجهه با این دو حرف اضافه دچار سردرگمی می شوند اما بدون تردید با توضیحات ما در این دانشنامه می توانید بهتر این موضوع را درک نمایید. توضیح کلی در مورد این دو حرف اضافه به این صورت است که هر دوی آن ها برای نشان دادن مکان مورد استفاده قرار می گیرند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از آن ها زیاد واضح و راحت نیست.

حرف اضافه " im " برای نشان دادن مکانی به کار می رود که توسط چیزی احاطه شده باشد. اما حرف اضافه " in " برای اشاره به مکانی مورد استفاده قرار می گیرد که در داخل یا درون چیزی است.

برای درک بیش تر این دو حرف اضافه این مثال را مورد توجه قرار دهید. اگر بخواهید به مکانی اشاره کنید که در داخل ساختمان باشد یا اتاقی که دیوار دارد، از حرف اضافه " im " استفاده می شود. در مورد حرف اضافه " in " نیز باید گفت که برای اشاره به مکان هایی استفاده خواهد شد که دیواری ندارد. این حروف اضافه در زبان آلمانی در کل برای نشان دادن و اشاره به مکان مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه نگاه دقیق تری به این دو حرف اضافه خواهیم داشت. 


The difference between im and in in German
 

توضیح در مورد حرف اضافه im

حرف اضافه " im " x  که از حروف اضافه در زبان آلمانی محسوب می شود، برای اشاره به مکانی مورد استفاده قرار می گیرد که توسط چیزی احاطه شده باشد. در واقع می توان آن را برای ساختمان ها یا اتاق هایی استفاده نمود که دیوار دارند و در واقع محصور هستند. به مثال های زیر توجه فرمایید. 
Ich bin im haus. 
/ I am in the house./ 
همان گونه که مشاهده می فرمایید در این جمله حرف اضافه im برای اشاره به خانه استفاده شده است. این مکان توسط دیوار احاطه شده است. 
Der hund ist im käfig. 
/ The dog is in the cage./
در این مثال نیز مکان مورد نظر در واقع قفس است که کاملا محصور می باشد. 
Der kugelschreiber ist im stiftbehälter. 
/ The pen is in the pen holder. /
در واقع جا مدادی نیز یک جای محصور شده می باشد که مداد را در آن قرار داده اند. 
با مشاهده این مثال ها می توانید معنی و مفهوم حرف اضافه " im " را بیش تر متوجه شوید. 

مقاله پیشنهادی: جمله سازی در زبان آلمانی

حرف اضافه in در آلمانی

از دیگر حروف اضافه در زبان آلمانی، حرف اضافه in می باشد. این حرف اضافه هم به مکان اشاره می کند، اما شرایط استفاده از این حرف اضافه با حرف اضافه " im " متفاوت است. حرف اضافه " in " به معنای « در، داخل، به، به داخل » می باشد. به این مثال ها توجه فرمایید. 
Er ist in Berlin. او در برلین است. 
Wohnen sie in Berlin?  آیا شما در برلین زندگی می کنید؟ 
Wir studieren in Berlin.   ما در برلین تحصیل می کنیم. 
Kaufen sie in Indien tea?  شما در هندوستان چای می خرید؟ 
این حرف اضافه را در معنای دیگر نیز به کار می برند. 

Ich gehe hier in die Schule. من این جا به مدرسه می روم. 
Sie kommen in das schulzimmer.  آن ها به کلاس درس می آیند‌. 
همان گونه که مشاهده می فرمایید در این مثال ها حرف اضافه " in " به معنای « در » نمی باشد. 
مثال های دیگری را در مورد استفاده از این حرف اضافه برای شما عزیزان می آوریم‌. 
Ich bin in der stadt.  من در شهر هستم. 
Die stadt ist in Deutschland.  این شهر در آلمان است. 
Das land ist in Europa.  این کشور در اروپا است. 
برای بیان شهر محل زندگی نیز از حرف اضافه " in " که از حروف اضافه در زبان آلمانی است، استفاده می شود. برای این کار این ساختار به کار برده می شود‌. 
Ich wohne in + نام شهر
به عنوان مثال: 
Ich wohne in Berlin. 
اگر قرار باشد نام خیابان را ذکر کنید می توان از این ساختار استفاده نمود. 
Ich wohne in der + نام خیابان مورد نظر 
با یادگیری این حروف اضافه در زبان آلمانی می توانید جمله ها را به گونه ای صحیح و زیبا بیان نمایید. جزئیات در یادگیری هر زبان بدون تردید، ساختار آن زبان را زیبا تر می سازد.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران