آب و هوا به آلمانی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 205 زمان مطالعه: 3 دقیقه
آب و هوا به آلمانی

موضوع آب و هوا به آلمانی می تواند یک موضوع برای گفت و گو و شروع صحبت های کوتاه و در واقع باب آشنایی باشد. در هر صحبتی به هر زبانی علاقه به گفت و گو در مورد آب و هوا از نکات مورد علاقه اکثر مردم می باشد. همچنین برای تدارک سفر نیز بهتر است با این واژه ها آشنایی داشت و با توجه به نوع آب و هوا تدارکات لازم را آماده نمود.

از این رو این مقاله از آموزشگاه زبان آلمانی ملل را به موضوع آب و هوا اختصاص داده ایم. امیدواریم پس از مطالعه این مطالب دریچه های جدیدی بر روی شما باز شده باشد و دامنه لغات شما در این زمینه فراتر رفته باشد. 

آب و هوا در زبان آلمانی

اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی در مورد آب و هوای آن کشور اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورتی که در این کشور زندگی می کنید برای بیرون‌ رفتن از منزل باید با توجه به نوع آب و هوا تدارکات لازم را انجام دهید. پس با این وجود، آشنایی با واژه آب و هوا به آلمانی از نکات بسیار مهم به شمار می رود.

آب و هوا در زبان آلمانی

در آموزش زبان آلمانی میاموزیم که برای این عبارت از واژه "das Wetter" استفاده می شود. یکی از دغدغه های آلمانی ها در مورد آب و هوا، پیش بینی وضعیت آینده هستند و در کنار وضعیت کنونی، نگاهی هم‌ به بعد می اندازند و آب و هوا را در واقع پیش بینی می نمایند.

مطالعه بیشتر: دانلود رایگان کتاب starten wir

در ادامه برای آشنایی بیش تر شما با واژه آب و هوا به آلمانی مثال هایی را آماده نموده ایم که تقدیم حضور شما عزیزان می نماییم.

آب و هوا به آلمانی چه می شود؟

در ابتدا شما را با واژه آب و هوا به آلمانی آشنا خواهیم کرد و سپس در قسمت های بعد اصطلاحات مربوطه را آموزش می دهیم. در زبان آلمانی برای عبارت آب و هوا از واژه "das Wetter" استفاده می شود. به این سوال دقت کنید. 

مثال های مربوط به آب و هوا به آلمانی

در این قسمت از دانشنامه، مثال های متعددی را برای شما عزیزان تدارک دیده این که همراه با معنای فارسی آورده می شوند و کمک بسیار بزرگی برای درک هر چه بهتر این موضوع می باشند.

مطالعه بیشتر: لباس ها به زبان آلمانی

  • Wie ist das Wetter heute / morgen؟
    هوا امروز/ فردا چه طور است؟ 
  • Wettervorhersage für heute / morgen؟
    پیش بینی هوای امروز/ فردا چیست؟ 
  • Wie viel Grad sind es؟
    درجه دما چه قدر است؟ 
  • Es ist schönes / schlechtes Wetter.
    هوا خوب / بد است.
  • Es ist heiß / kalt / kühl / frisch. 
    هوا گرم / سرد/ خنک / تازه است. 
  • Es ist sonnig / bewölkt / regnerisch / verschneit / windig / neblig / trüb / klar. 
    هوا آفتابی / ابری / بارانی / برفی / بادی / مه آلود / صاف است.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

Es regnet: باران می بارد. Die Sonne scheint: خورشید می درخشد. Es windet: باد است. باد می وزد.
Es schneit: برف می بارد. Es ist schön: هوای قشنگی است. Es ist eisig: هوا یخ بندان است.
Es ist dunstig: هوا غبار آلود می باشد. Das wetter klärt sich auf: هوا دارد صاف می شود. Es ist nebekig: هوا مه آلود است.

اصطلاحات مربوط به آب و هوا به آلمانی

در قسمت قبل با واژه آب و هوا به آلمانی آشنا شده اید و اکنون قصد داریم شما را با تعدادی از اصطلاحات مهم در این زمینه آشنا سازیم. یکی از موضوعات مهم برای آغاز صحبت می تواند آب و هوا باشد و این نکته را فراموش نکنید که می توان با موضوع دما و بارش سرآغاز خوبی را برای صحبت و دوستی داشت. در این بخش تعدادی از اصطلاحات جالب را در مورد موضوع آب و هوا به آلمانی در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

اصطلاحات مربوط به آب و هوا به آلمانی

  • Es regnet in Strömen | It's raining in streams. 
    در نهرها باران می بارد. 

با استفاده از این اصطلاح می توانید توصیف خوبی از یک باران جهنمی داشته باشید که نشان می دهد خبری از بارش باران قطره ای و آرام نیست. 

  • Es regnet wie aus Kübeln
    باران گربه و سگ می بارد.

اگر باران ناسازگار، غیر قابل پیش بینی و پراکنده باشد می توانید این اصطلاح را به کار ببرید.

  • Das Hunderwetter
    آب و هوای سگی

این عبارت از سگ های بیچاره کمک گرفته تا میزان سختی آب و هوا را نشان بدهد. در واقع هنگامی که این اصطلاح به کار برده می شود، این معنا را القا می نماید که هوا بسیار وحشتناک است.

  • Sauheiß
    خوک داغ 

در شرایطی که هوا بسیار گرم باشد، این اصطلاح کاربرد زیادی پیدا می کند‌. در واقع این عبارت نشان می دهد که هوا به قدری گرم است که حتی خوک ها هم نمی توانند با آن دست و پنجه نرم کنند. هوا به گونه ای باید باشد که بسیار طاقت فرسا بوده و مانع از انجام دادن هر کاری بشود‌. لازم به ذکر است که در این اصطلاح پر کاربرد پیشوند "sau" بسیار محاوره ای می باشد. 

  • (Etwas) Sonne tanken.

معنای تحت الفظی این جمله به این گونه است: چند اشعه را بگیرید، مخزن خود را پر کنید. اما این اصطلاح جالب قرار است چه معنایی را القا نماید. همان گونه که می دانید در آلمان روزهای آفتابی بسیار اندک است، بنابر این زمانی که خورشید بیرون می آید، این اصطلاح را استفاده می نمایند و می گویند که کمی آفتاب بگیرید.

  • Das Kaiserwetter 
    آب و هوای امپراتور

در ادامه یادگیری واژه آب و هوا به آلمانی، اصطلاحی را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که بسیار جالب است و آب و هوای مناسب برای یک امپراتور را نشان می دهد. در آلمان برخی از شرایط می تواند کاملا اتفاقی نادر به حساب بیاید. روز هایی که نور خورشید از شکاف پرده وارد شود و در آلمان بسیار نادر است. در چنین شرایطی می توان این اصطلاح را به کار برد.

مطالعه بیشتر: انواع تشکر به آلمانی

  • Ein Gesicht wie sieben Tage Regenwetter. 
    چهره ای که انگار یک هفته است که باران می بارد. 

این عبارت در واقع در مورد آب و هوا به آلمانی نمی باشد و  در واقع حالت کنایه ای دارد. این عبارت در مورد فردی کاربرد دارد که آفتابی ترین و زیبا ترین روزهای خود را با بد خویی خراب می کند و لذتی از شرایط نمی برد. 

  • Du siehst aus wie ein begossener Pudel. 
    شبیه به یک سگ پشمالوی آبکشیده هستید.

این اصطلاح در واقع همان اصطلاح « شبیه به موش آب کشیده شده اید.» می باشد و همان معنا را نشان می دهد.

  • Es gibt kein schlechtes Wetter, nur schlechte Kleidung 
    آب و هوای بد وجود ندارد، فقط لباس بد وجود دارد. 

این اصطلاح هم در زبان آلمانی بسیار رایج است و در مورد آب و هوا کاربرد بسیار زیادی دارد. بسیاری از آلمانی ها به این مسئله اشاره می کنند.

  • Wir sind ja nicht aus Zucker. 
    ما از شکر ساخته نشده ایم.

این عبارت به ما می گوید که کمی باران نمی تواند ضرر داشته باشد پس ژاکت خود را بپوش. در یک روز مرطوب بارانی که از خانه بیرون بروید، این اصطلاح را زیاد می شنوید. 

  • Kalte Füße bekommen 
    سرد شدن پا

از این اصطلاح برای توصیف آب و هوا به آلمانی استفاده نمی شود. این اصطلاح در شرایطی کاربرد دارد که احساس تردید در انجام دادن کاری وجود دارد و شخص این کار را نمی تواند انجام بدهد و در واقع می گویند که ممکن است پای سرد داشته باشید. 

Der regen: باران Nieselregen: نم‌ نم‌ باران
Schneeregen: برفک Der schnee: برف
Der blitz: رعد و برق Der donner: رعد و برق
Der regenbogen: رنگین کمان Der wind: باد
Der sturm: طوفان Der niederschlag: بارش
Windgesch windigkeit: سرعت باد Der gefrierpunkt: نقطه انجماد

این اصطلاحات و واژه ها برای یادگیری وضعیت آب و هوا به آلمانی بسیار مهم هستند. برای تشخیص موقعیت باید با این اصطلاحات آشنا بود.

مطالعه بیشتر: چتر به آلمانی

باران به آلمانی

اکنون با واژه دیگری در مورد آب و هوا آشنا خواهید شد. در قسمت های قبل نکته های بسیار مهمی را آموزش داده ایم. شما تقریبا با بسیاری از واژه ها و اصطلاحات مربوط به آب و هوا به آلمانی آشنا شده اید. اکنون در این بخش از مقاله در مورد واژه باران توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. در زبان آلمانی برای واژه باران می توان از کلمه regnen استفاده نمود.

این واژه در زبان فارسی به معنای «باریدن» و «باران آمدن» می باشد. با توضیحات مهم در این مقاله، شما با واژه ها و عبارت های زیادی در زمینه آب و هوا به آلمانی آشنا شده اید. اکنون می توانید با خیال راحت و با آگاهی بیش تری برای مسافرت و سایر کارهای خود با توجه به شرایط جوی برنامه ریزی نمایید.

سوال درباره آب و هوا در زبان آلمانی

در این بخش از مقاله تعدادی از سوال های مربوط به آب و هوا به آلمانی را در نظر گرفته‌ ایم و در اختیار شما قرار می دهیم. برخی از سوال ها در این زبان بسیار رایج می باشد. 

سوال درباره آب و هوا در زبان آلمانی

  • Wie ist wettet heute / morgen? 
    هوا امروز / فردا چگونه است؟ 
  • Ist es warm / kalt / schön / schlecht? 
    آیا هوا گرم/ سرد / خوب / بد است؟ 
    Wie ist die wettervorhersage für heute / morgen? 
    پیش بینی هوای امروز / فردا چیست؟ 
  • Wie viel Grad sind es? 
    دما چند درجه است؟ 
  • Wie warm / kalt ist es? 
    چه قدر گرم / سرد است؟

با استفاده از این سوال ها در مورد آب و هوا به آلمانی می توانید در جریان وضعیت و شرایط جوی قرار بگیرید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران