خدمات آموزشی

آزمون UTEPT - آزمون زبان دانشگاه تهران | زمان آزمون + هزینه

آزمون UTEPT

آزمون UTEPT یا آزمون زبان دانشگاه تهران مختص دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد است. در واقع امروزه آزمون utept در کشور ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این آزمون توسط دانشگاه تهران در جهت آزمایش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می شود. همه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد پردیس های دانشگاه تهران در صورت نداشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره مقرر شده توسط دانشگاه، موظف به شرکت در این آزمون هستند. لازم به ذکر است که این دانشجویان می بایست حداقل نمره قبولی (معمولاً شصت از صد) را کسب نمایند.

آشنایی با آزمون UTEPT یا آزمون زبان دانشگاه تهران

به طور کلی آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران، برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی داوطلبین آزمون دکتری برگزار می شود. همچنین آزمون utept هر ساله در ۶ نوبت (اردیبهشت، تیر، شهریور، آبان، دی و اسفند) برگزار می گردد. لازم به ذکر است که دریافت نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مورد تأیید اکثر دانشگاه‌ های تهران و شهرستان‌ ها است. پس افرادی که موفق به کسب مدرک مقطع دکتری تخصصی دانشگاه تهران شده اند، لازم است آزمون زبان دکتری دانشگاه تهران UTEPT را نیز با موفقیت طی کنند.
 قبولی داوطلبان تا حداکثر ۲ سال برای حضور در آزمون های دکتری تخصصی دانشگاه تهران و بعضی دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم از جمله دانشگاه های خوارزمی، صنعتی شریف، اصفهان، مازندران و… پذیرفته می شود. همچنین برای داوطلبانی که در برخی رشته ها مانند زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی تحصیل نموده اند، کسب حداقل %۵۰ امتیاز آزمون utept کافی است. ناگفته نماند که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این مدرک زبان معتبر نمی باشد.

آزمون UTEPT برای چه افرادی است؟

آزمون UTEPT مختص دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم است. به طور کلی دریافت مدرک معتبر زبان یکی از ضروریات و شرایط ورود به مقطع دکتری می باشد. اگر دانشجو مدرک زبان را اخذ نکرده باشد، قادر به شرکت در آزمون جامع نخواهد بود. همچنین برای وی مجوز دفاع از رساله صادر نمی گردد، پس لازم است تا قبل فرا رسیدن زمان دفاع از رساله دکتری، دانشجو مدرک زبان را دریافت کرده باشد. در نتیجه شرکت و کسب نمره مناسب از آزمون utept نقش بسیار مهمی دارد و جزو الزامات برای دانشجویان دکتری است. 

ساختار آزمون زبان دانشگاه تهران 1401

به طور کلی آزمون زبان یکی از مهم ترین فاکتورها برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد است، به نحوی که آن ها ملزم به دریافت مدرک آزمون utept هستند. آزمون utept دانشگاه تهران را  ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای در 4 بخش تشکیل می دهد. این آزمون شامل گرامر زبان انگلیسی، واژگان زبان انگلیسی، سوالات مرتبط با مهارت شنیداری و درک مطلب یا (reading) زبان انگلیسی می شود. برای افزایش مهارت در این بخش ها می توانید در کلاس ها و دوره های آموزش زبان انگلیسی اموزشگاه ملل شرکت نمائید. لازم به ذکر است که داوطلبان متقاضی آزمون utept تنها ۱۰۰ دقیقه برای پاسخ به سوالات آزمون زمان دارند. تعداد سوالات هر بخش به شرح زیر است:

  • Grammar: 35 questions 
  • Vocabulary: 30 questions
  • Reading: 20 questions
  • Listening: 15 questions

پس با تعداد سوالات هر بخش آشنا شدید که در مجموع تعداد 100 سوال می باشند. کسب مهارت در مورد نکات تستی زبان موجب می شود تا نمره ای عالی در آزمون utept کسب نمایید.

 

مدت زمان پاسخ دهی

نام قسمت آزمون

35 دقیقه

Vocabulary

30 دقیقه

Grammar

35 دقیقه

Reading

100 دقیقه

Total

ثبت نام آزمون utept

امروزه افراد زیادی در آزمون utept شرکت می کنند. این موضوع نشان می دهد که میزان رقابت در آن چند برابر شده است. پس شرکت در این آزمون، مهارت و دانش زیادی را در حوزه زبان انگلیسی می طلبد. قبل از شرکت در آزمون لازم است اطلاعات مختصری در مورد نحوه کار با سایت آزمون بیاموزید تا در روز امتحان با روال استفاده از آن آشنا باشید. همچنین با توجه به تعداد زیاد دانشجویان متقاضی این آزمون، باید توجه داشته باشید که ظرفیت پذیرش آن در مدت کوتاهی تکمیل خواهد شد. پس داوطلبان گرامی باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در آزمون utept اقدام کنند تا از بابت پر شدن ظرفیت آن نگرانی نداشته باشند.

زمان های برگزاری آزمون utept

 تقویم برگزاری این آزمون برای هر دوره زمانی روی سامانه ثبت نام آزمون  utept دانشگاه تهران اعلام می گردد. پس داوطلبان با توجه به شرایط خود و میزان مطالعه می توانند در تاریخ مناسب نسبت به شرکت در آزمون اقدام کنند. بهتر است زمانی را برای آزمون انتخاب کنید که بررسی جامع و گسترده بر روی مباحث آزمون داشته باشید. در این صورت نتیجه اثر بخشی را دریافت خواهید کرد. آزمون زبان utept معمولا در ۶ دوره زمانی در طول سال برگزار می شود که بیشتر در ماه های (اردیبهشت، تیر، شهریور، آبان، دی و اسفند) هستند. 
 برای اطلاع از بازه دقیق ثبت نام به سایت آن مراجعه کنید. به طور مثال ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران از 19 آذر ماه آغاز و تا 23 آذر سال جاری ادامه خواهد داشت. همانطور که پیش تر اشاره شد، نمره لازم برای قبولی در آزمون utept ۶۰ از ۱۰۰ برای رشته‌ های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب می باشد. شما برای پاسخ به هر سوال حدود یک دقیقه زمان دارید، پس قبل از شرکت در آزمون تمرکز و تمرین کافی داشته باشید. همچنین این آزمون به مدت دو سال دارای اعتبار است. 

منابع آزمون زبان دانشگاه تهران UTEPT سال 1401

تاکنون کتب متفاوتی برای افزایش میزان آمادگی بیشتر در آزمون زبان دانشگاه تهران UTEPT به چاپ رسیده است. اما بهتر است برای کسب بهترین نمره از جدید ترین کتاب ها مطابق با استانداردهای روز دنیا بهره ببرید. به طور کلی کتاب های آمادگی آزمون تافل را می توان منبع اصلی این آزمون دانشگاه تهران معرفی نمود. کارشناسان ما با تحقیق و پرسش از دانشجویانی که در آزمون  utept شرکت کرده اند، کتب ذکر شده را پیشنهاد می کنند. مطالعه این قبیل کتاب ها می تواند اثر بخشی شگفت انگیزی در روند یادگیری و همچنین به خاطر سپردن مطالب داشته باشد. برخی از این منابع عبارتند از:

  • TOEFL Preparation KIT
  • Barron’s How to Prepare for the TOEFL 11th Edition
  • Longman Complete Course for the TOEFL
  • 504 Essential Words For TOEFL
  • English Grammar Betty Azar
  • 400 Must have words for the TOEFL
  • Passages books

داوطلبانی که در آزمون زبان انگلیسی UTEPT حضور به عمل آورده اند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ثبت نام مراجعه کنند.

نکاتی درباره آزمون زبان انگلیسی UTEPT 
آزمون زبان انگلیسی UTEPT نیز مانند دیگر آزمون های داخل کشوری در هر سال چندین مرتبه برگزار می شود. توجه داشته باشید که این آزمون نمره منفی ندارد و با خیال راحت و همچنین دقت کافی می توانید به سوالات آن پاسخ دهید‌. همچنین در پاسخنامه نمی توانید بیشتر از یک گزینه را علامت بزنید، در غیر این صورت نمره آن برایتان لحاظ نخواهد شد. دانشجویان عزیز باید به مدت اعتبار این مدرک نیز توجه کنند، زیرا پس از اتمام مهلت آن می بایست نسبت به دریافت مجدد مدرک و شرکت در آزمون اقدام نمایند. 

هزینه آزمون زبان دانشگاه تهران

هزینه آزمون utept نیز در مقایسه با سایر آزمون‌ های داخلی مقداری بیشتر است. دانشجویان باید برای شرکت در این آزمون مبلغی حدود 300 هزار تومان بپردازند. گرچه مدرک آزمون utept دارای اعتباری مشابه آزمون‌ ept، ازمون msrt و غیره می باشد اما تعداد مشخصی از دانشگاه های کشور مدرک آن را می پذیرند.

جمع بندی 
این آزمون پرطرفدار توسط دانشگاه تهران برگزار می گردد و به ارزشیابی و سنجش مهارت های مختلف داوطلبان مانند گرامر، واژگان، درک مطلب و ... خواهد پرداخت. این آزمون زبان سالانه 6 بار برگزار می ‌شود و مدرک آن 2 سال اعتبار دارد و در بین دانشگاه های متعددی پذیرفته می شود. حداقل نمره قبولی در این آزمون 60 از 100 و هزینه ثبت نام در آن، حدود ۳۰۰ هزار تومان است. 


منابع آموزشی آزمون UTEPT

آزمون UTEPT آزمون UTEPT آزمون UTEPT

 

آزمون UTEPT آزمون UTEPT

لینک های مرتبط :

دوره TTC

هزینه آزمون آیلتس

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران