خدمات آموزشی

همه چیز درباره آزمون چیلز | آزمون زبان ایتالیایی چیست؟

آزمون چیلز

چیلز، آزمون زبان ایتالیایی معتبری است که مهارت های مربوط به این زبان را مورد سنجش قرار می دهد‌. این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ضروری می باشد. اما برخی در مورد این آزمون اطلاعات زیادی ندارند‌. برای این که بیشتر با این آزمون آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله که حاصل تلاش کارشناسان آموزشگاه زبان ملل است را تا انتها مطالعه نمایید.

آزمون زبان ایتالیایی را بیشتر بشناسیم. 

آزمون چیلز "CILS" که یک آزمون معتبر برای سنجش توانایی های زبان ایتالیایی می باشد، مخفف عبارت "Certificazione di Italiano come Lingue Straniera" است. مدرک این آزمون در دانشگاه های ایتالیایی زبان معتبر بوده و از مدارک لازم به شمار می رود.

برگزار کننده این آزمون دانشگاه سیه نا در ایتالیا می باشد. دانشگاه "Siena" در سطوح مختلف از سطح " A1 " تا سطح " C2 " این آزمون را برگزار خواهد کرد. نکته مهم در مورد این آزمون نوع سوال های آن است که همگی طبق استاندارد های زبان های خارجی اتحادیه اروپا هستند. برای این که بتوان برای شهروندی این کشور اقدام نمود، باید مدرک زبانی در سطح " B1 " را دریافت نمود.

برای اهداف دیگر از حوزه های کار گرفته تا تحصیل و فعالیت های دیگر باید برای سطوح دیگر این آزمون اقدام نمود. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد این آزمون زبان ایتالیایی کسب نمایید، بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. 

آزمون زبان ایتالیایی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که قصد دارند برای تحصیل به کشور ایتالیا مهاجرت کنند یا کسانی که به دنبال اقامت طولانی در این کشور هستند، باید به دنبال دریافت مدرک آزمون پس از آموزش زبان ایتالیایی باشند‌. زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستند، پس از گذراندن مراحل اولیه آموزش خود می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

این آزمون بین المللی می تواند توانایی ها و مهارت های زبانی هر شخص را نشان دهد. توصیه ما این است که زبان آموزان و علاقمندان به زبان ایتالیایی برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری خود و رسیدن به هدف در این آزمون شرکت کرده و مدرک آن را دریافت نمایند. 

آزمون زبان ایتالیایی چه سطوحی دارد؟

همان گونه که قبلا نیز گفته شد این آزمون در شش سطح برگزار خواهد شد‌. این شش سطح از سطح مبتدی "A1" تا سطح پیشرفته "C2" را شامل می شود. قابل ذکر است که در تمام سطوح مختلف این آزمون زبان ایتالیایی، بنا به دانش زبانی، زبان آموزان سوالات را مطرح می نمایند. دو سطح "A1" و "A2" در واقع سطح مبتدی هستند و به همین دلیل برای سطح بندی سوالات آزمون، چهار سطح در نظر گرفته می شود. 

اولین سطح این آزمون بعد از گذراندن سطح " B1 " برگزار خواهد شد که حدود سه ساعت به طول می انجامد. دومین سطح را بعد از دوره " B2" انجام خواهند داد که سوالات نسبتا مشکل تر هستند و به مدت چهار ساعت طول می کشد. این مدرک برای پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا ضروری می باشد.

سومین سطح از این آزمون بسیار دشوار تر از این دو سطح است و برای سطح " C1 " مناسب می باشد. مدت زمان این آزمون حدود پنج ساعت است و مهارت مکالمه زبان آموزان و متاضیان در این سطح باید بسیار خوب باشد. آخرین سطح آزمون زبان ایتالیایی نیز بسیار مشکل تر است و حدود پنج ساعت و نیم طول می کشد.

سوالات در این آزمون بسیار پیشرفته می باشند‌. در واقع می توان گفت افرادی که این مدرک را دریافت می کنند از لحاظ مهارت های زبانی در حد یک فرد بومی و ایتالیایی زبان به شمار می رود. بخش مکالمه این آزمون به صورت جداگانه و در همان روز بعد از ظهر برگزار خواهد شد. این آزمون دو بخش دارد که در یکی از بخش ها مکالمه بین دو داوطلب انجام می گیرد و در بخش دیگر یک مونولوگ کوتاه توسط خود داوطلب انجام خواهد شد. 

بخش های مختلف آزمون چیلز

آزمون زبان ایتالیایی یا همان آزمون چیلز، دارای پنج بخش متفاوت است که در هر کدام از آن ها یکی از مهارت های داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد. بخش شنیداری، بخش خواندن یا درک مطلب، بخش گرامر، بخش نوشتاری و بخش مکالمه از قسمت های مختلف این آزمون می باشند. حداقل نمره ای که باید در این آزمون کسب نمود نمره ۵۵ است. داوطلبان باید در هر کدام از بخش های آزمون، حداقل نمره را به دست بیاورند. در غیر این صورت مدرک چیلز به آن ها اعطا نخواهد شد. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران